Re: Communicatie.

32
Voor de collega die met vakantie naar Denemarken gaat.
Nou voor zover ik weet kun je als particulier nog geen post via Sandd versturen en zeker niet vanuit Denemarken. Dat is trouwens best een mooi land. Mooie heuvelachtige natuur en leuke gekleurde huizen. Ben er zelf ook eens geweest. Kopenhagen is ook best mooi met het beeld van de Zeemeermin. Gaan jullie ook naar Legoland? Hopelijk heb je heel mooi weer. Geniet er maar van. Even lekker uitrusten zonder post. Zelf ga ik dit jaar niet op vakantie. We laten boven aan de achterkant 2 nieuwe kozijnen plaatsen met daarin natuurlijk ook dubbelglas. Dit grapje gaat meer dan 3000 euro kosten omdat we er nu ook een deur in willen hebben zodat we makkelijk op het balkon kunnen komen. Tot nog toe moeten we daarvoor uit het raam klimmen. De deur komt in de slaapkamer; in de badkamer komt alleen dubbelglas. Zo werken we
ook aan het milieukeurmerk. Volgend jaar of het jaar erop is dan de voorkant (boven) aan de beurt. We gaan waar-
schijnlijk nog wel een of twee weekenden weg om er toch even tussenuit te zijn. Nemen we even vrij van Selektvracht.
Daarvan krijgen we wel vakantiegeld en ziektegeld. Bij de post wil ik nog geen CAO omdat ik ook post voor Netwerkvsp wil gaan bezorgen.
Hoe was het weer bij jullie? Vanmorgen begon het tegen half 11 al aardig te rommelen. Toen ik bij de laatste straat van de fietsroute was ging het nog regenen ook maar gelukkig niet lang. Want, puf, met dat jack aan was toch wel érg warm hoor. Dus zodra het droog was ging dat ding snel weer uit. Nu is het hier in Brabant nog wel droog maar wel benauwd en ook flink bewolkt en vanuit Breda komt er een donkerblauwe lucht aan. Heb de ventilator van boven gehaald en nu is het hier wel uit te houden. Als het dadelijk flink gaat waaien gaat de ramen boven open zodat het lekker koel wordt boven.

Re: Communicatie.

33
Nou, de computer heeft de zinnen niet echt mooi afgebroken zeg. Verdient geen schoonheidsprijs. Heb nog wel mijn best gedaan om alles er zo puik mogelijk op te krijgen gaat dat ding hele zinnen onnodig op de volgende regel zetten. Tja, wat doe ik eraan. Dit was dus niet de bedoeling.

Re: Communicatie.

34
postbode7 schreef:Nou, de computer heeft de zinnen niet echt mooi afgebroken zeg. Verdient geen schoonheidsprijs. Heb nog wel mijn best gedaan om alles er zo puik mogelijk op te krijgen gaat dat ding hele zinnen onnodig op de volgende regel zetten. Tja, wat doe ik eraan. Dit was dus niet de bedoeling.
Als je een berichtje typt hoef je in principe alleen twee enters te geven als je een nieuwe alinea wil beginnen. Als je gewoon met een verhaal bezig ben kan je gewoon doortypen en niet achter elke regel een enter geven. De zin springt namelijk al automatisch naar de volgende regel. Deze vier zinnen zijn dus helemaal achter elkaar getypt.

Nu heb ik twee enters gedaan om aan te geven dat dit een nieuwe alinea is. Misschien lukt het zo beter (Y)

Re: Communicatie.

35
@ Postbode7

Postbode21 probeert een kaarje via Sandd vanuit Griekenland te versturen naar Nederland.
Wij versturen nooit kaartjes vanuit Denemarken. Saai hè?

We zijn 2 jaar geleden naar Legoland geweest.
Het is een heerlijk land....zee, fjorden, krijtrotsen en mooie natuur en vooral rust.
Veel minder verkeer en relaxte mensen. (Y)
Het enige nadeel is dat er geen EURO is...zijn nog blijven hangen in de Deense Kronen.

Succes met de woningverbetering!

Re: Communicatie.

36
Zag vandaag op onze site, dat de zomerregeling ingaat vanaf week 27. Duurt t/m week 35.

Normaal staat er een normtijd voor mijn wijk van 2.15 met HAH, zonder 1.57.
Een verschil van 18 minuten.

De zomerregeling houdt in dat er dubbel gekort wordt op de dagen dat er geen HAH is.
Snelle rekensom...ik lever dus 2x18=36 minuten in.

Aangezien er de zomermaanden weinig HAH is, ga ik dus inkomsten verliezen.

Verder ontdekte ik, dat er een wijk is van 3.00 is met HAH, zonder 2.42.
Ook een verschil van 18 minuten. Ra ra, hoe kan dit??
Die wijk moet dan wel HÉÉL veel stickeradressen hebben.

Heb de TC maar even gemaild en gevraagd hoe dit berekend wordt.
Hoe dit allemaal berekend wordt, is natuurlijk weer nergens te vinden.
Zal wel weer "natte vingerwerk" zijn.

Re: Communicatie.

37
Ja, de communicatie is zeer slecht bij ons. Mijn cheffin reageert niet per e-mail en als ik haar bel heeft ze allerlei smoezen dat het verkeerd gelopen is door de schuld van anderen. Ik heb vorig jaar juli een fietsreparatie-claim ingediend van ong.80,- euro (was van te voren goedgekeurd) maar heb daar een half jaar! op moeten wachten. Steeds was er weer wat: mijn decl.was weg(of ik een nieuw kopie wilde opsturen), dan weer dit dan weer dat. Ik werd er gek van. Ze onthoudt ook niets, als ik weer bel moet ik steeds weer herhalen waarvoor ik bel en wat het probleem ook weer was. Ik heb het idee dat wij niet serieus genomen worden (niet alleen met fiets-decl. maar met veel dingen).Ook klachten van mensen op straat geef ik door maar daar hoor ik ook nooit wat van. Ik werk er nu 4 jaar! maar heb maar 2 keer het rode boekje gehad (schijn je te moeten krijgen, daar zitten alle form.in).Als ik klaag dat ik het nooit krijg zegt ze dat ze ermee bezig is en dat het goed komt. Nu al ong.3 jaar dus!!! Is echt van de gekke

Re: Communicatie.

38
Was hier ook zo. De eerste keer dat ik trouwens (bij TNT) een fietsdeclaratiebon indiende, had ik mooi kopieen gemaakt en een kopie ingeleverd. De originele had ik gehouden, want je weet maar nooit.. Raakte de postbode+ waar ik hem bij ingeleverd had mooi kwijt. Hoorde ik pas toen ik na 2 maanden het bedrag (was iets van 24 Euro of zo) nog steeds niet had. Ik merkte dat hij schrok toen ik zei dat ik nog een kopie had. Toen kreeg ik het bedrag wel snel terug. De keren daarop heb ik trouwens de fiets in Elden (bij Arnhem) laten repareren en daar zouden ze de factuur rechtstreeks naar het hoofdkantoor (waar dat ook mag zitten) opsturen. Nooit meer iets van gehoord. Dus dat zal wel aangekomen en goedgekomen zijn.
Maar ja, inderdaad hier in Arnhem was/is het administratief gezien ook een puinhoop. En ook pb+ en teamcoach die niet je luisteren. Het kan ook heel anders hoor. Volgens mij gaat het bij Jette beter.
Nu ik voor Sandd/Postservice post bezorg, en er is iets, dan krijg ik meteen feedback. Ik heb al 2x een opmerking op een afmelding via de site geplaatst en dan wordt ik vrijwel meteen teruggebeld. In ieder geval nog dezelfde dag en dan wordt het meteen opgelost. Dat is wel heel mooi.

Re: Communicatie.

39
@ slagvaardige.

Ik heb ontzettend geboft met deze vestiging en de TC.
We hebben een TC, die wel betrokken is ...reageert op mail en sjoemelt niet met de werktijden (harmony klopt).
Toch zijn er bij ons ook aandachtspuntjes....
Laatst hadden we 220 gram HAH. Dit kwam van VSP en men was niet ingelicht over het gewicht.
De postbezorgers in alle staten, want iedereen had een uitloop van minimaal een half uur.
De TC kreeg alle "shit" over zich heen en is in de papiercontainer gedoken om de HAH te gaan wegen.
We kregen extra tijd bijgeboekt en de landelijke regeling is toegepast...8 minuten per 100 adressen. Kortom zoals hij zei: "daar hebben jullie recht op".
Iedereen tevreden.
Het verloop is bij ons niet groot...we hebben een vrij stabiel personeelsbestand.
Ik vind het trouwens erg jammer, dat het niet overal zo kan zijn.
Het maakt het werken zoveel prettiger.

@ eusje

De fietsbonnen lever ik bij de TC in...gaat altijd goed.
Over de communicatie...hebben jullie een collega postbezorger die contactpersoon en OC lid is?
Hebben wij wel...kunnen ook ons ongenoegen ook bij haar deponeren...speelt zij het weer door naar de betreffende persoon.
Wat ook nog wel eens wil helpen, is de krachten bundelen en met z'n allen samen met de TC om de tafel gaan zitten...de problemen te bespreken en proberen tot een oplossing te komen.
cron