Volle buitenbussen!

1
Laatst wilde ik de post in een buitenbus doen, bleek die bus vol te zijn.
Heb de post er toch nog op een fatsoenlijke manier in gekregen, maar de bewoonster vondt van niet en ging tegen me tekeer. :(

Heb haar uitgelegd, dat ze de bus iedere dag moet legen (misschien wel 2 keer, als er dikke folderpakketten inzitten) en haar medegedeeld, dat de volgende keer als de buitenbus weer vol is, de post retour afzender gaat.

Na wat gemopper van de vrouw, ben ik weggefietst.
Sinds dat incidentje is de buitenbus keurig geleegd als ik kom. (Y)

Re: Volle buitenbussen!

4
Jette schreef:En hoe los je dat op, Geertjan? :oops:
Tsja, verbaasd ben ik ook, ik het al aangegeven op de post die ik retour breng, ik heb het al eens tegen politie agenten
gezegd, het is maanden zo. Niemand reageer op mijn aanwijzingen. :oops:

Re: Volle buitenbussen!

8
Geertjan schreef:In een straat waar ik bezorg is van een woning al weken de brievenbus vol.
Dat probleem heb ik ook al gehad....bewoners waren ws op vakantie.
Die post heb ik retour afzender gestuurt, want er zat ook geen gleuf in de voordeur en we mogen de post niet afgeven bij de buren.
En om de post op te sparen in het depot, is ook geen optie....kans dat er dan iets zoek raakt is te groot.

Wat wel gedaan wordt is dat de post teruggaat naar het VBG, verzameld wordt en dat de geadresseerde daar de post kan halen. Daar moet wel voor betaald worden.

Scholen hebben tijdens de vakanties hun buitenbus nog wel eens verwijdert en dan lossen ze dat op deze manier op.

Re: Volle buitenbussen!

10
Geertjan schreef:@jette
Ik neem de post steeds mee terug naar het depot, met de reden erop vermeld van niet bezorgen.
Dan neemt de PB+ de post mee en zorgt voor de afwikkeling van die post.
Dat kan ik ook nog wel doen, als het weer voorkomt (scheelt me een hoop gesticker).

Daar zijn bij ons dus helemaal geen duidelijke regels over.....iedereen klooit maar wat aan!

Zie ook forum "communicatie".
cron