Re: Volle buitenbussen!

31
elisa schreef:Dit is niet onze verantwoording als de bussen vol zitten.
Aanbellen nee dat gaat te ver dat is onze taak ook niet.
Stel je moet iets van 1000 stuks bezorgen dan ga je echt niet zitten aanbellen......dit al als voorbeeld. Zie je t al gebeuren...ben je wel uren bezig haha!
Welkom Post! (Y)

Re: Volle buitenbussen!

32
Newman schreef:
elisa schreef:Aanbellen doe je gewoon niet...tenzij je pakketjes gaat bezorgen.
En als je nou iemand tegenkomt die aan jou, als postbode, de weg vraagt? Zeg je dan ook: "Mevrouw, de weg wijzen staat niet in mijn functieomschrijving. Goedemiddag!" ??
Idd, erg horkerig of niet dan?

@Newman....het wordt nog wel eens wat tussen ons (gniffel). ;)

Re: Volle buitenbussen!

34
elisa schreef:De weg vragen en het aan ze uitleggen is wel even iets anders hoor! Dat slaat idd nergens op.
Of iemand even helpen onderweg, maar nogmaals is dat anders.
Valt onder fatsoensnormen, net zoals even aanbellen als de buitenbus vol zit.

Re: Volle buitenbussen!

35
elisa schreef:De weg vragen en het aan ze uitleggen is wel even iets anders hoor! Dat slaat idd nergens op.
Of iemand even helpen onderweg, maar nogmaals is dat anders.
Wat is het verschil dan precies? In beide gevallen gaat het om dingen die niet tot je werk behoren (je bent geen pakketchauffeur, maar ook geen VVV-medewerker), maar waarvan het toch wel zo aardig is als je het even doet. Kleine moeite, groot plezier. Weliswaar sta je in je recht als je het niet doet, maar het getuigt wel van een erg starre instelling.

Re: Volle buitenbussen!

37
Newman
Je hebt over Sovjetmelochinflexibel star.
Hoe beoordeel je dan een opdrachtgever die eind Maart dit jar afsprekkt belooft dat ze een verzekering gaan afsluiten en net minimumloon + vakantietoeslag gaan betalen nu is het eind julit ik heb geen enkele wijziging gezien
willy

Re: Volle buitenbussen!

38
willywal schreef:Newman
Je hebt over Sovjetmelochinflexibel star.
Hoe beoordeel je dan een opdrachtgever die eind Maart dit jar afsprekkt belooft dat ze een verzekering gaan afsluiten en net minimumloon + vakantietoeslag gaan betalen nu is het eind julit ik heb geen enkele wijziging gezien
willy
Die is niet star, maar gewoon onbetrouwbaar.

Re: Volle buitenbussen!

39
elisa schreef:Nee ben niet star maar maak keuzes zo ook tijdens het bezorgen, wat wel en niet. Starheid is toch wel even iets anders dan wel kritisch zijn over wat je wel en niet doet.
Waar het mij om gaat is dat je zegt het niet te doen omdat het je taak niet is. Dat komt op mij niet over als een kritische keuze. Bij een kritische keuze maak je een weloverwogen en goed beargumenteerde afweging gebaseerd op de voors- en tegens van de alternatieven. De enige argumenten die jij opgeeft is "het is mijn taak niet" (star) en "straks moet ik 1000x aanbellen" (onrealistisch scenario).

Re: Volle buitenbussen!

40
Newman schreef:
willywal schreef:Newman
Je hebt over Sovjetmelochinflexibel star.
Hoe beoordeel je dan een opdrachtgever die eind Maart dit jar afsprekkt belooft dat ze een verzekering gaan afsluiten en net minimumloon + vakantietoeslag gaan betalen nu is het eind julit ik heb geen enkele wijziging gezien
willy
Die is niet star, maar gewoon onbetrouwbaar.
je hebt het dus over Sandd via WPN
cron