Re: Volle buitenbussen!

51
Wat de kwaliteit betreft ben ik het volledig met Jette eens. Of je nu bedrijfskleding draagt of niet een CAO hebt of niet maakt geen reet uit. Zorg voor maximale kwaliteit in postbezorging. Laten we bij Sandd minimaal 99% (liefst 100%) van de post op tijd in de goede brievenbussen stoppen. En wel netjes er helemaal in (en er niet half uithangend). De klanten vinden dat prettig en ook de mensen die de post krijgen. Als die beiden tevreden zijn zitten we goed als postbedrijf en postbode. De mensen die de post van ons krijgen hun tevredenheid tegen anderen uiten of kunnen zelf potentiële klanten zijn. Laten we dat niet vergeten. En hoe meer klanten hoe meer ons salaris omhoog gaat. Ook niet onbelangrijk. Dus laten we er met zijn allen morgen (en alle andere bezorgdagen) voor gaan.

Re: Volle buitenbussen!

54
@postbode7
met je eens we zijn een dienstverlenend bedrijf en wij postbezorgers moeten dat ook uitstralen.
maar de "'bewoording van je ... het maakt geen reet uit.... dat haalt het niveau nu net weer naar beneden, jammer!


@jette en @newman...
ben het geheel met jullie eens.
de keuze voor sandd te werken is een vrije keuze.

als je steeds blijft vinden dat je slecht behandeld wordt (willy wal) moet je een andere job zoeken.
je bezorgt de post gewoon goed en zo nodig bel je aan als een poststuk een keer niet door de brievenbus past.

is het structureel... dan geef je dat aan bij je coordinator.

we zijn potverdorie bezig met een dienstverlenend beroep.
of je nou weinig of veel verdient doet niet ter zake.

@elisa
we bezorgen inderdaad geen pakjes! en moeten oppassen dat niet te willen voor hetzelfde geld als een normaal poststuk.
sandd heeft de contracten van dhl overgenomen waar in enkele gevallen ( honig e.d. pakjes erbij horen).

reken maar dat sandd er op den duur een andere prijs voor gaat verrekenen.
er komt volgens mij absoluut ook een pakketdienst bij sandd.
dit is een overgangsfase ...

Re: Volle buitenbussen!

56
@willywal

ha willy wal... ;)
Nee je moet geen andere baan zoeken maar ik vroeg me af...
heb je wel is rechtstreeks met het hoofdkantoor van Sandd gesproken/geschreven
over je onvrede over de afspraken met de vakbond die niet worden nagekomen/

wat de verzekering betreft... volgens mij zijn we gewoon officieel verzekerd sinds 1 april
en waren we dat al officieus voor die tijd.

je redenatie over de 2 cent per poststuk ( die sandd van dhl heeft overgenomen) ..
zeg je dat ook over alle andere post die je op hetzelfde adres bezorgt...?
je bezorgt nu absoluut ook (dhl) post op adressen die je eerder namens sandd niet bezocht.

daar krijg je dan 4 cent + 2 cent voor.
je herlaadvergoeding is sneller bereikt met de volume stijging neem ik aan

het kan nog steeds beter willywal dat ben ik met je eens!
maar je blijft er zo in hangen....lijkt me frustrerend :lol:

Re: Volle buitenbussen!

57
Bedoel ik ook, ik maak en breek mijn kwaliteit qua bezorgen. En natuurlijk ben je vriendelijk,op tijd en verzorg je je werk en je uitstraling goed.
Gaat het over aanbellen, nee dat vind ik absoluut niet nodig voor gewone post dat niet door de gleuf past of vol zit.Dat gaat retour wel zo makkelijk.
Als je pakketservice gaat doen is het een ander verhaal.

Re: Volle buitenbussen!

58
elisa schreef:Bedoel ik ook, ik maak en breek mijn kwaliteit qua bezorgen. En natuurlijk ben je vriendelijk,op tijd en verzorg je je werk en je uitstraling goed.
Gaat het over aanbellen, nee dat vind ik absoluut niet nodig voor gewone post dat niet door de gleuf past of vol zit.Dat gaat retour wel zo makkelijk.
Als je pakketservice gaat doen is het een ander verhaal.
inderdaad, Post die er niet meer bij kan gaat mee terug, van post die te groot is voor de brievenbus kijgt de geadresseerde een kennisgeving, dat de postman geweest is en dat geadresseerde het poststuk afkan halen op een
postkantoor.

Re: Volle buitenbussen!

59
@Elisa
brievenbus te vol, ik bel aan en maak ze erop attent. niemand thuis dan retour depot.
bij flats evenzo, of ik waarschuw de beheerder, is die niet aanwezig dan retour depot.
er zal wel eens iemand dood kunnen liggen...


@Geertjan

Ja, dat is alleen bij Post Nl zo geregeld Geertjan.
Bij sandd en de andere postbedrijven nog niet.
als bezorger weet je dat het poststuk dan de eerstvolgende slag teruggaat naar het depot
en dat het dan verder wordt afgehandeld.

verstuurd via postnl o.i.d.
dat neemt zeker een week in beslag.
vandaar dat ik toch in eerste instantie probeer het poststuk direct af te leveren.

niet om de opdrachtgever sandd te plezieren.
maar de ontvanger niet onnodig te laten wachten op zijn/haar post.
ik bezorg de post met plezier en zie het dan als een service..naar de klant toe.

alleen als er een grote order is van post wat sowieso niet door brievenbussen past
dan direct retour sandd.

sandd had tot nu toe zelden ongebruikelijke formaten.
maar met de overname van dhl komt dat er wel bij, ze hebben schijnbaar toegezegd aan de klanten
dat ze de al lopende contracten zouden waarborgen.

bij nieuwe orders zullen ze zeker andere prijzen gaan rekenen.
en ik verwacht dat de bezorger dat uiteindelijk ook zal merken.
aparte vergoeding...

zoals bij de Horeca gids... ;)

Re: Volle buitenbussen!

60
@ ligt er een skelet in de woning bij een aantal waarvan de bussen uitpuilen in mijn wijken, nou ja , ik bel niet aan, bekijk het !
Ik weet standaard welke bussen vol zitten dus die gaan meteen de krat in. Waar ze zitten die bewoners,mij een raadsel, het is ieders eigen verantwoording zijn bus telegen vooral nu de vakanties er zijn. Er wordt genoeg gewaarschuwd.
cron