Re: Volle buitenbussen!

61
@Elisa

Wordt het tijd voor een vakantie Elisa :?:

ik weet wel zeker dat je, als je denkt dat er ergens iets loos is, aan de bel trekt.
kan je direct het te grote poststuk afgeven,scheelt je weer een retoursticker... ;)

volgens mij ben je gewoon een betrouwbare secure postbezorgster.
2 wijken ... 3 wijken .... , heb je je al voorbereid op aug/sept?
denk aan je gezondheid... volgens de berichten krijgen we een enorme volume te verwerken...

ik ben druk bezig er een verdieping bij te laten bouwen
want waar moet ik al die kratten straks kwijt :lol:

Re: Volle buitenbussen!

62
postbode21 schreef:@Elisa

@Geertjan

Ja, dat is alleen bij Post Nl zo geregeld Geertjan.
Bij sandd en de andere postbedrijven nog niet.
Jammer, ook onduidelijk naar medewerkers.
postbode21 schreef: niet om de opdrachtgever sandd te plezieren.
maar de ontvanger niet onnodig te laten wachten op zijn/haar post.
ik bezorg de post met plezier en zie het dan als een service..naar de klant toe.
Ik vind je een klantvriendelijke bezorger!

Re: Volle buitenbussen!

63
@Geertjan

Dank je ;)

we zouden graag gebruik maken van een standaardkaartje waarin je kan aangeven
dat je de post niet kon afgeven etc...
maar zo werkt het nog niet bij sandd.

in het verleden hadden we wel een kaartje bij het bezorgen van de dikke conradcatalogus...
sandd heeft het beleid veranderd...
niet afgeven bij buren , alleen bij het juiste adres bezorgen en anders RETOUR..

maar ik doe de opdracht die ik aanneem op mijn eigen wijze.
sandd mag volgens de ovo die we beiden ondertekend hebben, niets zeggen over hoe je de post moet bezorgen.
enige kader = tussen 8 - 18 uur (dus ruim voor het donker wordt!) op dinsdag en vrijdag. :P

Re: Volle buitenbussen!

64
Haha ! Nou ik ben wel wat gewend qua volumes en heb wel mn humor erbij.
vakantie mmm ja dat is morgen al en nee ik ga geen verdieping erbij bouwen hier voor de post hihi!
We hebben retourstickers niet voor niets. Zeker als je veel post te gaan hebt dan ga je never niet aanbellen.
Als die regeling er was dan ok, maar die is er niet.

Re: Volle buitenbussen!

65
@Elisa

Fijne vakantie dan Elisa!
met veel retour post ga ik OOK niet aanbellen...
maar dat ene adres op de ronde dat maakt me niets uit.

mijn verdieping komt er ook niet hoor, dan denken mijn buren..
nounou die kan het lijden..... werkt zeker bij Sandd :lol:
willen ze straks allemaal bij sandd werken... het moet wel een beetje exclusief blijven he ;)

Re: Volle buitenbussen!

66
Nou, ik had vandaag geen volle buitenbus maar wel een onbereikbare brievenbus. En daar moesten net 2 van de bekende blauwe brieven door. Hadden ze dat rolscherm voor de deur nog niet omhoog gedaan. Ja lekker zo. Mijn man deed de autoroute en ik vroeg of hij er even langs wilde rijden. Het was niet zo ver omrijden. Toen was dat ding gelukkig wél omhoog. Gelukkig waren ze niet 14 dagen of langer op vakantie. Nu weten ze tenminste of ze geld terugkrijgen of bij moeten betalen en hoeveel. Is wel makkelijk als je dat weet. Anders hadden die 2 brieven weer terug gemoeten. En ik hád al zoveel retourtjes. 37 foutsorteringen! Ja, je leest het goed. Waren voor drie wijken in Teteringen. En veel stuks van dezelfde klant. Er waren ook 7 enveloppen van de belastingen bij. Die kunnen dus nog even wachten voor ze weten wat ze terugkrijgen of.....moeten betalen. Volgens mij was iemand op het depot erg aan vakantie toe en heeft hij/zij staan dromen van de Costa del Sol of zo. Had een ander dik pakket wat ergens niet door de brievenbus paste. En die mensen waren maar steeds niet thuis. Waren ze wel 4 weken op vakantie (volgens de buren). Die buren wilden het pakketje (dikke bruine envelop met iets zachts erin) echter niet aannemen. Kan ik ook wel begrijpen. Ik zou ook een pakketje geen 4 weken willen bewaren. Een paar dagen nog wel. Dus is het nu i.o.m. het depot retour gegaan.

Re: Volle buitenbussen!

67
Geertjan schreef:
elisa schreef:Aanbellen doe je gewoon niet...tenzij je pakketjes gaat bezorgen.
Uit ervaring kan ik zeggen, heeft weinig zin. Toen ik eens aanbelde omdat de brievenbus vol zit, was er niemand
thuis. Soms doe ik het wel, ik loop echter met heel wat minder dan 1000 stuks.
Ik bel aan om mezelf een goed gevoel te geven en een stukje service naar de klant toe.
Als ik alles geprobeerd heb, wat in mijn vermogen ligt, gaat het pakketje terug naar het depot (en dat geeft me dan ook een goed gevoel).

Re: Volle buitenbussen!

68
Ja als de rolluiken dichtzitten gaat de post retour, ik heb ook van die grappemakers in mijn wijken, het blijft de bewoners hun verantwoording of de bus vol zit of de luiken dichtzitten ,hond in de voortuin voor de deur dus,of het hek op slot, dan gaat post retour depot.
Dat werkt ook prettiger en kun je inderdaad door met je wijk.

Re: Volle buitenbussen!

70
elisa schreef:Ja als de rolluiken dichtzitten gaat de post retour, ik heb ook van die grappemakers in mijn wijken, het blijft de bewoners hun verantwoording of de bus vol zit of de luiken dichtzitten ,hond in de voortuin voor de deur dus,of het hek op slot, dan gaat post retour depot.
Dat werkt ook prettiger en kun je inderdaad door met je wijk.
Tja, er zijn van die onverbeterlijke gevallen, daar heb ik de moed ook opgegeven. Bij ons is een wijk met een basisschool, en die heeft geen brievenbus. Op zich geen probleem, want de deur is altijd open, en dan leg ik het op de trap. Maar in de schoolvakanties en in de weekenden zit de deur op slot. Op zaterdag laten we het liggen voor maandag, maar het gedurende de schoolvakanties opsparen doen we niet meer. En aangezien ze weigeren bewaarservice af te sluiten, gaan er nu heel wat poststukken retour! :twisted:
cron