terug van vakantie

1
van 31 augustus tot 7 september even een weekje vakantie gehad.
Toen ik terug kwam kreeg ik een leuke start met de post, ze hadden namelijk geen vervanging gevonden, ik kreeg dus drie slagen in 1 keer
de 37 a slag alleen was al 1400 stuks en daar kwamen van dhl nog eens een 600 stuks bij van de week ervoor en van mijn sandd wijk ongeveer 250
tevens was het gemiddelde gewicht hoger dan normaal er zaten veel zware catalogi bij alles bij elkaar iets meer dan 200 kg post



en ik was net zo lekker uitgerust

tot die tijd weinig post gehad en geen fietstassen nodig ik had wel gevraagd of ze die mee wilden sturen, maar dat waren ze vergeten, die ben ik toen maar gaan halen en dat alleen koste me al een uurtje extra

op de rechter voorstoel staan ook nog twee bakken
Afbeelding

Re: terug van vakantie

5
Het is mij vaker dan 1x gebeurd dat ik keurig en zeer bijtijds mijn vakantie had opgegeven bij Sandd, en dat dan toch de kratten werden doorbezorgd als ik weg was. Was volgens de bezorgmanager niet zozeer dat er geen vervanging aanwezig was alswel dat hij mijn vakantie niet goed had genoteerd.
Ik weet natuurlijk niet of hij de waarheid sprak.

Heb ook bij Sandd wel eens gehad dat ik een paar maanden weggeweest was. Toen waren de 'moeilijke' delen van de wijk (waar je een kwartier voor moest fietsen) totaal niet bezorgd, ook de abonnementen niet. Diegenen die daar wonen hadden dus een aantal maanden hun post niet gehad.

:o

Re: terug van vakantie

6
Inderdaad terug van vakantie ach...nu ook alweer paar weken terug hoor.Vakantiegevoel is helemaal gedaan en geweest.
En neus in de boter met veel post en ikeas, alle kilos zijn er al lang weer vanf.
Neem nu vandaag eens, ik was bijna klaar met 2 wijken, bemerk ik dat ik mijn gsm was verloren.
Wat te doen.....alles terug fietsen door de 2 wijken pffff dat is pas leuk.
Goed eenmaal helemaal zowat aan het begin lag ie in de struiken(ik best blij) maar wat een ochtend zeg! Maar helaas tegenwoordig kun je niet meer zonder, kun je wel maar veel gedoe dan.
Heel stiekum hoopte ik daarop wel beter wetend. Verder liep de ronde niet zoals ik ben gewend, vergat in het begin paar stapels post mee te nemen ook al zo slim.
Later weer wat mis, die stapel zat ergens tussen in verstopt. Dus die maar op het end doen. Tsja het was me t dagje wel.

Re: terug van vakantie

7
uitgebuit schreef:Het is mij vaker dan 1x gebeurd dat ik keurig en zeer bijtijds mijn vakantie had opgegeven bij Sandd, en dat dan toch de kratten werden doorbezorgd als ik weg was. :o
Vandaag zag ik zomzaar twee blauwe kratjes ergens voor een deur staan. Dat was terwijl ik mijn post bezorgde.
Heel vreemd.

Re: terug van vakantie

8
Vreemde dag om blauwe kratjes voor je deur te hebben. Sandd heeft over het algemeen zwarte kratjes maar soms wel eens blauwe. Bij VSP zijn ze altijd blauw maar dan zitten er van die ijzeren beugels aan de zijkant. Zaten die daar ook aan? Ik dacht dat VSP de post op woensdag bij de bezorgers bracht. Kreeg hem in week 37 ook op de woensdag en de jaren ervoor (als vervanger) ook. En eigenlijk mogen die kratjes niet buiten voor de deur staan maar moeten ze of in de achtertuin of in de schuur of garage gezet worden of afgegeven aan de bezorger als die thuis is.

Re: terug van vakantie

9
@Geertjan

Dat klopt Geertjan.
Woensdag is de aanleverdag van VSP...
Vsp zet nog gewoon de post bij de voordeur neer.

Sandd doet alleen aan bezorging als je thuis bent of als je een sleutel hebt afgegeven
van schuur /huis.... Gesloten overdracht noemen ze dat tegenwoordig1

Niemand thuis? dan nemen ze de post weer mee. en zo hoort het ook.
Geen post van jou of mij zomaar onbeheerd op straat. ;)

Re: terug van vakantie

10
Ja, gisteren werd bij ons ook de post gebracht tegen geloof ik een uur of 9. Ik ben dan normaliter al thuis (kind naar school brengen) Maar zou ik niet thuis geweest zijn, dan zouden de kratten onder de afkapping bij de voordeur neergezet zijn.

Ik vroeg nog of ik er voor thuis moet blijven, maar dat hoefde niet. (nog) geen gesloten overdracht. Dat klopt dus. Misschien komt dat nog. Is misschien wat onhandiger voor de bezorger, maar wel beter i.v.m. privacy van de ontvangers van de post.

Sandd heeft natuurlijk wel veel bank- en giro enveloppen erbij zitten en belasting en allerlei andere fraudegevoelige post. Wat ik tot nu toe gezien heb van VSP waren het voornamelijk bladen die ik bezorgd heb en reclame voor een modehuizen en abo's. En nog wat andere dingen.

Het kan zijn dat er bij VSP nog geen gesloten overdracht is omdat de post wat minder privacy- en fraudegevoelig is. Maar dat is maar speculatie van mijn kant.
cron