post steeds retour

1
ja hoor.. ook bij Sandd kunnen ze er wat van.

Soms heb ik wel eens het idee dat de sorteerders bij Sandd ook wel lui zijn hoor... en dat je post die je retour stuur, gewoon weer terug krijg!

Ok.. soms heeft het nog succes ook. Als ik post terugstuur met een 2-2 code (huisnummertoevoeging ontbreekt), is er best kans dat ik hem de volgende keer WEL kan bezorgen.. als ik bv een andere brief heb, met dezelfde naam, waar die toevoeging WEL op staat...
Of iemand komt net de deur uit, dan vraag ik het wel...

Maar als ik nu een poststuk terugstuur die NIET mijn wijk is? En hij komt steeds terug?
Vaak zie ik ook wel de reden waarom.. dan staat er de verkeerde code op. Namelijk MIJN code. Tsja.. dan BLIJFT hij terugkomen natuurlijk. Wat doe je dan?
We mogen niet op de post schrijven...
Vandaag ook weer.... heb ik een brief niet waar ik een memo op geplakt heb met NIET MIJN WIJK... krijg ik hem weer terug... en wat denk je? Hebben ze er onder geschreven: SVP Sandd retourstickers gebruiken, SVP!

Dat had ik ook een keer toen mijn stickers op waren.. lol. Is het dan zo moeilijk voor hen om zelf even de juiste sticker er op te plakken? ;-)
Maar eh.. in dit geval... sinds wanneer moet je stickers gebruiken als iets NIET jouw wijk is????

nouja... bij zoiets eigenwijs, doe ik gewoon eigenwijs terug. Met pen de code doorgekrast, en dan maar in de rode brievenbus. Ze zoeken het maar uit :)
Wat ik dan doe?

Re: post steeds retour

2
@Marius

als een straat Niet in jouw wijk zit... maar de wijkcode is van jou = Retoursticker...
als een straat Niet in jouw wijk zit en de wijkcode is Niet van jou = Foutsortering ;)

blijft wel het punt dat Sandd retourstickers zeer minimaal uitreikt..
de tekst is ook veranderd heb je dat al gemerkt Marius?

eerst was het.... Retouren als het echt niet anders kan ( pas op bezorger .. waag het niet .!) :evil:
nu Retouren hoe kan het ook anders? ( moeten we ook nog gaan na (mee) denken !) :idea:

maar we hebben geen 3 maanden stage gehad zoals jij straks bij Postnl...
kunnen we niet bij jou in de leer Marius ;)

Re: post steeds retour

3
hm..

en wat aankruisen dan? Adres niet leesbaar? Niet volledig?

nee.. had die wijziging nog niet gezien ;-)
Heb ik altijd al maling aan gehad hoor... als iemand klaagt over de post, zeg ik gewoon, geef maar hier... kruis ik gewoon geweigerd aan. Ik ga echt niet smeken of ze het willen aannemen hoor ;-)

Re: post steeds retour

4
Ik zit nu ook met een retour van een huisnummer dat niet bestaat. En mijn retourstickers zijn op. Heb de laatste vanochtend voor een andere wijk gebruikt. Ik zal eens kijken of dat bedrijf soms ergens anders zit. Dus nr 368 moet eigenlijk zijn 268. Het was een flat, dus ik kon het ook niet zien. Je ziet geen bedrijfsnaam in die flat. Mocht ik hem vinden, dan breng ik hem straks met de auto maar na, en anders... gaat hij retour. Dan maar zonder sticker... :roll:

Eta: vinden zal ik hem niet. Het was voor een bepaald bedrijf, t.a.v. de vestigingsleiding. Verder geen achternaam.. niets.. Tja.. :lol:

Re: post steeds retour

5
Als je een poststuk hebt dat echt retour moet en jouw retourstickers zijn net op. Gebruik dan een positblaadje en schrijf daarop de reden dat het retour moet. Bij het afmelden geef je gewoon aan dat je nieuwe retourstickers nodig hebt. Het kan wel eens zijn (in een stad) dat er een heel flatgebouw gesloopt wordt omdat het gebouw te oud is. Dan heb je zomaar een heleboel retourtjes want de klanten weten niet dat het gebouw gesloopt is. Daarover zal Sandd dan niet moeilijk doen. Je kunt intussen positblaadjes gebruiken en daarop de reden van retour vermelden samen met de wijkcode en de plaats (zolang je geen nieuwe retourstickers hebt). Maar vraag die aan als je nog maar 5 of 10 retourstickers over hebt. Dan kom je niet zo gauw zonder te zitten. Hier was in 2009 een bedrijventerrein helemaal gesloopt en de klanten stuurden in 2010 nog gewoon post naar die bedrijven omdat die bedrijven niet doorgaven dat ze verhuisd waren. Ja, toen had ik heel wat retourstickers nodig. Heb toen gewoon verteld waarom ik er zoveel nodig had. Deden ze niet moeilijk over. In een stad kan wel eens een heel kantoor- of flatgebouw of oude panden gesloopt worden. Dan heb je ook veel retourstickers nodig. Maar de bedrijven moeten ook gewoon de afzenders van hun post het nieuwe adres doorgeven of doorgeven dat ze geen post meer van dat bedrijf willen. Hoe moeilijk is dat. Ik heb wel eens een belastingbrief teruggestuurd omdat het adres niet meer bestond of het huis leeg was. Ja hallo, de belastingen moeten je goede adres toch weten. Tenzij je nu net geen blauwe enveloppen meer wilt ontvangen. :lol:

Re: post steeds retour

6
Heb ik hgedaan, Postbode7.
Accepteren ze niet.

Ten eerste sturen ze de post gewoon weer naar mij terug, met een erbij geschreven dat ik de retourstickkers moest gebruiken.
En ten tweede belden ze me tot 3 x op met dat ik het niet meer moest doen!

dus ja.. bij mij doen ze WEL moeilijk.

Re: post steeds retour

8
Ik gebruik daar eigenlijk ook stickers voor. :) Heb in mijn wijk nogal wat complexen die gesloopt zijn. Ik zal eens bellen met de coordinator en vragen of ze ook bij mij akkoord gaan of ik er gewoon een retour op kan plakken met een elastiek erom, want ik raak zo wel erg snel door mijn retourstickers heen en het kost ook nog ongelooflijk veel tijd.
Ik had een invalwijk de afgelopen week en daar was een hele 'singel' gesloopt. Op Googlemaps was hij nog wel te zien met de flatgebouwen, maar in werkelijkheid was het een grote, kale, lege vlakte.. Nog wel post voor overigens.. :lol: De graafmachines waren nog bezig met ruimen, dus ik kan bedrijven e.d. niet kwalijk nemen dat ze nog post sturen. :D

Tot nu toe ook niets wederom retour gekregen, wat ik retour heb gestuurd. Dat is wel netjes.

Re: post steeds retour

10
Zou ik dat kunnen doen? Haha, ik zou een vlieg aan de muur willen zijn om die gezichten op het depot te kunnen zien hahaha.

Ja, waarom eigenlijk ook niet. Het zijn geen concurrenten meer...

Ik heb een nieuwe rol besteld (ik krijg er inderdaad steeds maar een stuk of 20 haha) dus ik verwacht vanmiddag nieuwe retourstickers. Krijg ik ze niet.. dan... :twisted: (als ik ze nog heb teminste.)

Of... zal ik de Postnl retourstickers gebruiken.. :twisted: :mrgreen: (dat is een grapje. Kan ik beter niet doen, denk ik.. haha)
cron