Postbezorgen met kinderen?

1
Bij VSP mag je bezorgen met je kinderen samen. Mijn jongste is 1 en ik heb geen opvang meer voor hem binnenkort. Dus inprincipe zou hij meegaan met bezorgen (in de buggy dan uiteraard). Heeft iemand ervaring met bezorgen als er een kind mee is??? Ben erg benieuwd!

Zag het hier altijd iemand doen met 2 kinderen op de fiets en die moesten bij elk adres weer afstappen zodat moeder de brieven in de bus kon doen. Dan zette zij beiden weer op de fiets en gingen ze verder. Dat lijkt mij onbegonnen werk.
Mijn wijk loop ik nu al in 2 gedeelten dus is het 2 keer een klein uurtje.

Wie heeft ervaringen??

Re: Postbezorgen met kinderen?

2
Het ligt eraan hoeveel post je hebt. Heb je stapels zoals een paar weken geleden, dan is het lastiger. Toen ik voor Postnl liep, zag ik ook een moeder die haar kind voor op de fiets had. Ze zette de fiets neer en liet het kind zitten. Ondertussen deed ze in het zicht van haar kind, haar rondje. Het zijn meestal maar een paar enveloppen per straat.

Een kind in een fietsstoeltje laten zitten vind ik wel eng, omdat de fiets om kan vallen.

Persoonlijk vind ik het niet zo professioneel staan om een kind mee te nemen, maar ja.. om het nu steeds een uurtje ergens achter te laten is ook lastig. Elke keer weer oppas zoeken als je die niet hebt in de buurt.. is ook lastig.

Het zal ook wel een beetje aan het kind liggen. Blijft het gemakkelijk in een buggy zitten en wacht het wel of wordt het kind gauw ongeduldig. Als het kind uit het zicht is, omdat je een winkel in moet, zou ik het toch wel eng vinden.

Anders neem je je kindje lekker mee tijdens de gemakkelijke ronde en breng je het naar opa en oma (of wie dan ook) als je de winkels gaat doen. Is je kind er ook even lekker uit geweest. Het is ook maar 1x in de week he dat we voor VSP mogen bezorgen.

Succes trouwens met bezorgen straks!! Ik ga ook zo op pad!

Ik zou er wel rekening mee houden dat het straks ook winter wordt. Met die winters van de laatste twee jaar. brrr :o

Re: Postbezorgen met kinderen?

3
Ik zou het niet doen, het is oponthoud, niet proffesioneel en denk eens aan slcht weer brrrrrrrr arm kind daar te verzuipen in de regen. Of je fiets met kind valt om. Plus je hebt van die zeikerds die erover gaan klagen.
Ik zou als ik geen oppas zou kunnen vinden dit niet eens gaan doen!

Re: Postbezorgen met kinderen?

4
Bij ons heeft jarenlang iemand de wijkkrant bezorgd met haar kind.
Het kind zat in de buggy en zo op het eerste gezicht, ging dat wel goed.
Het ligt er natuurlijk ook aan, wat voor kind het is.
Is het een rustig kind, dan kan het volgens mij wel, maar een druk kind wordt een ander verhaal.

Als je steeds het kind in de gaten moet houden, dan komt dat de postbezorging niet ten goede.
De kans op foutieve bezorging neemt dan toe.
Daar zullen de mensen dan eerder over gaan klagen, dan over het kind, dat je meeneemt tijdens je ronde.

Re: Postbezorgen met kinderen?

5
Jammer dat de meesten het toch afraden.
Het winkelgedeelte zie ik zelf ook niet zo zitten.
Verder zit de kleine momenteel rustig in de buggy en is het geen druk mannetje. Ik kijk wel hoe het loopt. Lukt het niet dan zoeken we een andere oplossing. Wil mijn kleine bijdrage aan het huishoudbudget toch ook niet opgeven.

Re: Postbezorgen met kinderen?

7
Hoi Berber,

Heb lang getwijfeld of ik zou reageren ....
Ik heb zo'n 12 jr geleden gewerkt voor Selektvracht (pakjes bezorgen dus)
Nam toen ook wel eens 1 of 2 kinderen mee met de auto, nadat ze thuis waren van peutergroep of school.

En dat heeft me (ons) een melding bij de Kinderbescherming opgeleverd .... :shock:
Een "buurvrouw" van 6 deuren verder op, die dat niet vond kunnen.
Ze heeft me nooit zien werken of wat dan ook (reed niet in onze wijk). Alleen de gedachte, dat de kinderen in de auto zaten en moesten blijven (in haar ogen), was al genoeg voor haar om die melding te doen.
Wat ze niet wist was dat de kinderen gewoon meeliepen en lekker speelden op de wipkippen e.d. .
Of soms sliepen. Of een mini-picknickje met lekkers en drinken .... Ik had alle tijd van de wereld.
Kinderbescherming is inderdaad langsgeweest, gezien dat er niks aan de hand was en dossier gesloten.
Je snapt wel dat ik geen "vriendjes" meer was met "buurvrouw" ...

Je kindje is nu nog rustig maar dat kan veranderen .... Zorg dat je opvang hebt voor nood.
De kleine kan ziek worden, je post moet toch de deur uit.
Ik weet dat het fijn is om ook je bijdrage te leveren aan het huishoudbudget.
Daarom loop ik nu post, en de kinderen hebben ook ieder een deeltje dat ze doen.
Een lastige keuze .... succes !

groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies

Re: Postbezorgen met kinderen?

8
Jeetje @Annelies1958 ik schrik van je bericht. De meeste reacties die ik uit mijn omgeving krijg zijn echter positief. Iedereen zegt joh neem die kleine lekker mee in de buggy krijgt hij niks van.

Fiets op en af zal ik nooit doen en op de fiets laten zitten al helemaal niet!!

Ik loop mijn wijk meestal in 2 delen en kan het dan meestal in 1 draagtas kwijt (alleen vandaag was het megaveel). Daarnaast loop ik door een groot gedeelte van de wijk als ik naar school van de oudste moet dus met een 15 minuten eerder vertrekken of later thuiskomen kan ik ook vaak al een straat of 3 (van de 7 uit die wijk) meepikken.

Het zouden wellicht de mensen uit de wijk zijn die raar opkijken dat je de kinderen meeneemt met bezorgen. Maarja moeten ze eerst achter mijn adresgegevens komen willen ze me aangeven!! Of een klacht indienen bij het postbedrijf! Tja....... De oudste heeft pas 1 straat meegelopen en vond het schitterend en was gelijk nog leerzaam ook met alle cijfers die hij tegenkwam. Enige nadeel was dat hij alle poststukken ging bekijken. Elke deur en brievenbus was interessant etc.

Re: Postbezorgen met kinderen?

9
Hoi Berber,

Dit had ik ook nooit verwacht hoor.
Je moet doen wat jij en je kind prettig vinden.
Mijn kinderen vonden het ook leuk, leerzaam en wilden graag mee.
Ook wel eens niet natuurlijk, afspreken met vriendjevriendinnetje was geen probleem.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je iemand hebt als je kindje ziek is.
Want dan loop je echt niet lekker als hij toch mee moet ...
Groetjes, Annelies

Re: Postbezorgen met kinderen?

10
Toen ik voor DHL de telefoonboeken moest wegbrengen in de zomervakantie, heb ik ook de kinderen meegenomen. Ik liep in een wijk met 3 speeltuintjes. Mijn man en ik deden de telefoonboeken en zetten de kinderen in het speeltuintje bij de straten waar we liepen. Zo konden zij lekker spelen en wij hen terwijl we hen in de gaten konden houden, ook nog de telefoonboeken bezorgen.

Je moet dan natuurlijk wel speeltuintjes in de buurt hebben, en de kinderen moeten natuurlijk wel groot genoeg zijn.
cron