Re: Even schrikken

21
Ik heb daar ook z'n adres bij zitten.Kom daar eigenlijk nooit op het zelfde tijdstip,Maar het is net of hij mij al van ver hoort aankomen.Dan hoor ik hem al blaffen.Durf daar dan ook bijna geen post in de bustedoen .Dan doe ik de post er maar een klein stukje door.Wil mijn vingers nog wel wat langer houden. Maar hij is ook wel zo snel.Laatst kwam de dochter met het hondje aan de lijn naar buiten.Ze kon hem nog net houden .Anders had ik hem in mijn broek hangen.Dus ben er echt wel bang voor.

Re: Even schrikken

24
@slagvaardige

...dan niets, kwispelend hondje :lol:
...buiten zijn de meeste honden toch aangelijnd(in ieder geval bij ons)
...uitzonderingen daargelaten
Je kan van alles wel een probleem maken, maar juist het onverwachtse maakt het bezorgen net leuk.

Re: Even schrikken

25
Ja dat is ook wel zo maar wat van die kleine krengetjes aan die uitrolijnen die ze echt niet voor jou intrekken dwars over de straat lopend, zo maak je wat mee, ik rijd altijd door. Diernvrienden letten wel op hun hond en lijn dacht ik zo!
Honden achter de deuren doen maar lekker gek, ik schrik er allang niet meer van, maar...in voortuinen als ze loslopen daar dat is echt meestal niks waard.
Bij een paar weet ik , die dag hond los in de voortuin, geen post helaas pindakaas voor die bewoner!

Re: Even schrikken

26
Nou mijn laatste ronde zit erop. Ik ben geen postbezorger meer :cry: En wat zal ik die ene hond niet missen!!! Dat huis was zo gesitueerd dat er 2 routes naar de brievenbus waren.
1 route moest je langs de lange kant van het huis en hoorde hij je al van verre aankomen, die nam ik dus niet meer. En de andere route hoorde hij je pas op het laatste moment, mijn favoriete route dus!! Hond zat in de tuin en de brievenbus buiten de tuin (heeft een tijd geduurd voor ik daar achter was) Alleen het hek zat vast met 1 rottouwtje en het was een megahond en die sprong als een idioot tegen dat hek op als ik daar stond.
Nou ik stond altijd doodsangsten uit. Het was meer een wilde wolf in die tuin dan een lieve hond. Nee die zal ik niet missen.

En dan verderop in diezelfde straat, exact zo'n zelfde hond. Lag vaak onder de brievenbus. Gelukkig wel iets eraf anders kreeg hij alle post op zijn hoofd. als ik wat ingooide keek hij mij even met zijn droopy ogen aan en gaf geen kick. Dat was zo'n liefbeest. Kwam hem en zijn baasje ook vaak tegen op straat en altijd even vriendelijk.

Tja sommige dingen zal je missen en andere dingen ABSOLUUT NIET!!!
cron