Even schrikken

1
Net te horen gekregen dat een half uur na het beeeindigen van mijn ronde een burgerwoning is overvallen in 1 van mijn laatste straten..........ik was er dus net een half uur weg. Details zijn er nog niet, maar toch zet het je wel even aan het denken. Welk huis was het? Heb ik al iets verdachts kunnen zien? Etc etc

Re: Even schrikken

3
Tja ik woon in een dorp en de overval is gebeurd zo'n 2 straten van mijn eigen huis. We kregen dus ook een melding via burgernet. Er is nog niet erg veel bekend, alleen dat het een poolse bewoner was en vermoedelijk ook poolse overvallers.
Maarja ik had er geen half uur later willen bezorgen zeg. Heb dat adres vandaag niet bezorgd, maar wel het pand ernaast.

Re: Even schrikken

5
Hoe bedoel je, gelukkig? Als ze erbij was geweest, had ze de overval nog kunnen verijdelen misschien. Gewoon flink op die overvallers in praten en tijd proberen te winnen. Ze gaan heus niet elke willekeurige voorbijganger meteen neerschieten. Als je er op die manier over nadenkt, kun je de angst het beste overwinnen.

Re: Even schrikken

6
Overval verijdelen? Dat is spelen met je leven. Denk maar niet dat je op overvallers in kunt praten hoor. Je wordt gewoon zelf ook gepakt en de mond gesnoerd. Als ze het van een afstand had gezien had ze uiteraard 112 kunnen bellen, dat is het minste dat je kunt doen, maar voor de rest uit de buurt blijven. Dit leek eerder een afrekening en met dat soort mensen valt niet te praten. Gaat het om een stel middelbare scholieren die een ander aanvallen, dan vind ik het nog iets anders. Maar op harde criminelen moet je niet proberen in te praten. Dan is 'heldje' spelen onverantwoord.

Re: Even schrikken

7
ja met verijdelen bedoelde ik 112 bellen. Maar als het toch zover komt dat je toevallig in aanraking komt met die overvallers, kun je in veel gevallen nog best wel wat doen. Ik bedoel niet dat je de held moet uithangen en geweld moet gebruiken ofzo.

Het grootste probleem hier is, dat Berber erover na blijft denken wat er allemaal voor ergs "had kunnen" gebeuren. En dat dat door haar hoofd blijft spoken. En dus het plezier in het post bezorgen verpest.

Re: Even schrikken

9
slagvaardige schreef:Ah ok! :) Nee, het plezier in het bezorgen moet er niet onder lijden hoor.
Maar dat doet het wel natuurlijk. Dat is onvermijdelijk. Maar het moet niet te lang blijven duren.

Ik heb zelf ook wel wat vervelende dingen meegemaakt tijdens het post bezorgen, maar ik laat me niet door angst het plezier verpesten.

Re: Even schrikken

10
Kijk of het nu in mijn bezorgerswijk is of mijn woonwijk (ook bijna natuurlijk) dit soort dingen blijven altijd bij mij hangen. En ja als ik volgende week er weer loop zal ik echt wel even denken van ja daar was het vorige week. Maar ik zal echt niet angstiger die straat doorlopen.
Nee het is een straat die ik dagelijks door moet, met de kinderen, om boodschappen te doen, naar het kdv te komen etc etc. Dus vermijden is onmogelijk en onrealistisch. Maar het zijn wel gebeurtenissen die je even bijblijven in een klein dorp waar zelden iets gebeurd.
En ik ben nogal gevoelig voor dit soort dingen en het type piekeren..........dus tja. Maar kan tegenwoordig aardig wat dingen van mij afzetten want zal toch door moeten.
cron