Re: Even schrikken

11
Even nu geen spanning en sensatie maar wat vinden jullie hiervan?
Dit gebeurt dan hier.
5 december maandagmiddag, hier wordt de post vrij laat aangeleverd in t oosten. Teminste waar wij wonen.
Maandag de 5 e komt de chauffeur laat, rond 5 uur met veel kratten post. Normaal is dat ook niet prettig zo laat maar met sinterklaasavond voor de boeg.......
Je gaat het niet verschuiven omdat je deze avond samen viert dus daar zit je dan, eten doe je maar snel even en je begint met sorteren. Daar ben je even zoet mee.
Het avondje heb ik door laten gaan natuurlijk met gevolg dat niet alles op de dinsdag werd bezorgt. Nee er moest nog flink gesorteerd wordne.
Op zich niet erg om dan woensdag ook uit te rijden maar het is niet de bedoeling.
Men houdt er geen rekening mee dat er gezinnen onder ons zijn die pakjesavond/ sint vieren.

Re: Even schrikken

12
Dat kan ik me goed voorstellen..

Misschien een mailtje naar jouw depothouder/hoofdkantoor met de vraag of ze in het vervolg hetzelfde willen doen als bij de kerst.

Bijv. post voor dinsdag 6 december wordt door de chauffeurs gebracht op vrijdag 2 december. Dan hoeven wij maandag 5 december niet te sorteren..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Even schrikken

13
Wat ik graag wil en zeker ga doen is naar het depot gaan en daar de dingen op tafel leggen, liefste neem ik dan paar collegas mee die ook hun zegje kunnen doen.
Er zijn genoeg dingen waar we tegenaanlopen. En we lopen echt al heel wat jaartjes mee hoor!

Re: Even schrikken

16
Gisterenmiddag tijdens het postbezorgen, wilde ik post door de brievenbus doen en de bewoner trok vanachter de deur de post snel uit mijn handen. Dat was wel even schrikken, maar daarna moest ik wel lachen..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Even schrikken

17
Hahaha @Lolgirl! haha

Ik heb dat eens met zo'n Yorkshire terriertje gehad. Dat beest kwam al blaffend de kamer uit stuiven en gritste de post door de brievenbus. Hij had alleen pech dat ik het nog vast had en terugtrok. Kef kef.. arm beest. Kai, kai..
Het was een schrikreactie van mij, maar dat arme beest kwam wel met zijn snoet aan de andere kant van de deur tegen de brievenbus aan. Piep..

De keer daarop bleef hij alleen maar rondjes draaien voor de voordeur. Hij heeft daarna nooit meer de post weggegritst.
Ik had er ook een in mijn wijk, die was vraatzuchtig. Die vrat de post op. Probleem van de eigenaar. Jammer dan.

En een keer een jongen die blafgeluiden maakte en de post uit de brievenbus gritste. Toen schrok ik wel. De ouders zaten in de keuken te kijken en te lachen. Ik zag het toen ik mij omdraaide om terug te lopen. Toen moest ik ook wel lachen. :lol: :mrgreen: :lol:

Re: Even schrikken

18
haha jouw ervaringen zijn ook leuk.. :lol: Ik heb in mijn wijk ook 1 hondje die vanachter de deur de post uit mijn handen grist, door elkaar schudt en laat vallen en dan begint hij te blaffen. Dan doet zijn vriend ook mee. Wel leuk om te zien 8-)
Afbeelding
ex Sandd Postbezorgster

Re: Even schrikken

19
ik voor het eerst in me invalwijk.
Loopt naar een huis, ziet een brievenbus hangen naast de deur, en in de deur zelf een brievenbus. dus ik doe de post in de brievenbus die in de deur zit, doet de brievenbusklep open, hoor ik inneens kei hard geblaft, van schrik laat ik de post vallen in de brievenbus. elke keer als ik bij dat huis bent hoor ik die hond springen tegen de deur, ben blij dat die deur er zit maar soms heb ik het gevoel van *wanneer springt die die deur kapot :shock: *
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Even schrikken

20
Bij een collega van een post.nl bezorgster is een hond door het glas van de voordeur gesprongen, het glas zat in haar benen.
Vind deuren met enkel glas behoorlijk gevaarlijk en dan heb je nog enkel glas voorruiten waar honden tegen aan staan te springen als ze een bezorger zien.
Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, loop altijd maar snel door.
cron