Bijzonder veel rouwkaarten en een passende reactie

1
Vandaag opvallend veel rouwkaarten. Tijd van het jaar?
Vanmiddag een geadresseerde ook een kaart in zijn handjes gedrukt, hij stapte nét naar buiten, en we hadden even een blik van verstandshouding. We kenden elkaar niet, maar hij kreeg al de tranen in zijn ogen en ik keek begripvol terug. Even stond de rest van de hectiek om ons heen stil.

Ook een mooi aspect van het postbezorgen wat ik sinds kort doe en had hier nog niet bij stilgestaan.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

Re: Bijzonder veel rouwkaarten en een passende reactie

4
@Newman

Pijnlijk ja, maar ook begrijpelijk, iedereen begrijpt ook dat dat er geen opzet in het spel is maar een goedbedoeld misverstand. Toch is een stapel verjaarskaarten bezorgen best leuk, vandaag zat een heel huiskamertje van een aanleunwoning vol met senioren voor het raam te wachten en sprongen op toen ik de kaarten kwam brengen. (waarschijnlijk de kaarten die de visitite allen gisteren zelf had gestuurd en het feestvarken onder hun ogen mocht gaan voorlezen ofzo :)
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

Re: Bijzonder veel rouwkaarten en een passende reactie

5
Viel mij ook op, rouw/felicitaties.
Nu klinkt dat misschien raar, dat vind ik 1 van de "mooie" dingen aan bezorgen
Een kind die aan de deur op de verjaardagskaartjes wacht of een droevig persoon die weet dat iemand is overleden en per se een bevestiging wil via de post voor het gevoel.
De blije geef ik een lach en een knipoog, de ander krijgt van mij een medelevend blik en ga verder (hoewel)
Had vorige week een vrouwtje die vroeg of ik post voor haar had, ja die had ik.
Brak dat vrouwtje in snikken uit dat het echt waar was dat haar vriendin was overleden,
daar sta je dan als brenger van het slechte nieuws.
cron