Voor Sandd begreep ik dat na 18:00 uur er dames en heren van een belpanel klaarzitten en mensen uit de wijk gaan opbellen. Uiteraard wel van poststukken die die dag bezorgd moeten zijn geweest. De coordinator vertelde er wel bij dat er altijd wel eens een keer een poststuk bij zit die niet door een bewoner gezien is, terwijl dat hij wel bezorgd is. Bijvoorbeeld; vader ziet een poststuk en besluit dat die niet belangrijk is of bergt hem na hem gelezen te hebben meteen op. Hij heeft het er verder niet over. Moeders weet van niets en zij neemt bijvoorbeeld om een uur of 8 de telefoon op. De dame aan de telefoon vraagt of mevrouw op die en die dag een bepaald poststuk heeft gehad en mevrouw heeft hem niet gezien. Voila.. 1 poststuk gemist. Bij 3 poststukken gemist, bij verschillende mensen, gaan ze aan de bel trekken.
Tot nu toe heb ik altijd 100% gescoord, dus het zal allemaal wel meevallen. Maar ja, bovengenoemd voorbeeld kan altijd voorkomen. Of iemand heeft iets wel gehad, maar vergist zich. Of de bewoner mag je niet en wil stangen. Dit kan ook voorkomen.
Hoe het gaat bij VSP weet ik eigenlijk niet. Ik geloof dat destijds bij Selektmail er in de krat werd gekeken wat er in zat, een adres werd genoteerd en dat die later werd gebeld om te kijken of het poststuk was bezorgd. Ik heb een keer een klacht gehad dat een bepaald poststuk niet was bezorgd ergens in de wijk die ik liep. Ik wist zeker dat ik in die straat was geweest en ook op dat adres. Ik in de tas kijken en ja hoor, net dat poststuk was uit de bundel gegleden en onder de plank geschoven die mijn man in mijn DHL tassen had gemonteerd. Daar was hij dus. Er schuift wel eens vaker iets uit de bundel, en die kom je later tegen en daar hoor je niets meer over. Maar net dat ding! Ik vergeet dat nooit meer.
Klanten kunnen ook zelf bellen, als post kapot is, vreselijk nat geworden of nooit aangekomen terwijl ze het wel verwachten. Of om wat voor reden dan ook.
Ik heb ook gehoord (maar weet niet zeker of dat zo is) dat er mensen in de wijk zijn die speciaal klaarzitten om gebeld te worden bij controles. Dus dat zijn voor de onbekenden voor de postbezorger, maar die houden de bezorger in de gaten. En zij letten op of zij de poststukken krijgen die ze horen te krijgen. Dus dan zouden dat steeds dezelfde bewoners zijn die gebeld worden.
Ik ben in de Selektmailtijd 1x door Selektmail gebeld met de vraag of de bezorgster de Neckermann had bezorgd. (had ze!
) Dat is maar 1x gebeurd dat ik gebeld ben in al die jaren.