Re: Hoe ver gaat postnl.....

3
Pieter Post schreef:Net een uitzending van Zembla gezien waar Postnl niet best vanaf komt.. Het is gelijk duidelijk waar het bedrijf naar toe wil... Dit over de ruggen van de harde werker...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236806
Ik heb het gezien, en Behalve PostNL zijn er nog meer werkgevers die zo hard zijn.

Ik vind het ook een hard beleid van PostNL, de vaste kracht eruit, de zzp'er er in. Tegen betaling van ongeveer 1 euro per afgeleverd pakje.
@Pieterpost, werk jij bij pakket of ben je postbzorger.?

Re: Hoe ver gaat postnl.....

6
Het schofterigste vind ik nog dat ze die zzp-ers (en zmp-ers) eerst hebben binnengehaald met een mooie vergoeding per bezorgd pakket. Als een lokkertje, dus. Dus mensen hebben een eigen transportbedrijfje opgericht, de verplichte witte bestelbus gekocht (vaak met geleend geld), en zijn aan de slag gegaan. En vervolgens begon PostNL de vergoeding ineens drastisch terug te schroeven. Voor ieder 2e pakket voor hetzelfde adres kregen ze nog maar 10 cent, en voor niet afgeleverde pakketten (omdat mensen niet thuis waren) krijgen ze geen cent. En PostNL weet donders goed dat die mensen niet zomaar gingen opzeggen. De lening voor de bestelbus moet afgelost worden, en veel zzp-ers werken exclusief voor PostNL en niet voor andere opdrachtgevers. Logisch, want als je 200 pakketten per dag moet bezorgen heb je daar meer dan een dagtaak aan. Maar dan zegt zo'n woordvoerder doodleuk: "Ach, de mensen wisten waar ze aan begonnen", wat dus pertinent niet waar is, want de mensen zijn eerst lekker gemaakt en binnengelokt, en toen pas werd langzaamaan duidelijk waaraan ze begonnen waren. Ook waren er volgens de woordvoerder nooit klachten van ontevreden zzp-ers. Logisch, wie klaagt wordt er meteen uitgeknikkerd.

De uitzending gaf in ieder geval maar weer mooi aan wat er mis is met de vrije marktwerking waar de VVD zo'n fan van is.

Re: Hoe ver gaat postnl.....

7
Newman schreef:Voor ieder 2e pakket voor hetzelfde adres kregen ze nog maar 10 cent,
Volgens een collega die pakketten besteld is dit zelfs al van de baan.
1 of 100 pakketten voor 1 adres is maar 1 afgiftepunt, daar moeten ze het mee doen.

Re: Hoe ver gaat postnl.....

8
Het handigst is om een bus te leasen.

Je betaalt een bepaald leasebedrag per maand...hebt geen omkijken naar verzekering(en), houderschapsbelasting, onderhoud en vervangend vervoer bij pech/aanrijding.

Brandstof is voor eigen rekening.
Het leasebedrag is fiscaal aftrekbaar.

Re: Hoe ver gaat postnl.....

10
jan272 schreef:Ik zie een stuurvrouw en ze staat aan wal!
Ik zie vele stuurlieden

Dit gaat over pakket. Laten wij ons bij post zaken houden.

Vandaag las ik in mijn krant:
"Zelfstandige bezorgers dagen PostNL voor de rechterZelfstandige pakketbezorgers
die rijden voor PostNL spanneneen rechtzaak aan tegen hun opdarchtgever. De stichting
subcontractors Vervoersbedrijven die namens de bezorgers sprekt stelt dat tussen PostNL
en de zzp'ers sprake is van een arbeidsovereenkomst. Veel van deze eenpitters werken full-time
voor postNL en hebben geen andere opdrachtgever."
Bron Nederlandsdagblad 28-1-2012

De pakketbezorgers maken een vuist, kunnen wij postbezorgers een voorbeld aannemen. Hoe
Door lid te worden van een bond.
Weer on topic: ik vind het een schande dat arbeid zo wordt uitgehold.
cron