vragen om loonsverhoging

1
Wie heeft er ervaring met het vragen van loonsverhoging? Hoe pak je dit aan, waar zet je op in. Hoe overtuig je ze dat je inderdaad recht hebt op loonsverhoging. Misschien is dit voor elk postbedrijf anders, maar tips zijn voor iedereen altijd welkom natuurlijk. En ook wel belangrijk is dan natuurlijk waar je naar streeft om per uur te verdienen? Ik ben benieuwd.

Re: vragen om loonsverhoging

3
postloper schreef:Tsja, dat gaat moeilijk hé, als je niet in Loondienst bent.
Zolang je als OVO er de post weg brengt, bepalen zij wat ze er voor willen betalen.
Ben je het hier niet mee eens, dan heb je pech, moet je wat anders gaan zoeken wat wel beter betaald.
Ik weet in ieder geval bij dhl dat ze toch niet alle wijken standaard gevuld hebben met bezorgers. Het lijkt mij dus ook wel zaak voor hun om bezorgers te behouden. Het lijkt me dus toch wel dat je onderhandelingspositie hebt. Maar ik was wel benieuwd of mensen het geprobeerd hebben en hoe dat dan uitgepakt heeft.

Re: vragen om loonsverhoging

4
Nou zal ik je 1 voorbeeld geven, hoe ze dat doen.
Ik kreeg voor 1 wijk 6,76 wijkvergoeding en 5 € extra omdat het zoveel kilometers waren, met deze wijk ben ik gestopt.
Mijn opvolger voor deze wijk mag het nu doen voor 6,75 en krijgt geen 5€ extra omdat het volgens het depot anders niet uit kan, als reactie kreeg ze te horen! Anders kunnen we het beter aan tnt meegeven, dat is dan goedkoper.

Re: vragen om loonsverhoging

6
Ik ben van plan om binnenkort een loonsverhoging te vragen bij VSP.
Omdat ik dezelfde wijk bij Sandd heb, en daar een tweemaal hogere vergoeding krijg.

Ik denk alleen dat het zin heeft om zoiets te vragen als je het hard speel, namelijk door te zeggen dat ze anders maar een andere bezorger moeten zoeken. wat natuurlijk alleen zin heeft als je weet dat ze tevreden over je zijn. Misschien moet ik dat eerst maar gaan polsen.
Risico is natuurlijk wel, als je het hard speelt, dat ik die wijk kan gaan verliezen, en dat zou jammer zijn omdat ik die wijk sowieso al heb bij sandd natuurlijk.

Re: vragen om loonsverhoging

7
@Marius

doe je best bij vsp.
maar ik zou ze niet wijzer maken, door te zeggen dat je dezelfde wijk al voor sandd loopt.
dan krijg je al 2 x de wijkvergoeding.
mijn ervaring is dat als je niet wil, geen probleem dan vinden ze wel iemand anders.
al heb je in de wintermaanden meer kans dat ze niet direct een ander kunnen vinden dan in de zomer.

het verloop onder postbezorgers bij dhl,sandd en vsp blijkt wel 50% per jaar te zijn...

over sandd en de bezorgtijden wil ik dit aan je kwijt.
sandd garandeert haar klanten dat de post op vrijdag/dinsdag tussen 8 - 18 uur wordt bezorgd.
is toch niet zo moeilijk je aan die tijden te houden hoor.
ik zit ook niet te wachten op een postbezorger die bij mij savond na 20 uur de post nog komt brengen.

als dat wel zo is dan houdt je vsp aan, heb je twee dagen toch?
probeer er een flatwijk als 2e bij te krijgen, of een wijk met weinig voortuinen...

Re: vragen om loonsverhoging

8
zelf heb ik een korte periode voor selectmail gewerkt, ik kreeg €4 á €5. :o

Nu werk ik al enkele jaren voor TNT, je krijgt altijd minimaal het minimumloon. Nu € 8,57 per uur.
Belasting etc. moet er natuurlijk nog vanaf! Je krijgt kleding, fietsvergoeding (reparatie aan fiets),vakantiegeld,collectieve kortingen (ziekenfonds) via een eigen vakantiewebsite . Winstuitkering en je bouwt een pensioen op. Als je ziek of vakantie hebt wordt je volgens je contract uren doorbetaald.Je hoeft niet zelf een vervanger te regelen.

Alle post staat in tassen klaar (geen voorbereiding), je kunt alleen niet vroeg beginnen, tussen 11:00 -13:00!
Je moet wel voor 17:00 klaar zijn.

Na 3 tijdelijke contracten kan je een vast contract krijgen, dan krijg je kleding punten en kan je 2x per jaar zelf kleding bestellen die jij nodig hebt. (Y)

Re: vragen om loonsverhoging

9
@soesie

pensioen bouw je op?
de nieuwste lichting postbezorgers bij tnt bouwt geen pensioen meer op hoor ;)
ik hoef bij sandd ook geen vervanger te regelen.

maar vakantiegeld/doorbetaling bij ziekte/ fietsreparatie/ kleding.../ hogere vergoedingen sowieso...
dat moet nog gebeuren... zou wel mooi zijn!

het grootste voordeel bij de nieuwe postbedrijven vind ik : gaan werken/lopen op dat moment van de dag
dat het mij het beste uitkomt.
grote vrijheid in het bezorgen dus.

sorteren doen we zelf, dat heeft absoluut als voordeel dat je de wijk zo klaarlegt als je hem zelf wil lopen,
dat je zelden wordt geconfronteerd met foutgesorteerde poststukken, want dat doe je bij voorbaat zelf.

Re: vragen om loonsverhoging

10
Ik had het al eens in een ander topic gezegd, bij VSP, maar dat kan niet iedereen lezen geloof ik ;-)

Ik heb, recent, wel om loonsverhoging gevraagd bij VSP. Ik had 2 cent adresvergoeding, maar ik merkte, dat de Sandd-bezorger voor dezelfde wijk, 4 cent had.
Dat heb ik toen ook gezegd, met de opmerking dat ik anders over zou stappen.

Ze zouden het toen controleren, en als het echt zo was, zouden ze me ook 4 cent betalen.

Overigens zou dat wel lastig geweest zijn, om over te stappen, want die Sandd-bezorger was ik namelijk zelf. Dus ik wist wel heel zeker dat de vergoeding bij Sandd 4 cent was!

Ik merkte wel dat ze toen die week mij extra controleerde. Ik bedoel, het kan geen toeval zijn dat toen mijn eerste en enigste klacht van VSP kwam dat er een bepaald stuk niet bezorgd was.
cron