Re: vragen om loonsverhoging

21
Marius schreef:Overigens moet ik wel zeggen, dat, als een bedrijf je zwaar onderbetaald, en verder ook geen antecedentenonderzoek doen ofzo (bij TNT moet je wel een bewijs van goed gedrag hebben), dat het toch wel zo is dat een bedrijf gewoon VRAAGT om slechte bezorgers! Of in ieder geval dat ze het minder serieus nemen.
Marius-> Ben ik totaal met je oneens ! Bij TNT ben je tegenwoordig al aangenomen als je alleen nog maar gesoliciteert hebt ! Ze nemen daar iedereen aan, ze hebben een fiks tekort aan het type postbezorger.

Je spreekt over onderbetalen, je wist toch wat je ging verdienen ? Je bent toch niet verplicht om dit te doen ?

Ik ben lekker buiten, deel mijn eigentijd in, en aan het einde van de maand, krijg ik een leuk centje om toch iets extra's te kunnen doen.

Re: vragen om loonsverhoging

23
@Marius

Hee Marius,

laat je niet op de kast jagen door Nijmegen..
al is het een vrije keuze om voor sandd/dhl te werken,
dan nog is het een feit dat het minimumloon niet wordt gehaald.

daar heb je geheel gelijk in Marius.
voor alleen al je taalgebruik Marius ben je door naar de volgende ronde ;)

mischien kan je Nijmegen een cursusje Nederlands geven
zolang ik lees "gesoliciteert" kom je er niet door bij Tnt Nijmegen... :o

Re: vragen om loonsverhoging

24
Toch denk ik dat je je vergist postbode21...
Ik denk dat TNT JUIST de mindergeschoolden aanneemt!

Ik bedoel... als ik zie wat ze allemaal aannemen... en ik.. 3 x MBO diploma, leidinggevende geweest, en zelfstandige geweest. Ervaring met geadresseerde post... Die nemen ze NIET aan!
Misschien ben ik wel te hoog gekwalificeerd? Ik bedoel, dat hoor je wel eens vaker? Dan denken ze misschien van, oh, die is waarschijnlijk binnen een paar maanden weer weg, dat is een hoop moeite voor niets om die in te werken enzo...

Of ze nemen juist de simpelste mensen aan, omdat de (personeels)managers bang zijn dat je ze anders voorbij streef en dat je HUN baantjes inpik!
Misschien wel een terechte angst, want ik heb er nu al een paar gesproken, en zo'n hoge dunk heb ik niet echt van hun.

Tsja... ik weet het ook anders niet. Alsof je niet zelf mag uitmaken waar je wilt werken...
Ik bedoel, DAAR heeft Nijmegen ook wel weer gelijk in. Het is gewoon simpel werk, en door omstandigheden en ervaringen zal ik daar misschien gewoon wel behoefte aan hebben? Wat als ik gewoon geen stress meer wil?

Komisch...
Ik had net een sollicitatie bij de TNT achter de rug... afgewezen... ze hadden betere kandidaten (en de week daarop vroegen ze WEER om arbeidskrachten!!!)
Komt er de week daarop iemand een pakketje bij me halen die ik aangemeld had, iemand die ik herken van de sollicitaties! Hij was toen namelijk OOK aan het solliciteren! Hij was toen 1 van de 2 van de hele kamer vol die een rijbewijs had, dus hij mocht koerierswerk gaan doen.
Die jongen begreep er echt helemaal niets van! Dus ik heb hem maar even uitgelegd hoe het werkte... met die stickers, die handheld computer etc.
pfff.. ja hoor TNT... ga je gang maar, neem maar gewoon de meest simpele zielen aan! Liefst 20-ers, zonder enige levenservaring...
Ik bedoel.. echt.. serieus, zonder geintje.... het enigste wat ze vroegen bij de sollicitatie was of je het verschil tussen even en oneven wist!!! :lol:
Verder moest je ook binnen een maand die bewijs van goed gedrag hebben. Dat was het.

enne.. dank je wel hoor postbode.. ik durf gelijk geen taalfouten meer te maken! :lol:

Re: vragen om loonsverhoging

26
Het klopt wel wat Marius verteld.

Toen ik een paar jaar geleden solliciteerde bij TNT was ik ook zogenaamd "te hoog" geschoold. Ik heb Mavo, Havo en HBO gedaan. Het HBO had ik overigens niet vermeld op mijn CV. Ze vertelden mij dat Mavo het absolute maximum was (eigenlijk nog 'te hoog' ) en dat ze bang waren dat ik snel weer weg zou gaan. Ik zei dat ik alleen maar een bijbaantje zocht en jaren voor DHL had gelopen, maar graag iets meer wilde gaan verdienen en dan wel in de tijd dat de kinderen op school zaten. Ze hebben mij toen toch aangenomen. Later las ik in de Mail over mensen die bij TNT werken en zichzelf voor bijscholing hadden opgegeven. Ze konden dan eindelijk toch een MBO diploma halen. En dan heb ik het dus over MBO, niveau 2. Mensen die in hun ogen 'te hoog' geschoold zijn nemen ze inderdaad liever niet aan. Op uitzonderingen na. Dat zijn dan meestal huisvrouwen, zoals ik. Al zat er bij mij in het postbezorgersteam ook een gepensioneerde leraar wiskunde en economie. Dat was geen lichte jongen :lol:

Re: vragen om loonsverhoging

27
postbode21 schreef:@Marius

Hee Marius,

mischien kan je Nijmegen een cursusje Nederlands geven
zolang ik lees "gesoliciteert" kom je er niet door bij Tnt Nijmegen... :o
Hoi Postbode21-> Misschien als je het zo schrijft, kom je wel binnen bij TNT. Zie ook het verhaaltje van Marius.

Inderdaad denk ik dat als je te slim bent je niet wordt aangenomen, althans uitgaande van wat Marius schrijft.

Alle, veel plezier met het bezorgen, we gaan weer de betere maanden van het jaar tegemoed ( of is het tegeNmoeT) (Y)

Re: vragen om loonsverhoging

28
Nijmegen schreef:
Alle, veel plezier met het bezorgen, we gaan weer de betere maanden van het jaar tegemoed ( of is het tegeNmoeT) (Y)
LOL Nijmegen, allebei fout... :lol:

Ik heb ook eens gesolliciteerd bij TNT. Dat is wel een jaar of 4 geleden. Ik ben een half jaar aan het lijntje gehouden. Als ik belde om te vragen hoe het stond met mijn sollicitatie dan kreeg ik een ontwijkend ( of is het ontweikend ?) antwoord. Na 5 keer bellen heb ik het maar voor gezien gehouden.
cron