Re: vragen om loonsverhoging

34
@Bucky, wat onder die link staat, geldt alleen voor zaterdagwerkers. Ik als doordeweek bezorger verdiende maar 8.17 bruto per uur. En ik ben notabene al 23 jaar lang 21 jaar oud. :lol: Ik kreeg toen ik begon 7,99 bruto en dat is later verhoogd naar 8,17 bruto. Dus ik ben zelf wel iets omhoog gegaan in vergoeding. Ik kreeg aanvulling tot aan het minimumloon.

Re: vragen om loonsverhoging

35
Nou wat een enorm salaris. € 8,17 bruto per uur bij PostNL. Trek daarvan 33% belasting af en je houdt maar weinig over. Als je er dan maar 2 1/2 uur over mag doen dan verdien je per dag niet gek veel meer dan ik bij Sandd. Jullie mogen alleen 5 dagen post lopen als jullie willen en wij maar 2. Ik wil ook best 5 dagen post bezorgen als het moet maar liever 3 dagen. Bijvoorbeeld ma, woe en vrijdag. Maar dan moeten we eerst het vereiste volume halen of de meerderheid van de klanten moet er sterk op aandringen. Als ik het dan maar 2 maanden van te voren weet dan is er tijd genoeg om mijn folderwijk op te zeggen. Post is meestal minder zwaar en als ik dan gemiddeld 24 euro zou verdienen loont het ook.

Re: vragen om loonsverhoging

36
Maar bij post nl is de gehoorde klacht dat je dit per uur krijgt, terwijl je het werk (lang) niet in een uur kunt doen.
Dus per saldo minder per uur. Het blijft zelfstandig werk, of je dit nu in loondienst of bij OvO doet, en je zult zelf eens moeten bijhouden hoeveel uur je maakt voor een bepaald bedrag. Wel is het duidelijk dat Postnl aanzienlijk hoger ligt.

Verder vind ik zelf de twee dagen tijd die je bij Netwerk hebt ideaal: geeft je veel meer de ruimte om het werk zelf in te plannen. Met name bij regendagen of drukte bij ander werk is dat een enorm voordeel.
cron