Te zware fietstassen?

1
Ik bezorg sinds kort de post, en merk dat ik veel tijd verlies omdat ik mijn fiets altijd tegen een hek, paal of lantaarnpaal moet zetten omdat mijn fiets anders omvalt. Uiteraard komt dit omdat de fietstassen te zwaar zijn, maar anders moet ik iedere keer naar het depot terug fietsen om de post op te halen. Dat zie ik niet echt zitten omdat dit ook weer veel tijd kost. Pas wanneer de wijk ten einde loopt kan ik mijn fiets op z'n standaard zetten en gaat het bezorgen een stuk sneller.

Ik zie dit probleem niet op het forum terug, hebben jullie hier dan helemaal geen last van?

Re: Te zware fietstassen?

3
daar heb ik nou geen last van, ik heb me fiets op vast plekken staan die een beetje gunstig liggen in de straat waar je bezorgt. de mijne is altijd wel overbeladen, maar nee het kost mij geen tijd. :lol: heb het al opgelost door de vaste lantaarnpalen en muren te gebruiken.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Te zware fietstassen?

4
Waterloo schreef:Ik bezorg sinds kort de post, en merk dat ik veel tijd verlies omdat ik mijn fiets altijd tegen een hek, paal of lantaarnpaal moet zetten omdat mijn fiets anders omvalt. Uiteraard komt dit omdat de fietstassen te zwaar zijn, maar anders moet ik iedere keer naar het depot terug fietsen om de post op te halen. Dat zie ik niet echt zitten omdat dit ook weer veel tijd kost. Pas wanneer de wijk ten einde loopt kan ik mijn fiets op z'n standaard zetten en gaat het bezorgen een stuk sneller.

Ik zie dit probleem niet op het forum terug, hebben jullie hier dan helemaal geen last van?
Niemand hier zet z'n fiets op de standaard. Dat houdt íe nooit. Ik zet 'm ook regelmatig tegen lantarenpalen of bomen, maar liever tegen muurtjes, want dan kan íe niet wegglijden. Dat het jou veel tijd kost zal een kwestie van handigheid krijgen zijn. Zet de fiets altijd met de rechtertas tegen het muurtje (als je gewend bent links van je fiets te lopen), en niet met het stuur of het frame. En, zet 'm op slot! Dat voorkomt niet alleen diefstal, maar het slot fungeert tevens als handrem.

Re: Te zware fietstassen?

5
Ja ik herken het helemaal. Ik zet de fiets overal tegenaan waar het mag en kan en heb mn vaste plekken in de loopstraten.
Ik neem ook altijd zoveel mogelijk mee en leg de begin post in de mand voorop.
Omvallen van de fiets o ja dat gebeurt wel s, helaas! Ik heb alles gebundeld dus de post valt niet over de straat.

Maar door dat omvallen ben ik wel s spullen kwijtgeraakt, bidon en gsm in t plantsoen of mijn snowsteps in de bosjes.....vond ze niet altijd terug ....

Re: Te zware fietstassen?

7
jan272 schreef:Ik heb een aanhanger en mijn fiets heeft een middenstandaard.
Geen aanhanger, wel een middenstandaard...wij noemen dat een 'bokje'.
Ik zet de fiets bij voorkeur tegen hekjes, muurtjes en schuttingen, maar ook wel op de middenstandaard.
Geen lantaarnpalen, want dan glijdt ie vaak weg.
En de fiets op slot zetten, doe ik alleen als ik een grote ronde loop op daldagen.
Fungeert bij mij niet als handrem....kan ook niet goed zijn voor de spaken.

Re: Te zware fietstassen?

9
Jette schreef:
jan272 schreef:Ik heb een aanhanger en mijn fiets heeft een middenstandaard.
Geen aanhanger, wel een middenstandaard...wij noemen dat een 'bokje'.
Ik zet de fiets bij voorkeur tegen hekjes, muurtjes en schuttingen, maar ook wel op de middenstandaard.
Geen lantaarnpalen, want dan glijdt ie vaak weg.
En de fiets op slot zetten, doe ik alleen als ik een grote ronde loop op daldagen.
Fungeert bij mij niet als handrem....kan ook niet goed zijn voor de spaken.
Ik heb ook een middenstandaard. toch zet ik mijn fiets heel vaak tegen een paal. Zodat het zadel tegen de (lantaren)paal staat. Meestaal is de ondergrond ongelij, staat ie wankel op de standaard.

Re: Te zware fietstassen?

10
Mijn fiets zet ik altijd op de standaard nu er zo'n speciale standaard onder zit. Toch gebeurde het in mijn oude wijk bij hoge uitzondering dat hij omviel. Dat had inderdaad te maken dat de fiets te zwaar beladen was en dat de stoepjes schuin afliepen. En als je dan de fiets niet goed neer zet, dan kon ik hem van de grond rapen. Balen natuurlijk en een volgende keer dacht ik beter na waar ik de fiets neer zette.
cron