Postbezorger combineren met een andere baan?

1
UWV is van mening dat het postbezorgen iets van tijdelijke aard moet zijn. Zij willen graag dat ik voor 28 uur aan het werk ga. Om die reden is er een re-integratie traject gestart. Echter het postbezorgen vind ik leuk werk en heb dan geen tijdsbesef. Je bent continu aan het lopen en concentreren op het adres die je bezorgd. De tijd vliegt voorbij. Ik heb ook andere administratieve banen gehad, waar ik de tijd maar niet om kreeg. Ik heb last van chronische vermoeidheid waarschijnlijk bij autisme. Ik heb dan ook weinig concentratie. Door de combinatie bewegen en lezen, lukt met het goed om een werkdag vol te kunnen houden. Ik zou het erg jammer vinden dat ik een andere baan krijg aangeboden op een kantoor. In de buitenlucht voel ik me gezonder, dan in een gebouw. Als ik dan toch meer uren moet gaan draaien, dan zou ik dat graag willen combineren als postbezorger. Maar dat is volgens het UWV te lastig om dat te gaan realiseren. Wat denken jullie? Tips?

Re: Postbezorger combineren met een andere baan?

6
Ik herken veel in je verhaal, hoewel ik niet met autisme te maken heb. Als ik klaar ben met postbezorgen ben ik 'lekker moe', terwijl ik bij andere banen ook kapot thuis kwam van de spanning of andere narigheid.

Hopelijk tref je bij UWV (of een reïntegratiebureau) iemand die goed met je meedenkt. Want het doel is natuurlijk jou zo goed en gezond mogelijk aan het werk te houden, niet dat je er over een tijdje weer uitgeput voor de deur staat.
Het lijkt me duidelijk dat ze je dan niet op een kantoor moeten zetten.

Je geeft zelf al aan wat de factoren zijn waardoor jij je prettig voelt bij het werk dat je nu doet. Bijvoorbeeld (kan voor jou anders zijn) buiten werken, je eigen gang kunnen gaan, niet teveel te maken hebben met collega's, duidelijkheid over wat je moet doen (en hoe), een duidelijk begin en eind. Zet ook eens op een rijtje wat jou belemmert in ander werk. Teveel beroep op je concentratie. Teveel prikkels om je heen misschien?
Als je daarover in gesprek gaat zijn er misschien nog andere functies te vinden, waarbij je meer uren kunt werken, of meer verdient. Met je handen werken, andere dingen bezorgen (van pizza tot wasmachine), schilderen, bomen kappen?
Succes met je traject!

Re: Postbezorger combineren met een andere baan?

8
Dat 'instituut' was vroeger het 'arbeidsbureau'...ook zo'n geitenwollensokken instelling van lui die veel praten, niets zeggen en veel geld kosten. Op dit forum zat er ook zo een. 8-)

Nu is het een werkverschaffingsfabriek met figuren die totaal niet begrijpen waar ze mee bezig zijn en waarvan de gemiddlde leeftijd 50 is. (Y)
Laatst gewijzigd door Tobo2011 op 01 mei 2012, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Postbezorger combineren met een andere baan?

10
Tobo2011 schreef:Dat 'instituut' was vroeger het 'arbeidsbureau'...ook zo'n geitenwollensokken instelling van lui die veel praten, niets zeggen en veel geld kosten. Op dit forum zat er ook zo een. 8-)

Nu is het een werkverschaffingsfabriek met figuren die totaal niet begrijpen waar ze mee bezig zijn en waarvan de gemiddlde leeftijd 50 is. (Y)
:evil: Heee kan het wat minder?!?!? Heb jij enig beeld wat daar gebeurd? Ik ben een insider en kan je vertellen dat het gros daar van 8 tot 5 werkt zonder pauzes. En ja er werken veel vrouwen partime. Maar dat ben je ook als postbode/bezorger. En daar ligt de gemiddelde leeftijd wel dik boven de 45.

Het is een bedrijf waar op het ogenblik ook een mega reorganisatie plaatsvindt. Net als bij de post. Mensen die er meer dan 25 jaar werken zijn ineens boventallig en moeten er uit.

Klagen is makkelijk over dit soort organisaties net als klagen over post die verkeerd bezorgt wordt. Er werken namelijk ook gewoon mensen. En daar heb je hele goede en hele slechte tussen.
cron