Re: Lastige brievenbussen

21
Ja, die kom ik ook tegen. Te smalle brievenbussen in de muur of aan de muur, brievenbussen met stevige achterklep waar je dan een blauwe brief door moet zien te wurmen, Brievenbussen met borstels die verkeerd geplaatst zijn zodat je moet zoeken naar de spleet waar je die post door kunt duwen. Vertel mij wat.

Re: Lastige brievenbussen

22
Met de klep is niks mis, maar de brievenbuskastjes van de flats in mijn bezorgwijk zijn behoorlijk klein. Dat wil dus zeggen dat ze binnen de kortste keren vol zitten wanneer de bewoners ze niet tijdig legen. Nu zitten ze vaak behoorlijk vol met in vieren gevouwen huis-aan-huisbladen, wat ik zelf eigenlijk erg onhandig vind, zo is het kastje veel sneller vol! Mochten huis-aan-huisbezorgers dit lezen: graag de krant er plat in, zoals je ze krijgt in de tas (ik heb zelf ook huis-aan-huis bezorgd, dus ik weet hoe dat gaat) En reclamebezorgers.... moet het nu tegen elke prijs in die bus gepropt worden??? Als ik kom met mijn post, steekt alles uit! Ik haal het er dan uit en leg het op de trap naar boven, bij de ene locatie kan ik niet bij de papierbakken, die staan erachter hoogstwaarschijnlijk, bij de andere gooi ik het in de papierbak, binnen 3 maanden zit er zóveel reclame in, dat het alweer aan de weg gezet moet worden, maar de bewoner kan tenminste de reclame eruit vissen, mocht hij dat ineens willen. Ik heb echter een geadresseerde in zo'n flat met klein kastje wonen die in die tien jaar dat ik bezorg zijn kastje hoogstens vier keer heeft geleegd, op aanraden van iemand zelfs nog, want die vertelde mij dat. Maandenlang heb ik de in vieren gevouwen huis-aan-huiskranten (waarom toch? Je ziet toch dat hij hartstikke vol zit, ga je het dan nóg in vieren vouwen?? Er zijn meer bezorgers die iets kwijt moeten!) Nu kun je daar betrekkelijk makkelijk de trap op en de deur bereiken, wat ik dus ook vaak deed, gewoon naar de huisdeur, maar op een gegeven moment gaat je dat de keel uit hangen. Ik heb dus maar weer een nee-nee sticker gehaald, de vorige was eraf gepeuterd omdat ik er rekening mee hield dat de bewoner daar niet echt van gediend was, maar dan moet hij wél die reclame uit die bus halen + de post, zodat de post.nl en ik weer normaal daar de post kunnen deponeren. Ik weet dus niet wie die sticker verwijderd heeft, een nieuwe maar weer gehaald, de papierbak van een bewoner beneden zat door zijn reclame al helemaal vol! Ik weet wel dat ik me er niet mee mag 'bemoeien', maar het moet me wél mogelijk gemaakt worden! Ik heb ook eens een 'klacht' gehad over een dun, papiertje dat ik door een bus moest doen met een enorm zware achterklep, waar ik moeilijk zicht op had. Je tilt die klep op en wat er dan achter zit, weet je niet. Dat papiertje dat sneuvelde achter die klep en die mensen gingen klagen. Even uitgelegd van die achterklep en hop, die mensen vervingen de achterklep door een wat soepeler exemplaar. Het kán dus wel. Het zou me echter niet verbazen dat die bewoner met dat brievenbuskastje als een skelet in huis ligt, ik heb de woningbouw al gesmeekt, maar ze doen niks, privacy, hè? Ondertussen steken de brieven van de sociale dienst wel uit en kan iedereen dat zien! Ik vis dan maar weer een aantal brieven eruit en doe die er boven in de brievenbus van de deur.

Re: Lastige brievenbussen

23
Doro schreef:Sommige bewoners zijn hardleers.
De PCL agenda krijgt hij ook niet als er niemand thuis is.
De buren val ik niet lastig om zijn post aan te pakken.
Op een ander adres wordt de post versnipperd door een agressieve hond terwijl de bewoners thuis zijn.
Die blijven gewoon rustig zitten in de huiskamer....
Of een heel smal busje waarin ik zelfs iedere simpele brief nog enigszins moet vouwen om het er fatsoenlijk in te krijgen en dan hebben die mensen zelfs nog 2 PCL-agenda's! Of ze bestellen een harde, niet te vouwen doos, dat wordt altijd aanbellen. Gelukkig zijn ze meestal wel thuis of is oma aan het oppassen.

Re: Lastige brievenbussen

25
Ik loop tijdens de kerstperiode hier bij ons op het dorp. Gezellig hoor. Maar eh.. er is een adres dat constant pakjes heeft en dozen in allerlei formaten. Prima, maar ze hebben geen brievenbus in de deur, maar zo'n mooi langwerpig geval in de tuin waar alleen maar kleine, slappe envelopjes in passen.

Gisteren had ik weer zo'n plat kartonnen geval van Amazon. Die mocht ook niet gevouwen worden. Kalender of zo?

En uiteraard waren ze niet thuis toen ik aanbelde. Ik vroeg mij trouwens af of de deurbel (ze hebben er zelfs twee) het überhaubt wel deed. Hoorde hem nl. niet.

Gelukkig waren de buren zo vriendelijk het pakketje aan te nemen.

@EricNijmegen, ja dat inderdaad rot brievenbussen. Vooral als ze ook nog andersom en verticaal zitten. :o :shock:

Re: Lastige brievenbussen

26
Ik nam altijd een extra lange schroevendraaier mee in mijn posttas. Bij smalle brievenbus in de muur()zo een stenen verticaal ding wat vaak in oude huizen zit) waar al post in zit kan je die andere post naar binnen duwen zodat de jouwe er ook bij past. Brievenbussen die teveel klemmen waardoor je je vingers kwijt kan raken stak ik ook altijd eerst de schroevendraaier er in en duwde zo de klep open, dan post er in en schroevendraaier als laatste terugtrekken. Echt een aanrader vind ik zelf...
cron