Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

261
Wij hebben zelf 10 jaar lang een hond gehad (hollandse herder) prachtig beest, heel lief en goed opgevoed. Ik ben helemaal niet bang voor honden, maar wel heel erg voorzichtig en blijf op mijn hoede. Jaren geleden is een collage bezorgster in dienst van postnl gebeten door een klein hondje. Naar de huisarts voor de wond te laten verzorgen en de bijbehorende spuiten gekregen, maar toch een infectie opgelopen met als gevolg dat de wond niet wilde helen. Het uiteindelijke gevolg van dit alles is dat ze 3 jaar geleden haar been hebben geamputeerd. Dus mensen kijk goed uit.

Peter

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

262
En is de eigenaar van die hond aansprakelijk gesteld? Ik mag hopen van wel!

De eigenaar wiens hond mij beet, deed of haar domme neus bloedde. Het was volgens haar mijn eigen schuld. Maar zij had een verwaarloosde straathond illegaal uit Spanje gehaald. Als ik kosten had gehad en haar voor de rechter had moeten slepen, zou ze geen poot hebben gehad, om op te staan.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

265
Dat een verhaal en een vraag zoveel los kan maken ;) Maar het levert wel weer goede ideeën op.
Dat half in steken doe ik bij 1 adres ook, omdat ik weet dat de hond het er dan uit scheurt. Ik doe dit al 1,5 jaar bij dit adres. En soms komt de baas ook al scheldend naar de hond toe en geeft het beest op de kop. (Dit vind ik persoonlijk ook niet kunnen, want ze weten nu onderhand hoe het beest op post reageert.. en ze doen er zelf niks tegen!)

Grappige oplossing trouwens in dezelfde straat. Die heeft meerdere honden. Hele lieve beesten, maar owh zo fel als er post door de bus komt! Die hebben meter voor de voordeur een traphekje gemonteerd. Zo'n 1 die boven aan de trap wordt gemonteerd voor kleine kinderen! haha :)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

266
Vandaag iemand die zich rot ergerde aan alle reclame in de bus. Vroeg aan mij of 'wij' nou ook al overal reclame ingooiden. Ik legde uit dat ik alleen reclame bijvoeg als mensen geen sticker hebben, nou ja de brievenbus dan.
En waarom hij die niet had...?
Hij vond de sticker niet mooi! Tja...
(en een andere sticker oid wilde hij ook niet op de bus)

Nou ja, van mij krijgt hij geen reclame meer, maar dat is het topje van de reclameberg. Aan de andere kant heb ik ook adressen met sticker die van mij wel reclame willen. U vraagt wij draaien ;)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

267
denieuwe schreef:Vandaag iemand die zich rot ergerde aan alle reclame in de bus. Vroeg aan mij of 'wij' nou ook al overal reclame ingooiden. Ik legde uit dat ik alleen reclame bijvoeg als mensen geen sticker hebben, nou ja de brievenbus dan.
En waarom hij die niet had...?
Hij vond de sticker niet mooi! Tja...
(en een andere sticker oid wilde hij ook niet op de bus)

Nou ja, van mij krijgt hij geen reclame meer, maar dat is het topje van de reclameberg. Aan de andere kant heb ik ook adressen met sticker die van mij wel reclame willen. U vraagt wij draaien ;)
Wij proberen al 2 jaar om weer 'de' gesealde bundel met reclame te krijgen van Netwerk VSP en/of opvolgers.
Er zijn meerdere bewoners die graag van de kortingcoupons enz. gebruik zouden maken. Gelukkig krijgen we de aanbiedingen van Albert Heijn nu los via Post.nl, maar helaas, de bundel die wel naar de benedenhuizen gaat, wordt niet bezorgd op onze galerij. Net als de Echo trouwens.
cron