Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

512
Ik heb eens de wijk van mijn buurvrouw overgenomen toen ze ziek was. Die woonde in het zelfde flatgebouw als mij, maar had geluk dat o.a. onze flat haar eigen wijk was.
Ze was zeer sociaal en was niet lullig om aan de deur te kloppen en de post te geven bij de mensen waarvan ze wist dat ze thuis waren.
Toen ik haar wijk liep ging ze altijd mee in de flat als ik bezorgde. Wel gezellig hoor !!

Een van mijn alleenstaande buurmannen blijkt geabboneerd op de TIna.

Ik denk: "KGGG.... Braincrash bij mezelf"
Ik denk: "Vooral geen vragen stellen" "niet mee bemoeien" "Misschien zit het anders dan wat het lijkt." "Gewoon prive, ik bezorg het enkelt"
"KGGG..."

Gerard

P.S.
Het besef valt me nu pas, nu dat ik dit voorgaande schrijf:
Al weet je de preciese inhoud van de post niet die je bezorgt.
Aan de hand van de afzender van de post kun je, als bezorger, in de loop der tijd toch wel een beeld krijgen wat er achter die bus speelt.

Spooky.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

513
Nee, niets meer van gehoord. Ben er uiteraard al wel weer aan de deur geweest, de hond zit nu achter een tussendeur in de woonkamer :) Het is trouwens niet zo'n grote hoor, komt denk ik tot mijn knieën. Ben gewoon meer een kattenmens, ik spreek geen 'honds' en kan er niks mee. De politie vroeg overigens namens de bewoonster of ik de hond naar de buren wilde brengen, ze snapten het helemaal dat ik daar geen zin in had.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

514
Dubbelloops schreef:De zaterdag voor kerst was ik net een half uurtje met mijn eerste PostNL-wijk bezig, toen een altijd al enthousiast tegen de deur springende hond finaal door de ruit van de voordeur ging. Verder niemand thuis natuurlijk. Eerst maar eens de afvalcontainers voor de deur gezet zodat de hond niet kon ontsnappen, daarna aanbellen bij verschillende buren of iemand een mobiel nummer van de bewoner had. Niemand.... Dus de politie gebeld. Die zouden iemand sturen. Even later politie weer aan de lijn, bewoner gevonden maar die zat op anderhalf uur reizen met het openbaar vervoer. Ze zou iemand regelen met een sleutel. Weer een poosje later weer de politie aan de lijn: of ik naar binnen wilde gaan, de hond pakken en dan bij één van de buren afgeven. Dacht het niet, ik ga niet zomaar het huis van een vreemde binnen, straks is het zo'n lolbroek die dan aangifte doet van gestolen geld of zo. Bovendien lust die hond mij rauw, die ga ik niet op eigen terrein benaderen.
Nog weer later, weer de politie: er komt iemand met een sleutel, is er binnen een paar minuten. En inderdaad. Ik stond daar inmiddels drie kwartier op die hond te letten, maar meneer keurde mij nauwelijks een blik waardig en ging gelijk op de hond af, met zo'n hoog stemmetje: "Wat heb je nou gedaan dan? Ben je door de ruit gegaan dan?" Het werd een lange dag...
Het valt mij inderdaad ook op dat veel honden eigenaren nogal narcistisch en zelf ingenomen in elkaar zitten. Ben ook al meerdere keren door een hond besprongen. Ik heb zelfs collega gehad die gebeten zijn en de bewoners reageren dat hun hond niets doet. Ow ja daarom zitten al die hechtingen in hun been zeker. Ik ben zelf al een keer door een poedel aangvlogen die vloog me naar mij strot en ben heel hard over het tuinhek gesprongen en weggerent. Later komt die lul van een eigenaar naar buiten, geef die post maar hier. Ik zeg nee jij krijgt geen post, zorg maar dat die hond normaal doet dan krijg je weer post (was bij een andere werkgever). eigenaar maar beweren dat zijn hond niet doet.

Echt ik ben gek op dieren maar mensen met honden kunnen zo vervelend zijn en totaal geen rekening houden met anderen. Ben wel eens bijna aangevallen door een grote dikke pitbull van een postnl-postbezorger maar in plaats van te vragen of het wel gaat wordt ik helemaal de tering gescholden. Ben je dan ook even goed de weg kwijt als je zelf post bezorgt en het dan nog niet begrijpt.

Als er incidenten met honden gebeuren dan meld ik het gewoon bij de team leiding dat ik daar geen post meer bezorg tot er een oplossing komt.
En als mijn baas dat niet goed vind dan heeft hij pech want ik ga me niet laten bijten omdat de baas achter zijn bureau vind dat de post bezorgt moet worden.

Er zit hier trouwens ook een herdershond in de buurt die elke keer als ik er kom met een doodsmak tegen de ruit van de deur aan vliegt. Gelukkig nog nooit gehad dat hij er doorheen vloog. Maar als dat gebeurt dan ben ik er als een speer vandoor. En ik ga echt die hond niet vangen of wat dan ook.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

515
Leuk om sinds lange tijd weer in 'eigen' wijk te bezorgen; daar waar ik woon - maar dat weten de meeste mensen niet - en vijf jaar voor PostNL heb gelopen en daarnaast nog iets van anderhalf jaar voor Postservice: in die periode zeven keer in de week datzelfde rondje, dus.... ("ik zie jou hier vaker dan mijn eigen vrouw")

Ik was laat (had er al twee rondes opzitten, waarvan één vol sorteercalamiteiten), moest rennen om (nog niet) op tijd klaar te zijn.... De één na de andere deur vloog open: Ben je er weer? Kom je terug? (En soms: oh het is zo erg nu - klaag klaag klaag.) Hahaha, ik kneep nog eens in mijn arm, maar het was echt. ;)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

516
Kom ik net met postlopen een concullega ttegen die in uniform de hond uit laat. Ik zeg gedag zei zegt hoi terug maar die hond brak ineens los want hij was wel aan de lijn maar die sleepte over de grond achter zich aan zonder baasje aan het andere eind.

hond chargeert en rent blaffend en aggressief op me af en wilde tegen me opspringen. hij draaide paar rondje om me heen waarop concullega de hond tot de orde riep.
dus dat ging nog maar net goed. Die hond gaat wel vaker uitr zijn knijter als ie mij ziet maar dan is ie meestal aan de lijn.
dit is al de tweede keer dat dit gebeurt bij dezelfde hond en dezelfde postbode.

Ik zei op rustige toon van dat vind ik niet zo heel prettig dat die hond van jou dat doet. Weet je wat ik als antwoord krijg:

mijn hond doet niets je mag me alleen maar aanspreken als je wordt gebetewn.

Ik dacht wat de fuck is dit. Ik schrik me een halve hartaanval vandie aggressieve hond en concullega gaat net lopen doen of het aan mj ligt. concullega reageerde nogal geirriteerd en was ook totaal niet van plan om excuses aan te bieden of wat dan ook.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik ben trouwens wel een dierenliefhebber maar als een hond mij bijt dan kan die een paar doodschoppen krijgen en als dat niet helpt een spuitje (want dat doen ze met bijtende honden). Maar ik dacht laat ik maar niets terug zeggen want concullega reageerde bijzonder gerirriteerd en dat zou in dat geval zeker hebben ge-escaleerd (maar dan had de baas van cocculega wel even een telefoontje van me gehad als iemand uit zijn knijter gaat.

Wat is er toch mis met mensen die niet kunnen begrijpen dat hun hond mij lastig valt en dat ze daarom aan de lijn moeten. En helemaal als postbezorger/postbode dan heb je waarschijnlijk al het nodige meegemaakt met honden dat je je eigen wel kan inleven.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

517
Ik denk dat het aan de baas van de hond ligt. Zij is hem niet de baas. Ze is niet de alpha, dat is die hond. Als hij goed opgevoed is dan weet hij hoe hij zich moet gedragen tegen andere mensen en als hij andere honden tegenkomt. Gewoon naast haar blijven lopen.

De concullega was in de fout. Niet de hond, maar zijn bazin.

Ze moet hem aan de riem houden en misschien nog even er een cursusje tegenaan gooien.

Veel honden houden niet van postbezorgers. Misschien ligt het aan de kleding of het draaien van de wielen van een fiets. Sommige honden gaan daar van flippen. Maar ze horen altijd ondergeschikt te zijn aan hun baas en netjes naast de baas te blijven lopen en luisteren naar commando's

Ben blij dat het net goed ging. De volgende keer maar een blokje om als je haar ziet Want ze weet niet hoe ze een hond in toom moet houden. Dat is duidelijk.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

518
Gisteren liep ik een tuinpaadje op bij een meneer van een jaar of 60 die alleen woont en een nogal rommelige levensstijl heeft (klusauto's op de oprit, erg vieze keuken waar je recht inkijkt vanuit de tuin, etc.) Dus ik kom blij aanlopen met zijn post, staat ie voor het aanrecht in alleen een t-shirt... gelukkig zij-aanzicht! Bij de eerste glimp van billen sloeg ik mijn ogen neer. Sorry meneer, vandaag geen vriendelijk groetende postbode!
cron