Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

502
Van de week liep ik tijdens mijn invalwijk bijna gelijk op met een postbode van post NL, bij een restaurant met een te kleine brievenbus zat ik te puzzelen om alles erin te krijgen, de post NL bezorger kwam ook bij dat adres, heb hem even voor laten gaan omdat hij veel minder en ook veel kleinere post had, daarna heb ik de brievenbus volgeduwd met mijn post, we moesten er beiden om lachen

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

503
Ik heb in mijn wijk veel flats waarvoor ik de post niet sorteer op nummer want alle brievenbussen zitten toch bij elkaar en vaak als mensen binnenkomen tijdens het bezorgen vragen ze of ik bij hun nummer al heb bezorgd. Ik zeg dat de post niet op volgorde ligt en dan gaan ze staan wachten totdat ik iets voor hun heb. Het gebeurt me elke bezorgdag, ik wordt er erg zenuwachtig van! Hebben jullie dit ook weleens?

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

504
JustBerend schreef:Ik heb in mijn wijk veel flats waarvoor ik de post niet sorteer op nummer want alle brievenbussen zitten toch bij elkaar en vaak als mensen binnenkomen tijdens het bezorgen vragen ze of ik bij hun nummer al heb bezorgd. Ik zeg dat de post niet op volgorde ligt en dan gaan ze staan wachten totdat ik iets voor hun heb. Het gebeurt me elke bezorgdag, ik wordt er erg zenuwachtig van! Hebben jullie dit ook weleens?
Ik zou ze gewoon een stapeltje geven: help even mee, dan gaat het sneller :-)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

506
@JustBerend, beter toch op volgorde leggen. Het duurt iets langer met sorteren, maar bezorgen gaat sneller omdat je meer stukken tegelijk in de bus kunt doen. En dan zijn de mensen ook sneller weg.

Bovendien mogen ze het ook pas pakken als het in de bus zit. Dus nooit een envelop bestemd voor hen, afgeven op straat. Men kan wel zeggen dat ze er wonen...

Hier gebeurd het af en toe ook wel. Soms is het wel vervelend. Maar soms hebben mensen behoefte aan een praatje. Hier wat oudere mensen.

En anders moeten ze maar even geduld hebben. Desnoods ga je een uurtje eerder beginnen met bezorgen? Dan kom je misschien niemand tegen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

509
De zaterdag voor kerst was ik net een half uurtje met mijn eerste PostNL-wijk bezig, toen een altijd al enthousiast tegen de deur springende hond finaal door de ruit van de voordeur ging. Verder niemand thuis natuurlijk. Eerst maar eens de afvalcontainers voor de deur gezet zodat de hond niet kon ontsnappen, daarna aanbellen bij verschillende buren of iemand een mobiel nummer van de bewoner had. Niemand.... Dus de politie gebeld. Die zouden iemand sturen. Even later politie weer aan de lijn, bewoner gevonden maar die zat op anderhalf uur reizen met het openbaar vervoer. Ze zou iemand regelen met een sleutel. Weer een poosje later weer de politie aan de lijn: of ik naar binnen wilde gaan, de hond pakken en dan bij één van de buren afgeven. Dacht het niet, ik ga niet zomaar het huis van een vreemde binnen, straks is het zo'n lolbroek die dan aangifte doet van gestolen geld of zo. Bovendien lust die hond mij rauw, die ga ik niet op eigen terrein benaderen.
Nog weer later, weer de politie: er komt iemand met een sleutel, is er binnen een paar minuten. En inderdaad. Ik stond daar inmiddels drie kwartier op die hond te letten, maar meneer keurde mij nauwelijks een blik waardig en ging gelijk op de hond af, met zo'n hoog stemmetje: "Wat heb je nou gedaan dan? Ben je door de ruit gegaan dan?" Het werd een lange dag...

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

510
Dubbelloops schreef:De zaterdag voor kerst was ik net een half uurtje met mijn eerste PostNL-wijk bezig, toen een altijd al enthousiast tegen de deur springende hond finaal door de ruit van de voordeur ging.
Jee, dat is schrikken! Precies waar ik wel eens bang voor ben, als je van die joekels met hun volle gewicht tegen het glas hoort springen. Goed opgelost én goed je grenzen aangegeven. Kom op zeg, hoef jij toch niet te doen. Vreemd dat de politie dat vraagt. Ze durfden zeker zelluf niet :-)
Later nog iets van gehoord?
cron