Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

533
opdedeurmat.nl schreef:Grommen en blaffen is geen misdrijf, hoe angstaanjagend het ook kan zijn. Ik zou beginnen met een vriendelijk verzoek de hond niet los te laten lopen, of anders een bus te plaatsen buiten het afgesloten terrein.
de brievenbus stond buiten het terrein. Maar het terrein is niet afgesloten dus hond kan zo het erf af als hij wil.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

534
Ik heb er melding van gedaan want het was twee keer achter elkaar dat niet hond me zag aankomen en van plan was een postbode als lunch te nemen.
Hele straat daar is compleet verlaten want alleen maar paar tuinders en kassen. geen mens gezien daar de keren dat ik er moest zijn.

Ik heb het wel eens met iemand erover gehad die begon me meteen midden in me bek uit te lachen want die zag het al helemaal voor zich ik keihard wegfiesten
met die hond achter me aan. Ik zei gelijk al ik denk niet dat jij nog zo hard lacht als jij dat beest achter je aan krijgt.

Ik snap sowieso nooit waarom mensen andere mensen moeten uitlachen om het leed van een ander. Dan zit je gewoon verrot in elkaar.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

536
opdedeurmat.nl schreef:
postbiker schreef: Klopt helemaal, maar ik spreek geen honds
Jammer.... grrrrrhhh WHOEFF:
terugblaffen wil ook wel eens helpen



Maar je moet wel tanden hebben die indruk maken op een grote hond. En zeker geen kunstgebit. Ik bezit geen van beide.
Overigens heb ik wel meegemaakt dat ik de tanden van een hond langs mijn vingers voelde schrapen, toen ik de post naar binnen werkte (had die nou maar geblaft). Ik schrok daar van en trok hard terug, de hond mee tegen de deur. Daarna liet ik los.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

537
Eén van mijn vaste wijken is een groot industriegebied.. daar zijn veel honden die iets te beschermen lijken te hebben, van die vechthonden die het midden houden tussen een hond en een leeuw.. komen op mij over als vechthonden.
Ik ben altijd bang geweest voor honden, ik sta in mijn wijken dan ook bekend als 'de postbode die bang is voor honden', ik heb altijd mergpijpjes mee voor die mormels, lijkt te werken, nu blaffen ze niet meer zo, springen ook minder tegen mij op.. wel springen sommige honden tegen mijn fietskrat omdat ze weten dat daar de snoepjes liggen. Roept toch zorg op.. je wilt tenslotte geen grote hond in je fietskrat hebben ;)
Het bijten naar post vind ik al bij al misschien nog wel het gevaarlijkst, een collega van mij verloor z'n vingertopje door zo'n (klein) bijtertje.. ik voel regelmatig het tandvlees langs mijn vingers glijden. Er zijn adressen waar ik niet bezorg als de honden buiten zijn of als ik ze achter de brievenbus hoor blaffen, dan bewaar ik de post voor later..
Ik ben een 100% dierenvriend en geniet dan ook als een grote Duitse Herder in mijn wijk die mij in het begin doodsbang maakte met z'n geblaf en gespring nu kwispelstaartend naast mijn fiets gaat staan te wachten op z'n mergpijpje, dan weet ik dat ik 'm in de tang heb ;)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

538
Ik bezorg in de binnenstad, en heb geen last van honden in een tuin. Wel die achter de voordeur die de post uit mn hand rukken en de boel aan stukken bijten, niet mijn probleem meer dat de post dan stuk is. Wel let ik er op dat ik nooit met mn vingers in de gleuf ga. Ik heb een trucje zodat ik nooit met mn vingers door de gleuf kom waar een hond achter zit. Moeilijk uit te leggen zonder beeld maar ik probeer het. Ik heb er wel twee handen voor bij nodig, de ene hand doe ik de klep open en de andere hand gooi ik de post via een bochtje vlak achter de gleuf erdoor heen. Door de snelheid glijdt de post door de gleuf en je vingers blijven erbuiten. En verder wat de hond met die post doet zal me een worst wezen, is mijn post niet hahaha
cron