Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

11
Dinsdagochtend gleed ik bij een adres (net niet) lelijk onderuit .......op van die
grote geglazuurde moderne tuintegels ; lag geen sneeuw op maarrrr spekkie spekkie glad.....
stilstaan was vrijwel vallen ...... :evil:
Kom ik bij de voordeur/br.bus en las op het raampje naast deur : " LET OP , TEGELS ZIJN GLAD "
Alsof het dan veiliger wordt :evil:.............
Een oud stukkie tapijt zou toch wonderen doen :?:
Postbezorger Sandd

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

12
Ja, die mooie aparte tegels kunnen inderdaad spekglad zijn. Ik moest gisteren ook post in een brievenbus gooien. Bij dat huis (notabene een straat verder dan ik woon) hebben ze van die grote tegels van leisteen. Daar lag sneeuw op. Nou, ik gleed zowat naar de brievenbus en op de terugweg naar de straat kon ik nog net op tijd de heg vastgrijpen, anders lag ik op mijn reet. En dat terwijl ik toch van die speciale netten om mijn schoenen had gedaan. Geef mij dan maar gewone straattegels. Die zijn niet zo snel glad. :twisted: In de rest van mijn wijk had ik nergens problemen met gladheid.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

14
postboy schreef:Ik heb een trap die uitgesleten en glad gesleten is. Als het vriest of sneeuwrt ga je echt gegarandeerd onderuit dus je houdt je extra goed vast. Gelukkig hoef ik daar de post niet meer te bezorgen zolang het vriest. Van de coördinator hoeft dat niet.
Dus die mag je thuis opsparen tot nadat sneeuw/ijs is verdwenen?
ex Sandd Postbezorgster

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

18
Afgelopen zaterdag, ik loop in een winkelstraat te bezorgen. Komt er een vrouw naar me toe. "Meneer" zegt ze , "ik krijg steeds berichtjes van de post" Ze laat daarbij haar telefoon zien , en toont mij een sms een bericht. "ik werk helemaal niet bij de post"

Het berichtje was 1 van de sms berichtje van leidinggevenden aan postbezorgers. Het deed mij er aan herinneren dat sommige van mij collega's geen sms berichtjes krijgen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

19
Ik was in Duitsland even tijdens de sneeuw en wist niet wat ik zag.
Daar veegt men alle stoepen zelfs! Niet alleen voor een huis, nee. Zag ook een postbezorgster en hoe makkelijk zij haar werk zo kon doen. Moest wel even slikken, want bij ons is het drama troef en troep met die stoepen.

Soms is er een randje of kuil onder de sneeuw en voor ons nekkenbrekers. Maar schrale troost jullie vallen dus ook wel eens :)
cron