aanmelding

1
Sinds 10 september j.l. ben ik postbezorger bij Sandd in Zierikzee. Een buitenwijk d.w.z. heeeel veeeel km's trappen.
Vandaag de eerste post gekregen om te sorteren. Morgen bezorgen.
Helemaal nieuw is het allemaal niet, want daarvoor ben ik 3 jaar bezorger geweest bij Post NL, maar omdat van een vast contract geen sprake kon zijn, zou ik 6 maanden thuis moeten zitten, en daar heb ik echt geen zin in. Inmiddels werk ik via een uitzendburo als postsorteerder bij diezelfde Post NL, dus zo langzamerhand ben ik een all-round medewerker.
Misschien is een volgende stap directeur-generaal of commissaris.Kan iemand mij vertellen waarom ik geen deel kan uitmaken van het forum voor Sandd postbezorgers ? Ik zou geen bevoegdheden hebben, zelfs niet na registratie.
Postbiker

Re: aanmelding

2
Welkom postbiker, de beheerder van dit forum is met de noorder- of zuiderzon vertrokken, heeft nog wel een keer laten weten dat nieuwkomers voortaan zonder aanmelden op de PostNl en Sandd-gedeeltes terecht kunnen, maar ik heb er niks van gemerkt, moet nog steeds inloggen.

Is het goed gegaan vandaag, met al die kilometers?

Re: aanmelding

3
Heb de route van tevoren gefietst ( ± 10 km) en a.d.h. kaart met huisnummers ingepland. Dat leverde bijna geen problemen op, maar al met al toch 3 uren bezorgd. Gelukkig met goed weer. Vooral op het industrie-gebied wel eens zoeken naar de postbus, En mijn fietsconditie blijft zo wel op peil.

Re: aanmelding

5
Sorry FredSelect,

Ik kijk niet elke dag op het forum.
Ik kreeg de keuze voorgelegd, OVO of CAO. Ik heb voor OVO gekozen, want ik ben een 65 + er en heb geen behoefte aan pensioen enz. Niet dat ik zou spugen op een fietsvergoeding of behoorlijke dienstkleding, dat zou best welkom zijn.
Maar ik heb maar een kleine (buiten)wijk, en met 2 1/2 uur ben ik klaar. Tot nu toe geen enkel probleem en het weer blijft ookj goed.

Re: aanmelding

6
je mocht nog kiezen (Y) postbiker. op je 65e
dat is goed nieuws voor degenen die ook liever voor een cao kiezen ipv ovo.
wat heeft dat trouwens te maken met.. geen behoefte aan pensioen?
e bouwt bij sandd geen pensioen op naar ik weet. je draagt ook geen pensioenpremie af.

je kiest voor vrijheid, dus onbeperkt vrij kunnen nemen,maar ook kan je zo je wijk kwijt zijn (ovo) geen opdracht geen werk.
Maar ook voor .. niet doorbetaald worden als je op vakantie gaat of doorbetaald worden bij ziekte.

Re: aanmelding

7
postbiker schreef: Ik kreeg de keuze voorgelegd, OVO of CAO. Ik heb voor OVO gekozen, want ik ben een 65 + er
Raar wat Sandd uitspookt ; hier worden 2 collega's ( 65+) " UIT "de CAO gewipt en als ze willen mogen ze onder OVO verder.Hebben ze jouw de voordelen van een arbeidscontract ook uitgelegd :?:

Zoals Carla41 schreef ; heeft id niets met pensioen te maken ( kan helemaal niet vanwege té lage drempel/inkomsten )Sandd geeft id (NOG) geen fietsvergoeding. ( Postnl 17,50 Euro/mnd )

Wat heb je te verliezen als je niet onder CAO gaat ? zie ook: @ Carla41

- doorbetaling salaris bij ziekte na 2-wachtdagen op basis van gemiddelde
- doorbetaling salaris tijdens vakantie/verlofdag(en) op basis van gemiddelde
- mij hebben ze verteld dat je onder OVO géén 8% vakantietoeslag hebt ( staat tenminste niet in de CAO ).

Ik ben benieuwd wat nu precies de motivatie is om NIET onder CAO te gaan. ( :?: )
Postbezorger Sandd

Re: aanmelding

8
even ter correctie fred..
fietsvergoeding Postnl is ook pas als je onafgebroken langer dan 6 maanden in dienst bent geweest en
de vergoeding is niet 17,50 per mnd maar per kwartaal. maar.. alles beter dan geen fietsvergoeding fred (Y)
dus we blijven hopen op een fietsvergoeding bij Sandd.

die vakantietoeslag is toch rechtgetrokken toen Sandd werd gemaand het minimumloon ook
aan ovo-ers uit te betalen.. de vergoedingen op de bezorgbon zijn incluis vakantietoeslag .
Als je in loondienst bent dan komt de 8% er bovenop. (Correct me if i'm wrong)

Ik vind het ongeloofwaardig klinken dat je kiest voor ovo omdat je geen pensioen wil..?
of brengt "hij" zijn pensioen in gevaar door in loondienst te gaan en is het gewoon financieel voordeliger om als
ovo-er te werken.. ?
fred het is een beetje gissen maar postbiker kan er duidelijkheid over geven.

mischien is postbiker wel iemand die uitprobeert of we door zijn verhaal niet allemaal ovo-er willen worden.
maar.... dat willen we niet.

Re: aanmelding

9
opdedeurmat.nl schreef:Welkom postbiker, de beheerder van dit forum is met de noorder- of zuiderzon vertrokken, heeft nog wel een keer laten weten dat nieuwkomers voortaan zonder aanmelden op de PostNl en Sandd-gedeeltes terecht kunnen, maar ik heb er niks van gemerkt, moet nog steeds inloggen.

Is het goed gegaan vandaag, met al die kilometers?
De uitleg hoe je je aan moet melden is in het welkoms topic van het forum te vinden. Het komt er op neer dat je het op deze pagina kan regelen: http://www.postbezorgers.org/forum/ucp.php?i=175

Re: aanmelding

10
Carla41 schreef:die vakantietoeslag is toch rechtgetrokken toen Sandd werd gemaand het minimumloon ook
aan ovo-ers uit te betalen.. de vergoedingen op de bezorgbon zijn incluis vakantietoeslag .
Als je in loondienst bent dan komt de 8% er bovenop. (Correct me if i'm wrong)
@Carla41 "sorry for delay"

Uit volgende informatie blijkt dat wetsvoorstel ( 33.623 ) bij de 1e Kamer " PLENAIR staat geparkeerd " :
( dus wel afronding passage 2e Kamer )

Van Toepassing verklaring van de wet minimumloon op nader bepaalde overeenkomsten van opdracht.

De Eerste Kamercommissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) heeft op 19 mei 2015 besloten de plenaire behandeling vooralsnog niet te hervatten. De commissie heeft op 29 september 2015 besloten schriftelijk te informeren naar de ontwikkelingen op dit dossier, alvorens een beslissing te nemen over de eventuele hervatting van de plenaire behandeling van het wetsvoorstel en heeft daartoe op 6 oktober 2015 een brief aan de minister van SZW vastgesteld.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel ... verklaring

zie ook :
http://www.ondernemersplein.nl/wetswijz ... reenkomst/
Postbezorger Sandd
cron