Postbode -> Postbezorger

1
Hoi allen,
Zal me even voorstellen, ben werkzaam bij de TPG -> TNT -> PostNL sinds 2002 oid.. ik ben precies een halve eeuw jong.
Werkte de eerste 10-12 jaar als postbode in Amsterdam, klassieke postbode diensten dus, voorbereiden en lopen.. ook werkte ik als operator op de HSM (huisnummer sorteermachine).
De laatste paar jaren bediende ik geen HSM meer vanwege de bizarre tijdstippen (mijn wekker ging meestal om 02:30).. maar deed alleen nog aan voorbereiden en lopen.
Sinds een paar maanden heb ik mij laten overplaatsen naar de regio waar ik al een tijd woonachtig ben, en werk sindsdien alleen nog maar in de bezorging, oa vanwege de stress die het werken in de voorbereiding in Amsterdam opleverde voor mij.. dit ook vanwege 'een klein hart-infarctje' een dik jaar geleden kon ik de vroege tijdstippen niet goed meer aan, in combinatie met de werkomstandigheden, en ook de zware diensten.
Nu dus puur bezorgen, lichamelijk pittig maar ervaar het als een verademing in vergelijking met de jaren hiervoor.

Valt me op dat er weinig activiteit is op dit forum en dat verbaasd me eigenlijk wel.. er zijn meer bezorgers in dit land actief als ooit, er is veel ontevredenheid natuurlijk maar er zijn ook positieve ervaringen te delen lijkt me zo..
cron