Re: Stel je in dit forum voor!

151
Welkom Annezech!

Deze site was voor mij de grootste hulp nadat ik het introductiefilmpje van Sandd een paar keer had bestudeerd.
Een paar dingen ben ik totaal anders gaan doen dan wordt aangeraden in de officiële instructies. Dat komt deels doordat ik hier goede tips kreeg en deels doordat ik na een tijd mijn werkwijze heb aangepast aan de praktijk.

Bijvoorbeeld: bundels van de oneven en de even nummers met de rug tegen elkaar aan stapelen zoals Sandd zegt, is voor mij onhandig gebleken. Ik moet de onderste bundel dan eerst omdraaien voordat ik oversteek, om te kijken wat het eerste nummer is waarvoor ik post heb.
Ook het "om en om links en rechts stapelen in de fietstassen" (voor het evenwicht van de fiets) doe ik niet. Ik zorg ervoor dat de fietstas aan de kant die ik tegen de huizen zet zo lang mogelijk beladen blijft, zodat ik de minste kans loop dat de fiets richting straat valt.

Verder heb ik gezien dat de binnentassen van postnl erg handig zijn: je kunt hoger stapelen en de post blijft beter droog. Sandd verstrekt die niet. Ik heb daarom boodschappentassen van de Lidl gekocht (hoger dan van andere supermarkten). Ik zet nu hele tassen in mijn fietstassen en ben ook nog eens sneller op pad dan in het begin: toen deed ik losse bundels in de tassen.

Ik las hier dat mensen vaak de post droog houden door een in plastic verpakt poststuk bovenop een bundel te houden.
Bij mij kwam het nogal eens voor dat zo'n stuk dan tussen verkeerde post raakte. Ik heb nu een blad A4 gelamineerd en heb dat altijd bij me om bovenop te leggen als het regent.

Veel succes en hopelijk lezen we hier nog heel wat van je!
RedSquirrel (Michaël).

Re: Stel je in dit forum voor!

152
Ik zag dat de beheerder ief het laatst online is geweest op 21 sep 2014, 20:29.
Ik heb kennis van PHP en mysql. Ik wil graag de website (en hosting) overnemen en het weer actief laten worden.
Als er nu niks gebeurd zal dit tot een langzame dood lijden wat erg jammer is.

Wie heeft contact met de beheerder of heet zijn of haar e-mail adres?

Re: Stel je in dit forum voor!

154
Dank jullie wel RedSquirrel en Carla41

@RedSquirrel
Ik ben ook een paar dingen anders gaan doen. De bundels met even/oneven-nummers doe ik ook niet meer met de rug tegen elkaar aan (überhaupt niet eens aan begonnen :D). In mijn wijk zijn er aardig wat flats en ik bundel zo veel mogelijk per flat en in niet al te grote bundels. Hiervoor heb ik tijdens mijn eerste ronde gekeken hoe de nummering in de straten van mijn wijkt loopt en hierop mijn route aangepast.
Om en om mijn fietstassen vullen doe ik ook niet. Mijn linker fietstas vul ik met de post voor het laatste deel van de wijk en wat ik als eerst nodig heb in de rechter fietstas (alles op de juiste volgorde uiteraard). Vind ik handiger, kan de fiets zo makkelijker neerzetten en makkelijker de post uit de fietstas pakken.
Wat een handige tips om de post droog te houden. Zat laatst (toen het zo 'stormde') te mopperen dat de fietstassen van Sandd regelmatig open waaide en de regen de post voorzag van een aantal druppeltjes.

@Carla41
Gelukkig zie ik - met name tijdens het bezorgen - al aardig wat tijdwinst. Het scheelt dat ik maandag/dinsdag wat minder post had dan de paar keer daarvoor. Afgelopen maandag een uurtje of twee gesorteerd en dinsdag ongeveer 5 kwartier bezorgd (weet even niet hoeveel poststukken en 't aantal stops). En misschien wil ik wel te snel vlug kunnen sorteren en bezorgen. Heb nu 4 keer post gesorteerd/bezorgd, dus dan is het nog niet zo gek dat het sorteren en bezorgen wat langer duurt dan de bedoeling is. Maar dat komt helemaal goed, over een paar weken neemt het sorteren en bezorgen nog minder tijd in beslag.

Ben wel van plan om vaker op dit forum terug te komen (als ik bij het Sandd-gedeelte kan :D). Ben wel benieuwd wat er op het Sandd-forum staat.

Re: Stel je in dit forum voor!

155
@rwin
Toen ik me hier inschreef, heb ik o.a. gekeken naar de leeftijd van de site en hoe lang de huidige beheerder de site al onder zijn hoede had. Op basis daarvan besloot ik dat ik bereid was mijn gegevens te delen.
Intussen maak ik me bij dit BBS wel zorgen over de veroudering van zowel PHP als MySQL.
Ik denk alleen niet dat als het mijn systeem was, ik het over zou geven aan iemand die net een maandje geregistreerd is.
Dat klinkt een beetje als iemand die net bij een team komt voetballen en na de derde training zegt dat hij de coach wil zijn.


R.S.

Re: Stel je in dit forum voor!

156
Ik bedoel het ook niet als een aanval. Ik wil ook graag weer een actief forum waar mensen met plezier posten.
Desnoods graag een nieuwe admin. Maar op deze manier denk ik niet dat dit forum nog lang leeft. Nieuwe mensen krijgen geen toegang tot het afgesloten forum. Hoe dit dan te veranderen?

Re: Stel je in dit forum voor!

157
Ik zie ook geen aanval, maar vind het eerlijk gezegd ook wel jammer en lastig dat de gebruikers van het forum in het ongewisse blijven over de oorzaak (dat reactie zo lang duurt). Zowel voor het moderatiegedeelte als het technische gedeelte hebben mensen zich al aangeboden om Ief te ondersteunen. Geen idee of Ief er zelf eigenlijk nog wel mee wil doorgaan of niet? Indien wel dan is enige (re)actie wel nodig, blijkt.

Het lijkt me dat er genoeg belangstelling is om postgerelateerde zaken uit te wisselen. Het vraagt wel íets van een forumbeheerder. Als dat er niet inzit, om wat voor reden dan ook, bestaat er altijd een mogelijkheid om een eigen forum op te richten. Ik beheer zelf al jaren een groep bij Yahoo, maar inmiddels zijn er vast meer mogelijkheden? Ik bedoel maar: als gastheer of -vrouw (van wat dan ook) dien je je af en toe te laten zien. Denk ik...

Re: Stel je in dit forum voor!

158
Ik vroeg me af of jullie in de tussentijd al een reactie hebben gehad? Het zou namelijk jammer zijn als dit forum ten einde zou zijn. Ik ben dan nog niet zo bekend met het bezorgen van post maar wel met het maken van een website dus mocht er een nieuwe beheerder komen, dan zou ik mn hulp kunnen bieden. Ook als iemand besluit een eigen ander forum te openen voor postbezorgers dan kan ik hier ook wel tips voor geven, hier kan je bijvoorbeeld domeinen registreren en websites bouwen (er zijn natuurlijk ook nog veel meer andere aanbieders maar ik vond deze wel chill). Ik denk namelijk dat het inderdaad wel belangrijk is dat er fora zoals deze blijven bestaan. Ik ben net nieuw hier maar ik vind het wel heel fijn om de verhalen en ervaringen van andere te lezen.
cron