Waarom ben je postbezorger geworden?

1
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Eingenlijk heb ik al een baan, een oersaai kantoor baantje en ik wil graag iets anders gaan doen.
Ik denk dat ik gelukkig zou zijn als postbezorger, je bent redelijk vrij en het werk lijkt niet zo moeilijk. Jammer dat het zo weinig uren/week is, wat je verdient is dan ook minder..
Maar goed mijn vraag is: waarom hebben jullie gekozen om postbezorger te worden? Alleen voor het geld? Of vonden jullie het leuk? Of omdat jullie niks anders konden vinden?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! ;)
Bedankt!
i.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

2
Ik vind het gewoon een prettig vrij baantje. Je mag zelf bepalen hoe laat je begint zolang je maar op tijd klaar bent. Heb je heel weinig post, kun je eens uitslapen en pas om 10 uur beginnen. Moet je bij een andere baas niet proberen. Kun je meteen vertrekken. :lol: Ook kan ik zelf mijn route bepalen en mijn post zo efficiënt mogelijk sorteren. Heb zelf een verhuisservice in mijn dorp. Zat eerst ook bij SMN en als vervanger bij netwerkvsp post. Die stopten er helaas mee. Werk nu alleen nog maar voor Sandd en daarnaast voor Selektvracht. Voor het geld moet je het beslist niet doen. Dan kun je beter een saai kantoorbaantje hebben. Verdien je meer dan 1500 euro per maand fulltime. Dus je kunt beter een interessantere en meer uitdagende kantoorbaan zoeken. Maar wat doe je dan precies op kantoor gedurende een dag? Heb vroeger ook op kantoor gezeten (bij een bank) en dat was best afwisselend werk. Had ik te weinig te doen ging ik i.o.m. mijn groepschef bij andere groepen om werk vragen. Dan had ik extra variatie. Jij kunt ook bij jouw chef vragen of jouw takenpakket uitgebreid kan worden. Kijk ook in de interne vacatures of er bij andere afdelingen interessanter werk is.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

3
Ik werkte als touroperator bij klein reisburootje maar het contact stopte dus op zoek naar een baan in die sector was niet te doen. Ik heb een nogal brede achtergrond maar wilde het roer om, post bezorgen.....ja waarom niet!
Ik had een hernia in 2006 en had een lange revalidatie en een maal beetje op de been met post begonnen en tot nu toe bevalt het goed.
Intussen ben ik aangenomen als docent schilderen en djembe , dat betekend workshops geven in de toekomst(heel onzeker, ivm de crisis). Dus ik loop nog wel post voorlopig en het houdt mij fit en gezond, dus ik hoef niet naar een sportclup of sportschool.
Naast de post help ik mee met klusjes als vrijwilliger dan bij de kerk van ons. Dus het klokje gaat wel rond.
Nee voor het geld heb ik het nooit gedaan, de post of ander werk.
Geld intressert mij niet ,als ik maar mn boterham kan eten en de huur kan betalen.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

4
Hello & bedankt voor jullie reactie :)
Wat mijn werk betreft: het is niet alleen het werk zelf, het is de hele sfeer, de on-collegiale collega's, en waarschijnlijk het feit dat ik te veel verantwoordelijkheden krijg en daardoor raak ik snel overspannen :(. dus zijn er meerdere factoren waardoor ik me niet op mijn plek voel waar ik nu werk. Hier werk ik een half jaartje en daarvoor had ik 8 jaar op kantoor gewerkt.
Ik ben gewoon toe aan iets anders, iets meer praktisch, meer relaxed; ik ben een heel praktisch mens, ik vind het leuk om fysiek bezig te zijn, gewoon dingen te doen :)
Geld: interessert me niet zo, ik wil juist iets verdienen om te kunnen mee helpen in het huishouden (mijn man werkt fulltime en we zouden misschien met 1 salaris kunnen leven maar dat hij alleen moet werken vind ik het niet correct, als het kan, moet iedereen in het gezinnetje zijn steentje bijdragen, vind ik) en om af en toe iets leuks voor onze dochtertje te kunnen kopen.
Omdat de uren bij de post te weinig zijn, zat ik te denken om ook bij een supermarkt te solliciteren, en misschien de twee te combineren. Dan kom ik uit op ong 20uur/week en dat vind ik goed.
Dat was een beetje mijn verhaal :)
Fijne dag
I.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

7
Ik ook vanwege de combinatie van lichaamsbeweging in inkomsten.
Ik werk voor post.nl op di-do-za , en dan kun eigenlijk niet echt lekker doorlopen,
omdat je buiten de post nog staat voor te bereiden [dus alles voor dat nummer bij elkaar bladeren , en 2,3,of4 verschillende huis aan huis folders dr bij , en dan maar kijken of t in 1 keer door de bus kan.
Ik heb al menigmaal mogen invallen op wo-en vrijdag , dat is eigenlijk meer zoals ik t me had voorgesteld.
Dan ren je met een klein stapeltje post langs de huizen die niks krijgen, en heb je echt tijd om al lopend de post te pakken vanaf je bundel. Sport dus!
cron