Re: Wie ben ik? Meer dan autisme stoornis

11
Bij de GGZ instelling vroegen ze aan mij: Ja post bezorgen vind je leuk maar wat over twee jaar? Volgens mij kun je beter bij de DAG gaan leven dan zover voor uit lopen op de zaken. Ik vind het nu mooi en wil dit zo blijven doen. Ik krijg beweging en dat is wel goed voor als je last hebt van vermoeidheid iets wat bij autisten veel voor komt.

Dit is wat de AD's zegt (UWV kort namen af dus arbeidsdeskundige is AD'r. Alleen de Werk Coach korten ze nog niet af!)
Ja een combinatie van een baan met Post is natuurlijk nog niet zo gemakkelijk. Het is zo dat je ervoor moet oppassen dat je nu alleen de geldelijke invalshoek kiest. Je schrijft eerst dat je simpel werk niet het richtpunt moet zijn, en ik het verlengd daarvan vraag ik me af in hoeverre het werk bij post je voor de lange termijn nog uitdaging biedt? Ga eerst maar met T. bekijken wat er voor alternatieven zijn in werk en of het überhaupt een combinatie met post haalbaar en realistisch is. Gebruik nu de komende tijd gewoon om uit te proberen. Deze kans krijg je nu en je kunt niet achteraf zeggen had ik maar…..
Mocht dat allemaal zo zijn, zo denk ik en ik zou meer uitdaging willen dan zou ik vrijwilligers werk kunnen doen. Daar heb je geen druk van prestaties en kun je eigen tempo (in zoverre) dit doen. In het verleden was ik 100% arbeidsongeschikt. Totdat ik een heel goed verhaal ophield bij het UWV (voelde me schuldig dat ik Wajong had en wist niet dat ik autisme had, dat is vorig jaar gediagnostiseerd). Ik had MLK school gedaan maar op latere leeftijd heb ik MBO2 gedaan, instroom niveau 3 mocht niet als je geen diploma's had. Vervolgens spoed Mavo in 1 jaar (vroegere moeder mavo). En deel van de havo gedaan en het HBO. Uiteindelijk heb ik MBO + juridisch medewerker gedaan (personeelswerk, arbeidsvoorziening en sociaal juridisch). Alleen met MBO juridisch kun je helaas niet zoveel mee, net te weinig van alles.
cron