Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

1
Hallo allemaal,
Sinds deze week mag ik mij dan ook zaterdag postbezorger noemen. Heb al jarenlang folders bezorgd, maar dit is toch even wat anders. Zowel geadresseerde als huis aan huis post is wel even wennen. Ik heb een wijk van ongeveer 450 adressen. Daarbij liggen de huizen best wel ver uit elkaar, en daarnaast bezorg ik ook op het industriegebied.
Afgelopen week ben ik ingewerkt op woensdag en donderdag. De eerste dag moet ik meelopen met iemand die net 3 dagen in dienst was. Nadat ik 20 minuten op diegene had gewacht, konden we dan eindelijk post bezorgen. Dat was niet zo'n succes, kreeg weinig tot geen uitleg. Er werd gezegd: ja je moet gewoon de brieven in de bus doen. Niks verteld over wat je moet doen, als je een verkeerde brief hebt, of als iets niet door een brievenbus kan. Tweede dag moest ik meelopen met iemand die nooit post heeft bezorgd, ze had een andere functie bij postNL. Daarnaast woonde ze kilometers van mijn woonplaats vandaan en wist ze dus nog geen straat te vinden. De eerste twee straten hebben we samen gelopen, waarna ze zei: 'ik zie dat je dit vaker hebt gedaan, lijkt me niet nodig dat ik nog langer moet meelopen'. Fijn is dit, eerste dag meelopen met iemand die er nog geen kaas van gegeten heeft, en de tweede dag meelopen met iemand die na een kwartier alweer weg gaat. Op deze twee dagen was er alleen geadresseerde post en dus geen huis aan huis. Nu moet ik aanstaande zaterdag 'officieeel' voor het eerst lopen. Maar alle vragen die ik heb, zijn door mijn geweldige inwerkmensen nog niet beantwoord. Misschien kunnen jullie me daarbij een beetje helpen. Ik moet mijn post ophalen bij een depot, zeg maar gerust een carpot. Daar staan mijn zakken met post klaar. Nu zie ik dat sommige alle post uit de zakken halen en vervolgens in de fietstassen doen. Waarom niet gewoon de hele zak in de fietstas?

Ook heb ik heel wat bedrijven op mijn route. Moeten die bedrijven ook huis aan huis post ontvangen? Wat hebben die nu aan een C1000 folder? Trouwens hoe zit het eigenlijk met het doorgeven van de uren. Ik heb geen urenlijst o.i.d. geen boekje waar je iets in kunt opschrijven. Ook als er bijzonderheden zijn, kun je dit niet opschrijven. Er staan alleen tassen met post voor me klaar op het depot. Moet ik de uren doormailen, of naar het hoofdkantoor? Ik heb geen idee.
Daarnaast heb ik ook nog geen kleding ontvangen, nu maakt mij dat opzich niet zoveel uit. Hier krijgt iedereen namelijk in de proeftijd oversized kleding. Maar mag dit wel, zonder kleding van postNL post bezorgen?

Nou ik heb alweer genoeg vragen gesteld. Kunnen jullie me wel helpen?

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

2
Hoi Lisette,

In mijn wijk heb ik een paar bedrijven zonder ja/nee sticker, meestal bezorg ik hun post binnen en geef ik ze geen foldertje mee. Bij lijkt het dat je op het industrieterrein ook bij bedrijven geen HAH hoef te bezorgen, hun kopen meestal in bij de Makro en niet bij de Appie.

Voor die uren heb ik een bezorgrapport, die samen met het bezorgmapje in mijn tas klaar staat. Op het bezorgrapport moet ik invullen hoe lang ik bezorgd heb en kan ik eventuele bijzonderheden melden. Na mijn loop stop die ik een een tasje, en gaat hij terug naar VBG.

Voor kleding kan je het beste even je VBG bellen / langs gaan en vragen om tijdelijke kleding. Na 2 maanden hoor je een kledingpakket te krijgen.

Woordenboekje

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

4
@lisette

Vervelend begin van je nieuwe baan.


Ga naar: Postnl medewerkerstopic. daar wordt echt Veel onderling uitgelegd.!
maar Natuurlijk zou ik eerst me vervoegen bij je contactpersoon van postnl
(teamcoach o.i.d.)

Voor je gaat lopen morgen mogen ze je eerst uitleg geven over hoe en wat
en anders... dan loop je morgen Niet.
Dat is de snelste manier om antwoord te krijgen .

Succes! Ik hoop dat het toch vlot beter gaat, want postlopen is gewoon leuk om te doen.
of het nu bij postnl is of bij sandd. :P

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

5
Hoi Lisette

Dat je door iemand ingewerkt wordt die er zelf nog maar 3 dagen werkt kan natuurlijk niet .
Die persoon zit zelf met veel dingen die hij of zij nog niet weet.

Maar als je je post ophaal op je depot moet er in 1 tas een rood boekje(mapje) zitten waar je naam op staat wie je post heb gezet en daar moet je dan je begin en eindtijd invullen tenzij ze daar al met dat prachtige mijnpostnl werken(ahum).

Veel succes zaterdag en andersbel je op en laten ze je nog maar eens meelopen met iemand die al vaker die wijk heb gelopen.

Gr.Leo (Y)

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

6
Welkom Lisette! Vervelend dat je zo half-half ingewerkt bent. Misschien zullen veel vaste bezorgers op vakantie zijn? Afijn, daar heb jij weinig aan. Is het nog gelukt met je telefoontje?
Hoe alles precies in zijn werk gaat lijkt per vestiging, of zelfs depot, verschillend te zijn. Bij mij zit meestal een bezorgrapport in de (eerste) binnentas. Daarop schrijf ik mijn plus- of minuren en eventuele bijzonderheden. En bij mijn vaste wijk kan ik inderdaad zo, met tas en al, wegfietsen. Bij andere wijken moeten de bundels soms eerst in een meer werkbare volgorde worden gelegd.
Zoals ik het heb begrepen hoef je bij bedrijven geen huis aan huis te bezorgen, tenzij het '100%'- of overheidspost is. Die uitzonderingen zijn in mijn postbezorgerscarrière – laatste half jaar – nog niet voorgekomen.
Post die je niet kunt bezorgen dien je met ingevulde sticker terug in de (oranje) brievenbus te gooien. Pakjes die daar ook niet inpassen: in de (bij ons groene) bak op het depot. Bedrijfskleding, daar zou ik me nog niet druk over maken. Koud zal het niet worden! Ik heb – na een half jaar dus – vorige week een regenpak ontvangen, maar dat trek ik morgen dus echt niet aan ;-)

Succes met je eerste echte zaterdag!

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

7
Gisteren heb ik gebeld en alles is mijn wel zo ongeveer duidelijk geworden. Bezorgmap is sinds juli afgeschaft en
we moeten nu de uren, bijzonderheden e.d. doorgeven via de mail. Heb ook gelijk gevraagd hoe het zat met de kleding,
en als het goed is moet er straks in ieder geval een polo bij het depot liggen. De rest heb ik toch nog niet nodig.
Huis aan huis post hoef ik inderdaad niet bij bedrijven te bezorgen. Vandaag ga ik de route maar gelijk wat veranderen, want zoals die nu is werkt het voor mij niet. In het begin heb ik namelijk een erg lange straat, die op een helling ligt. Met 2 zware tassen is dat niet te doen. Fiets moet dan altijd tegen een paal/hek of i.d. anders valt het om, soms glijdt die zelfs achteruit. Ik heb het nu zo gedaan, dat ik de eerste 4 straten waarbij ik het meest moet fietsen, eerst doe. Ik kom dan weer precies uit bij het depot en haal dan de volgende lading op. Ben benieuwd of dat beter gaat. Zo kan ik in ieder geval gewoon overal mijn fiets neerzetten en fiets het ook nog is makkelijker.

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

10
@Lisette


Noem zijn naam, Tobo maakt er direct werk van.
Gelukkig! zo te lezen is er ook een koelkast in het depot! :?:
de menselijke maat is terug bij postnl..

en anders... elke bezorger die bij mij in de straat bezorgd biedt ik drinken aan.
en zo hoort het ook. als iedereen daar aan denkt.. kom je ook deze warme dag door. :mrgreen:
cron