Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

11
lisette-- schreef:Gisteren heb ik gebeld en alles is mijn wel zo ongeveer duidelijk geworden. Bezorgmap is sinds juli afgeschaft en (..)
Dat had je vóórdat je gaat bezorgen moeten worden medegedeeld. Slapen die TC-ers bij jullie of zijn ze constant met vakantie? 8-)

Zal het bij de eerstvolgende vergadering eens aankaarten; ik lees en hoor het steeds meer en wordt er zo moe van. :roll:

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

14
Wij hadden geen koelkast hoor. Zelfs geen radio en koffiezetapparaat. Mocht niet i.v.m. brandgevaar. Volgens mij mag dit ook niet op de meeste depots. Maar bij temperaturen boven de 30 graden kregen we wel soms een flesje water van de chauffeur mee. Uiteindelijk namen we zoiets vanzelfsprekend zelf van huis mee.
Ik liet mij ook wel eens door jochies op straat met zo'n waterpistool nat sproeien. (post hield ik droog uiteraard) :lol:

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

16
In het ene depot hadden we wel een centrale verwarming omdat het een garagbox onder een flat was. En we hadden daar verlichting d.m.v. een tl-buis. En een bureau met een stoel. In de zomer nam ik uiteraard altijd water mee en soms kregen we een flesje water van de chauffeur. In de winter nam ik zo'n grote kan mee waar je kokend heet water of hete chocolademelk in kon doen. Bovenop die kan zit zo'n drukknop met pompje en dan kon iemand in ieder geval iets warms nemen als hij of zij zin had. Dat werd meestal wel gewaardeerd. ;)

Het andere depot had geen verwarming en geen elektriciteit. Dus als je de post haalde in de winter en de post was verlaat (wat meestal zo was) dan verkleumde je. Verlichting had je ook niet. Je had het licht van de straat. Dat was een garagebox in een straat met in dat deel van die straat, allemaal garageboxen. Er stond een tafel waar kratten op stonden voor de retourpost, retourstickers etc. Er was zelfs bijna geen ruimte om te schrijven. Er stond ook geen stoel.

Geen idee of dat overal zo is in Arnhem. Ik zat bij depot Schipholplein en later aan de Oosterhoutstraat in De Laar-West. Aan de Melkweg is ook een depot in Arnhem Zuid. Weet niet wat voor faciliteiten dat depot heeft. Een depot in Malburgen-West heeft ook heel weinig tot geen faciliteiten.

Scully zit in Westervoort. Dan heeft zij meer geluk. Dat is wel fijn! Want ik vind het ook wel normaal hoor dat er tenminste basisfaciteiten zijn. Een koelkast is super.
@Scully, haal jij de post op op het postkantoor aan de Ambacht? Of zit je bij een depot? Ik hoorde van mijn schoonzus dat het postkantoor aan de Ambacht weggaat. Mijn schoonzus brengt daar altijd de pakjes naartoe van haar praktijk en ze maakt elke dag een gezellig praatje met de luitjes daar. Die baalt als een stekker.

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

17
Gisteren voor het eerst alleen mijn route gelopen. Ik heb het overleefd :D Heb er wel behoorlijk langer over gedaan,
dan officieel mag. 3,50 uur i.p.v 2 uur. Maar dat schuif ik maar af op een combinatie van het weer, niet normaal veel sorteerfouten, en de door mezelf ingelaste pauzes om wat te drinken en al het zweet van me af te vegen. De donderdag toen ik met iemand had meegelopen deden we er samen 3 uur over, zonder huis aan huis. Als je het zo bekijkt valt die 3,5 uur dan nog wel mee. Maar ik zal toch naar die 2 uur toe moeten gaan. Valt me op dat ik soms best wel lang voor een huis sta, om alle post voor dat adres bij elkaar te zoeken en dan moet ook nog die irritant dunne C1000 folder erbij. Ik leg nu zeg maar de geadresseerde post op mijn rechter onderarm, en in mijn rechterhand hou ik dan de huis aan huis folder vast. Hoe doen jullie dit?

Die sorteerfouten waren trouwens echt heel erg. Denk dat ik er daardor alleen al wel een kwartier extra over gedaan heb.
Heb ook een aantal brieven retour moeten sturen, één moest ergens naar Limburg en de ander was wel in hetzelfde dorp, maar het was niet mijn wijk. Ook had ik een aantal brieven voor een bedrijf dat op zaterdag dicht zit, maar waarvan alleen de achterkant van de brievenbus er nog stond. Die heb ik dus ook maar retour gedaan.

Gelukkig zijn de mensen hier top. Had mijn fles met water net op, toen ik opeens een arm uit het raam zag steken waarbij ze zei: 'wil je de fles weer gevuld hebben?' Die kans laat ik natuurlijk niet schieten. Even later bood iemand me een waterijsje aan, maar die heb ik maar niet aangepakt. Post bezorgen met een ijsje in je hand gaat toch niet echt heel gemakkelijk XD. Als ik ongeveer de helft van me route heb gedaan, kom ik langs ons huis. Dat is echt ideaal, even een natte handdoek over je heen, zonodig naar de wc en doorgaan.

Ik hoop wel dat het aanstaande zaterdag toch een stuk frisser is, dit weer ik echt heel slopend.
Om 11 uur ben ik begonnen, en om half 3 was ik klaar. Had ik even tijd om me op te frissen en kon ik vervolgens om half 4 gelijk door naar mijn andere baan.

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

20
@lisette

tijdens het lopen post samenvoegen... niet doen hoor.
voor je het weet breek je je benen.

om kosten te besparen in de sorteer mogen de bezorgers het nu
al lopende/fietsende doen.

je moet die 2 uur niet halen . zoals je leest vertelt Newman dat ze er zonodig
schandalig veel uren bijschrjiven als je over je tijd heen gaat.
dus rustig aan en UREN OPSCHRIJVEN!

lisette, ik vind dat je het prima gedaan hebt voor een eerste keer met deze tropische omstandigheden.
en neem gerust aan.. over een maand zit de routine er in en gaat het echt wel vlugger. :P
cron