Re: blogje har099bezorgster!

511
zo terug van het verkennen.
denk dat ik meteen wat kilotjes ben afgevallen, men wat een wijk is dat!!! 2 straten lopen gewoon door helemaal door. op een geven moment moest ik toch echt ff kijken of ik wel goed zat! nou alle straten gevonden, alleen 1 straat niet, maar daar bel ik me leidinggevende wel voor op!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

512
bezorgdagje 2-4-13

jaja, en dat is het eindelijk zover! heb me er 1 week op voorbereid! 2 wijken!!!
Uiterraad eerst me eigen wijk gedaan, want ik had niet echt zoveel zin om na een grote wijk nog een kleintje te doen.
Me eigen wijk liep zonder problemen.

En dan komt me invalwijk! eerst maar de lossen straten gedaan, kwam bij straat 1, kon meteen 2 nummers niet vinden. komt er een mevrouw aangelopen en pak de post uit de brievenbus. ik vraag zo *weet u waar nr 17/19 is?* mevrouw zegt *die zijn al jaren weg*.. ik bedank haar en loopt weer weg. dan de tweede straat, had enorm veel problemen met huisnummers zoeken en me fiets ergens neer kunnen zetten. ook had ik in de volgende 3 a 4 straten moeite om me fiets neer te zetten. al die lantaarnpalen waren dan omringt met takken. inmiddels half uur laten, ik denk men waar heb ik me druk om gemaakt!? kom ik in 1 van de 2 lange straten. me rot gezocht naar het begin, op een geven moment komt er een vrouw *welke straat zoek je?* ik wimpelde haar af door te zeggen dat ik de straat al had gevonden. na ander half uur had ik eindelijk in de gaten hoe de lange straat 1 ging. daar was ik klaar, toen ging ik naar de andere lange straat. ik stond op de dijk, beetje voor me uit te staren en proberen de poststukken op naam te zoeken. dat ging hem niet worden dus. had ik me leidinggevende dus gebeld, die kon me ook niet echt helpen.

Dan rij ik de dijk maar weer af. kom ik een man met 2 honden tegen. ik zo heel lief mogelijk van *mag ik wat vragen?* ik vroeg hem zo welke straat dit was. hij zij de straat die ik al had gehad. hij zo moet je elke huis doen met je kranten? ik keek die man meteen aan van *kranten?* ik dacht echt van, heel me stuur zat onder de elastiekjes en toch nog beetje beledigen!! trouwens ik zou daar nooooiiittt een krantenwijk willen hebben, daar zeg ik dan echt fel nee tegen! dus ik zij dus tegen die meneer van *ik ben van de post meneer!* toen legde hij dus uit doe de dijk in elkaar zat. hij ging van klein naar groot. ik kon me op dat moment wel voor me kop slaan! ik hoor die meneer nog zeggen *misschien is het handiger als je de post dus anders gaat sorteren nu* ik zo lief mogelijk van *dat doe ik zo wel als ik op de dijk ben!* ook kwam ik er achter dat heel die dijk dus gewoon 1 straat had, ik had dus gedacht dat het 2 straten waren en had al 2 stapeltjes gemaakt. uiteindelijk had ik dus die dijk wel 6x heen en weer gereden. dan weer wind tegen dan wind mee. ik werd echt gek! op een gegeven moment ben je dan eindelijk klaar, maar dan ben je zo gesloopt... dat je het liefst in het gras wilt liggen. vandaag was het echt een leervolle dag!

513
Compliment voor je beeldende manier van schrijven, ik zie je fietsen heen en weer over die dijk :lol: .

Ik heb een industrieterrein waar de nummering heel onlogisch loopt, mijn 1e dag heb ik dus ook veel
heen en weer gefietst :evil: .
Maar het voordeel is dat je dat maar 1x overkomt, nu kan ik de hele route dromen :)

514
:lol: Nou dit was maar voor 1 keertje! ik denk dat ik voor de zekerheid dus gewoon alle opnieuw opschrijft elders mocht ik dan die wijk nog keertje krijgen!

Nou, je had me gezicht moeten zien toen de meneer zei dat nummer 247 dus in papland lag, en waar stond ik? op die lange dijk bij nr 1.. :lol: die vond ik niet grappig, en ik overweegde zelf om bij nr 247 te beginnen, maar toen dacht ik toch echt van *oja dan rij ik als nog overal langs!*

515
Dus die wijk ga je in ieder geval niet overnemen. Dat is een ding dat zeker is. :mrgreen:

Ik heb zelf mijn eigen wijken gedaan vanochtend. Daarna ziek gemeld voor vrijdag en volgende week. Lag met de Pasen al op bed met griep. Is nog steeds niet over. Dat liep ook niet zo prettig vandaag. :(

516
@har

Petje af har! Jij hebt je ergste nachtmerrie beleefd vandaag.
Gelukkig maar voor 1 keertje.. het is dus wel logisch dat ze blij waren met je als vervanger.
Niemand wil zo,n wijk doen..

@slagvaardige
En toch gewoon werken vandaag. wat zal je je beroerd hebben gevoeld.
dat zullen ze waarderen bij je depot dat je vanmorgen niet hebt gebeld voor vandaag.
maar ziek is ziek hoor slagvaardige.
Beterschap!

517
bezorgdagje 5-4-13

wat een lol vandaag! we moesten op 2 poststukken letten. staatloterij en de macro! ik moest best lachen toen ik een foutsortering van de macro gisteren tegenkwam. wel netjes een e-mailtje gestuurt van *goh als die persoon beld, dan heb ik dat poststuk* 2 uurtjes bezig geweest met me wijk. ik kom in dordrecht. krijg dan een e-mailtje van, als je tijd hebt dan mag je hem bezorgen. :| toen dacht ik van *had gewoon ff gebeld!* ben 2 uur bezig geweest met die gasten. uiteindelijk heb ik me broertje gebeld om te vragen of die hem wilde bezorgen. achteraf bleek hij die wijk al eens gehad te hebben bij de kranten. netjes een e-mailtje gestuurt van *hij is door me broertje bezorgt* kreeg netjes een e-mailtje terug van *super!!!!*

:lol: dan sorteren ze nog zo goed, en wie mag het dan oplossen? ja de bezorger zelf!

518
Ik zou het hebben geweigerd!

Ik bezorgde vroeger foutsorteringen weleens als die vlakbij mijn postwijk zit, maar tegenwoordig stuur ik alle foutsorteringen gewoon retour hoor! Want ik word niet betaald om foutsorteringen ook alsnog zelf te bezorgen..
ex Sandd Postbezorgster

519
@postgirl

het ging om een poststuk van de macro.. een aandachtspoststuk, die waarschijnelijk door de handen van de sorteerders zijn geglipt. tevens is de macro een proef iets... dus ben achteraf wel blij dat me broertje hem kon bezorgen...