Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

71
ja de laaste keer van dit jaar.Het ging toch lekker vlot.En ja hier rook het onder weg ook heel erg lekker.Maar heb laast in de krant gelezen dat je best wat oliebollen mag eten .( volgens dr frank )dus dat hoef je er niet af te lopen volgende keer.Het begon hier in de middag ook lekker te knallen .Heb daar niet veel last van gehad.Nou ik wens ook iedereen een fijne jaarwisseling.groet alie

73
Dinsdag de 3 e januari

Geheel verrast stonden er iets van even tellen, 16 kratten voor de deur. hallo zeg!
En ik maar denken slappe mutsen tijd nu maar nee hoor mispoes.
De reklame post en Pc loterij moet weer aan de bak. Zware en veel neckermanns. Alsof mensen maar niet genoeg kopen of gekocht hebben. Ze zijn lijkt mij het een beetje zat en de portemonnees zijn ook leeg.
Maar goed het moet de deur uit en ik de brievenbussen, dus het verstand gaat even uit .
Mijn visite keek hun ogen uit toen ze al die kratten zagen staan en maakten zich snel uit de voeten(het zat me te jeuken ze te vragen mee te helpen met de sorteer).
Deze klus ging ik zelf klaren en was wel even zoet ermee.
Met mijn nieuwe Lidl ledlamp zie ik nu alles piccobello. Dus geen verwarring meer met 8 en 3 en 5 en en 6 en.
Tja dat ging wel s mis met kunstlicht.
Vroeg op pad en het weer is bar slecht. Stormachtig met regen, dat is voor ons een ramp. Maar ik ga door want er is veel post.
Natter dan nat en ik moet het dan toch opgeven want de post wordt te nat. Mijn brood valt ook al op de grond dus ik ga linea recta naar huis. Daar wordt meteen omgekleed gegeten geplast en de fiets weer ingeladen.
Een droog regenpak aan en daar gaan we weer, het regent iets minder.
Er liggen nog bergen vuurwerk prut overal. Mensen blijven stoicijns binnen plakken. Een saaie ronde is het vandaag.
Niets te groeten of te babbelen.
De wind is te hard ik kom niet vooruit en zwoeg wat af vandaag. Dit is een mega work out mensen!
Hier kan Dr Frank of menig afslankpil niet tegen op zou ik zeggen.
Nu moe en voldaan met een lege fiets ga ik even zitten thuis in de warmte. Het nieuwe jaar wordt pittig ingeluid vandaag!

74
Vrijdag de 6 e janauari
Vandaag de laatste schoolvakantiedag met logeetjes in huis en de laaste 3 wijken dag voor mij.
Dus op tijd eruit en de logeetjes van ontbijt voorzien , fiets inladen en op pad.
Het weer is ok, de regen is weggetrokken vroeg in de ochtend, perfect.
Ik mag niet klagen met de aantallen post en gewicht en sjees door de wijken heen. Geen obstakels vandaag of gevaarlijke kuilen, wel gladde stoepen van de nattigheid.
Ga ook bijna onderuit in een bocht, tja t zal niet zo wezen! Dan was ik klieder geworden!
Tijd voor de kapper is het ook want het haar van me vliegt alles kanten op en ook steeds in mn ogen. Hoe hinderlijk.
Normaal dus vandaag ook gaat het in een grote knot , maar de woeste wind doet haar ding.
Ik wil perse geen pet of muts op vandaag, dat doe ik vaak genoeg.
Aantal uurtjes ben ik weer zoet met heerlijke frisse buitenlucht, het doet me goed want gisteren zaten we noodgedwongen binnen ivm de storm en regen, hagel en wat al niet meer.
Met beetje weemoed bezorg ik de 3 e wijk vandaag het is opzich een prima wijk om te doen maar erbij werd mij teveel.
En ook omdat we meer post gaan krijgen en ik niet helemaal uitgeteld wil raken en voor pampes op de bank neerval kan ik 2 wijken beter aan.
Dan blijf ik meer mens denk ik haha en de lol erin houden.
Want dat is toch wel de basis!

77
Dinsdag de 10 e januari

Vandaag beginnen we vroeg want er is veel te doen ook al doe ik nu 2 wijken. Het weer is muisgrijs en vochtig maar geen gemotter gelukkig.
De enveloppen floppen snel de bussen in vooral de rode waar we veel van hebben. Soms heb ik daarvan 3 of 4 namen op 1 adres, wie van de drie zou je zeggen. Geen idee!
Kost de PC loterij massas papier en drukwerk. Maar dat is hun zorg.
Het lukt me om voor de lunch alles weg te krijgen de lunch die later uitvalt dan normaal.
Paar leuke gesprekjes onderweg met 2 collegas en een kennis. Dat breekt even de cadans.
Een collega loopt de kranten erbij, ja dat is hier onstaan een weekkrant erbij, niet iedereen bezorgt ze naast de post.
Hij moet best aanpoten met 1 wijk en die wekelijkse jongens erbij. En de tijd van bezorgen is dan verdrievoudigt gewoon.
Aantrekkelijk is dez ekrant niet om erbij te doen, om meerdere redenen.
Vrijdag hebben we al veel post te gaan en tel daar die kranten bij elke vrijdag. Ik hoop dat ze er een oplossing voor gaan vinden zodat wij het niet hoeven te doen. Het is geen foldertje maar een krant.
Respect kreeg ik van een dame uit haar slaapkamer raam, daar net onder haar neus liet ik een pak post uit mn handen vallen. Hoppa!
Het viel precies goed en bleef schoon. Met de koude handen van me miste ik even wat grip.
Ze begon over vorig jaar deze tijd, brrrr ja dat heug ik me nog. Ellende troef bah bah!
En dit mag voor mij jaren weg blijven hoor die vieze witte troep. dat doet je goed even hoor, een blijk van waardering.
Vandaag was het genieten hoor moet ik echt zeggen. Dit bevalt me prima zo voorlopig!

78
Vandaag was het gaaf weer. Ik heb er gewoon van genoten. Mag van mij zo blijven. Zo kun je lekker opschieten. De post was niet zwaar dus ik kon de grootste wijk met de fiets doen. Een deel van de kleinere wijk overigens ook. Na de fietsroute kwam nog de autoroute. Daarbij moest ik even omrijden om bij een aantal boerderijen te komen. Er moest een bobbel in de weg weggehaald worden omdat het water niet weg kon lopen. En dat stukje weg moest ik dus net hebben. :D Dus nu helemaal achter het spoor omrijden. Gelukkig had ik van de Gicopost daar ook 2 adressen dus dat ging nog. Gisteren heb ik voor die Gicopost nog een stel telefoonboeken bezorgd. Morgen doe ik er weer een stel. Helaas komt ook net de monteur voor de vaatwasser. Hopelijk komt hij vroeg en is hij binnen een half uur klaar zodat ik nog heel wat kan doen. Heb gisteren de wijk waarin ik woon bijna helemaal gedaan (op 2 grotere straten na die met de trolley niet te doen waren). Die boeken wegen ruim 840 gram dus daarvan kunnen er niet gek veel in je tassen. Morgen een stel kleinere straten van de andere wijk van telefoonboeken voorzien. En zo elke keer, als ik geen post hoef te bezorgen, tot die dingen weer de keuken uit zijn. Goed dat mijn keuken lang genoeg is.

79
Vrijdag de 13 e Januari

We gaan weer lekker vroeg op pad want ik wil alles voor de lunch weghebben en dat gaat lukken vandaag.
Met 2 wijken kun je dat zeggen heb ik gemerkt mits je geen hah post hebt. En die is er niet vandaag wel veel bank post en blauw. En de bekende bladen reklames.
In de achterstandswijk merk ik d at veel bussen volgestouwd zitten en er niks meer aan toe te voegen is. Dus er gaat heel wat retour. Van die wijk kun je zeggen dat er veel verhuist wordt en veel klanten zitten van de slijter/coffeesjop en jeugdzorg.
Soms schrijnend wat je te zien krijgt als het weer de mensen naar buiten jaagt. Of achter de ramen gordijnen die ooit wit waren en nu chocobruin , her en der zijn punaises de uitkomst ze op te hangen. Het is hordenloop af en toe want fietsen worden er neergegooid ipv gezet. Toch noem ik dit mijn snoepje deze wijk, ik liep m al voor Smn destijds en nu weer een poosje bij Sandd.
Waarom een snoepje als er zoveel ellende is daar? Voor bezorgen is het leuk, je hebt flats en rijtjes huizen met kleine voortuinen en goede hekjes op onze strategische plekken.
De mensen zijn prima en weinig zeikerds nee niet eentje zelfs!
Goed die heb ik goed vertegenwoordigt in mijn andere wijk waar van alles zit van volksbuurt tot de betere sector vol Vutters met pensioen in te grote huizen. Of 2 hardwerkende verdieners in diezelfde grote huizen.
Door de jaren heen ken je je pappeheimers wel, wie zeurt krijgt een beurt. En wordt meteen afgekeurt.
Nou alle gekheid op een stokje..er is er eentje waarvan ik niet de fiest tegen hun huis(muur baksteen cement ) mag zetten. Alsof het van jonge gatenkaas is. Ze staan regelmatig achter het raam en ik blij dat ik even niet naar hun hoef.
Ergens is er weer een stuk straat opengebroken, het andere was net klaar(ik blij) nu weer hier verder met hetzelfde gelazer.
De 13 e vandaag maar daar doen wij niet aan, genoeg katten gezien en ladders maar niks gebeurt.
Ga wel vanavond lekker griezelen bij de TV!

80
Nou, van vrijdag de 13e heb ik ook geen last gehad hoor. Zag wel 3 poezen in een straat maar ze waren geen van drie zwart. En de ladder van de schilder stond in een tuin. Kon ik dus niet onderdoor lopen. :lol: Het ging juist lekker vlot. Alleen ging het bij de laatste straat regenen. Gelukkig niet lang want toen ik met de autoroute bezig was werd het al weer droog. Wij hebben geen h.a.h. reclame tussen onze post. En daar ben ik toch zo blij mee. Ik wil best het hele dorp van folders voorzien maar dan op een donderdag of woensdag en na de telefoonboeken. Die moeten nu eerst allemaal de deur uit. Heb al wel een hele stapel van die dingen bezorgd.
Heb je ook Dagblad de Stem? Daarin stond dat Wava !Go verdorie óók post gaat bezorgen en wel van de gemeente Drimmelen. Die pilot duurt een jaar. Later kunnen er andere gemeenten bij komen (als dit goed gaat). Ben benieuwd of het goed gaat als het heel slecht weer is. Of ze dan ook volhouden zoals wij bij Sandd en PostNL.