Vrijdag de 13 e April
De dag voor bijgelovigen en ik doe daar lekker niet aan mee.
Pech gehad!
Veel post en vooral veel gewicht door al die Klingels neckers en andere postorders-boeken. Ook 2 rare dozen erbij , kadootjes voor de hond. Die krengen zijn zo groot dat je ze amper meekrijg.
Een andere doos is prima die erbij zit, maar wie o wie verzint dit formaat?
Ik ben twee keer boos berispt door 2 oudere vutters die vonden dat ik mijn fiets daar niet mocht zetten(doe ik al jaren maar goed.) De toon al die gezet wordt maakt de muziek....nou in dit geval kattegejammer.
Eentje druk ik met een big smile de post in zn handen vergezelt met dikke excuses voor die fiets. Meen er geen snars van maar ja ik wil een fijne sfeer met de bezorging.
Hou de lachers maar op je hand.
Voor de lunch haal ik het net niet dus op naar de soep met broodjes. Die goed smaken.
Even languit met een dekentje, pootjes hoog, mmmm dat zit goed!
Maar even dan, ik moet nog verder!
Kost wel wat moeite hoor, het laatste stukje. Erna sjezen we weer naar de Super in 1 ronde maar meteen.
Om vervolgens weer thuis te komen met bedorven Lasagna, onderin het pak ziet het groen.
Brrrr kan ik weer terug zeg.
Die calorieen fietsen we er wel af van te voren.
Of ik ga morgen erheen....het is wel jetje.
Fijn weekend allen!
Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog
142Dinsdag de 17 e April
April doet wat ie wil en het is mee een potje koud nu. De wind blaast goed om zich heen en vooral bij flats en bochten is het schrap zetten geblazen. Ik zet mn hand in de mand om niet straks overal achter poststukken aan moeten rennen.
Ik begin vroeg midden in de spits van school en werk, niet echt handige tijd. Niet als je van opschieten houdt.
Denk maar niet dat er iemand je voor laat gaan als er net een gaatje is wanneer je kunt(en recht hebt), welk recht.....
Volgende keer maar weer wat later starten.
Vandaag begin ik andersom, nu de grootste wijk eerst, kijken of dat bevalt. Voor mijn gevoel duurt dit veel langer, op mn horloge maakt het weinig verschil.
Toch loopt het raar, nee anders. Het is een routine ding geworden...elke keer hetzelfde rondje al jaartjes lang.
Goed vandaag heb ik ongewoons gedaan, ik doe dat dus echt nooit.
Rond koffie tijd op het Tokkieplein zaten paar bewoners voor hun huis breeduit(uit de wind, in de zon) half over het voetpad met hun tuin ameubelement. Lekker sociaal vooral. Dus, ik zei er wat van in de trand van, mag ik ook effe zitten...ik lust wel een bakkie zo onderhand. (oeps het was eruit voor ik t wist).
Ga zittn, wa wol ie derin( tukkers voor: ga zitten wat wil je in de koffie?).
Ik zat en was een beetje opgelaten dat wel. Maar zij tokkelden vrolijk verder en hadden ook paar vragen voor mij .
Moj n koekie erbie? Nee dankuwel, het is goed, lekkere koffie!
Toen kwam er wat anders tevoorschijn op tafel, meen een fles wodka te zien. Ben niet zon drankkenner haha!
De wodka werd al vergezelt met een bessendame(bessenjenever) en Baileys.
Tsja daar moet je maar net zin in hebben rond half 11.
Op dit plein schijnt er van alles te gebeuren, vooral savonds wat het dag licht niet schuwt. Handel, zwendelarij, feestjes, drugs en drank, ruzies.
De sporen zieje wel de volgende dag rijdend zigzaggend langs de bierpijpjes, scherven, zakjes, peuken etc etc.
Maar overdag zijn ze goed te pruimen moet ik zeggen.
De kofie was op en ik moest door, bedankte ze joviaal.
April doet wat ie wil en het is mee een potje koud nu. De wind blaast goed om zich heen en vooral bij flats en bochten is het schrap zetten geblazen. Ik zet mn hand in de mand om niet straks overal achter poststukken aan moeten rennen.
Ik begin vroeg midden in de spits van school en werk, niet echt handige tijd. Niet als je van opschieten houdt.
Denk maar niet dat er iemand je voor laat gaan als er net een gaatje is wanneer je kunt(en recht hebt), welk recht.....
Volgende keer maar weer wat later starten.
Vandaag begin ik andersom, nu de grootste wijk eerst, kijken of dat bevalt. Voor mijn gevoel duurt dit veel langer, op mn horloge maakt het weinig verschil.
Toch loopt het raar, nee anders. Het is een routine ding geworden...elke keer hetzelfde rondje al jaartjes lang.
Goed vandaag heb ik ongewoons gedaan, ik doe dat dus echt nooit.
Rond koffie tijd op het Tokkieplein zaten paar bewoners voor hun huis breeduit(uit de wind, in de zon) half over het voetpad met hun tuin ameubelement. Lekker sociaal vooral. Dus, ik zei er wat van in de trand van, mag ik ook effe zitten...ik lust wel een bakkie zo onderhand. (oeps het was eruit voor ik t wist).
Ga zittn, wa wol ie derin( tukkers voor: ga zitten wat wil je in de koffie?).
Ik zat en was een beetje opgelaten dat wel. Maar zij tokkelden vrolijk verder en hadden ook paar vragen voor mij .
Moj n koekie erbie? Nee dankuwel, het is goed, lekkere koffie!
Toen kwam er wat anders tevoorschijn op tafel, meen een fles wodka te zien. Ben niet zon drankkenner haha!
De wodka werd al vergezelt met een bessendame(bessenjenever) en Baileys.
Tsja daar moet je maar net zin in hebben rond half 11.
Op dit plein schijnt er van alles te gebeuren, vooral savonds wat het dag licht niet schuwt. Handel, zwendelarij, feestjes, drugs en drank, ruzies.
De sporen zieje wel de volgende dag rijdend zigzaggend langs de bierpijpjes, scherven, zakjes, peuken etc etc.
Maar overdag zijn ze goed te pruimen moet ik zeggen.
De kofie was op en ik moest door, bedankte ze joviaal.
143>Denk maar niet dat er iemand je voor laat gaan als er net een gaatje is wanneer je kunt(en recht hebt), welk recht.....<
Volgens mij kwam jij vanochtend @Har tegen (zie haar bloggie)

Heel toevallig dat jullie allebei vanochtend heel vroeg op pad gingen en over hetzelfde schrijven wat verkeer betreft. hahahaha.
Volgens mij kwam jij vanochtend @Har tegen (zie haar bloggie)

Heel toevallig dat jullie allebei vanochtend heel vroeg op pad gingen en over hetzelfde schrijven wat verkeer betreft. hahahaha.
144Ja klopt als je begint om 8 uur dan weet je hoe laat ehm druk het is!
Gekkenwerk op de weg, men doet waar wat als ze maar eerst kunnen. Dat maken jullie toch ook wel mee?
Vaak zijn het de theemutsen die hun kids per auto naar school brengen, dat is een ramp!
Op de fiets gaat het ook beroerd want de moeders kunnen wel fietsen maar letten ook niet op, ze zwabberen maar wat!
Breed midden op de weg.
Meestal ga ik na deze spits de deur uit alleen om deze reden.
Aan de andere kant vind ik vroeg starten heerlijk maar gemak telt ook mee. Dus na de spits.
Gekkenwerk op de weg, men doet waar wat als ze maar eerst kunnen. Dat maken jullie toch ook wel mee?
Vaak zijn het de theemutsen die hun kids per auto naar school brengen, dat is een ramp!
Op de fiets gaat het ook beroerd want de moeders kunnen wel fietsen maar letten ook niet op, ze zwabberen maar wat!
Breed midden op de weg.
Meestal ga ik na deze spits de deur uit alleen om deze reden.
Aan de andere kant vind ik vroeg starten heerlijk maar gemak telt ook mee. Dus na de spits.
145

Trouwens Elisa, die theemutsen zijn bepaald geen pretje, als je ze dan in haald dan ken je zien wat voor dodelijke blikken ze je geven. trouwens schoolgaande kinderen, die race je bijna van de fiets als je om 08:00 ergens fiets

Postbezorgster *religroup**sandd*
is back since 8/7/13!

146Ja, daarom begin ik meestal ook wat later. Meestal stap ik om 9 uur op de fiets, want dan zit het schoolgaande spul tenminste in de school en zitten de theemutsen aan de thee en met een bak bonbons op de bank, een of andere soap te kijken.
Ik kwam trouwens een mannelijke theemuts tegen vanochtend. Die reed over het fietspad met een jong kind achterop, tegen het verkeer in. Hij reed dus aan de verkeerde kant van de weg. Lekker voorbeeld voor zijn zoon achterop de fiets.
En dan zijn ze beledigd als je niet voor hen de kant gaat. Nou.. nee.. mooi niet...

Ik kwam trouwens een mannelijke theemuts tegen vanochtend. Die reed over het fietspad met een jong kind achterop, tegen het verkeer in. Hij reed dus aan de verkeerde kant van de weg. Lekker voorbeeld voor zijn zoon achterop de fiets.

148Slagvaardige je lijkt mij wel haha!
Ik wijk ook niet voor zulke lui
of autos die uitparkeren en doodleuk vinden dat jij maar moet wachten daaron nou mooi niet dus. Dat zijn ook idd thee en mutsen die zonodig moeten. Stel je voor dat de bonbons straks zijn gesmolten en hun soap uurtje voorbij is.
Geven en nemen is ok in t verkeer maar het is meestal IK IK IK en ik neem.
Of je nu in een dorp woont of in de stad helaas pindakaas het is overal.
Ik wijk ook niet voor zulke lui

Geven en nemen is ok in t verkeer maar het is meestal IK IK IK en ik neem.
Of je nu in een dorp woont of in de stad helaas pindakaas het is overal.
149Vrijdag de 20 e April
De weergoden zitten mee vandaag, jippy! Het is echt lente in Twenthe en ik start vroeg. De krant zit er weer bij dus het wordt pittig vandaag. Zo pittig dat het zo een paar uur extra duurt dan normaal.
KInderen van de basisschool doen verkeers examen en dat zijn er heel wat. Ze slingeren door mijn wijken en het zijn hele ritsen kinderen.
Natuurlijk zit die van mij dit jaar er ook bij en ik spot haar helaas niet.
Toch veel blije gezichten vandaag en dat doet mij ook goed. T zal aan het weer liggen.
Mutsen kwam ik niet tegen want ik ben precies na de spits begonnen, hoe lekker. En toevallig tijdens mijn break was er weer een mutsenpauze spits. Dus ja wel lekker gewerkt.
mijn voeten zijn pap nu, branden en steken. Want ja elk huis moet zon krantje die geen hond leest. Er zijn er hier wel drie van dit soort elke week, toegevoegde waarde is zero nul komma nul nihil.
Stiekum hoop ik dat dit ding, kreng, ahum flutkrant verdwijnt en we weer normaal post kunnen bezorgen.
Ik ga weekend vieren, heb t even gehad nu!
De weergoden zitten mee vandaag, jippy! Het is echt lente in Twenthe en ik start vroeg. De krant zit er weer bij dus het wordt pittig vandaag. Zo pittig dat het zo een paar uur extra duurt dan normaal.
KInderen van de basisschool doen verkeers examen en dat zijn er heel wat. Ze slingeren door mijn wijken en het zijn hele ritsen kinderen.
Natuurlijk zit die van mij dit jaar er ook bij en ik spot haar helaas niet.
Toch veel blije gezichten vandaag en dat doet mij ook goed. T zal aan het weer liggen.
Mutsen kwam ik niet tegen want ik ben precies na de spits begonnen, hoe lekker. En toevallig tijdens mijn break was er weer een mutsenpauze spits. Dus ja wel lekker gewerkt.
mijn voeten zijn pap nu, branden en steken. Want ja elk huis moet zon krantje die geen hond leest. Er zijn er hier wel drie van dit soort elke week, toegevoegde waarde is zero nul komma nul nihil.
Stiekum hoop ik dat dit ding, kreng, ahum flutkrant verdwijnt en we weer normaal post kunnen bezorgen.
Ik ga weekend vieren, heb t even gehad nu!
150wij hadden vorig jaar die krantjes ook, maar die zijn bij bepaalde gebieden gewoon bij de post gebleven en de andere gebieden kregen die bij de krant dus helaas! Had die krantjes ook op de vrijdag, nu heb ik ze op dinsdag bij de kranten!
maar o wee als een klant die niet krijgt, dan heb je de eerste de beste baas aan te telefoon!

maar o wee als een klant die niet krijgt, dan heb je de eerste de beste baas aan te telefoon!

Postbezorgster *religroup**sandd*
is back since 8/7/13!