Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

183
Is dat zo? Dus als ik mijn fiets op de weg neerleg, mits ik hem weggooi uiteraard, word hij eigendom van de gemeente? Dat wist ik niet. Ik kan hier helaas ook niets online over vinden. Op zich wel logisch want iets ligt er om opgehaald te worden door de gemeente. Nooit bij de hand gehad. Wel eens huizuitzettingen gezien in postwijken, maar dan werden spullen meteen in een grote container gekwakt. Wel eens huisraad (hele vieze bank en wat vieze kastjes of laatjes) langs de kant van de weg gezien. Een oude vrouw haalde dat spul nog op ook.

184
Een Gemeente haalt op afspraak grofvuil op en als een deel door anderen is meegenomen is dat voor hun echt geen probleem.
Het is alleen verboden om illegaal afval te storten.
Je fiets wordt nooit eigendom van de gemeente want dat kan alleen met een koop overeenkomst.
Want als hij er niet meer staat hoef je de gemeente geen schade vergoeding te betalen.
Alleen met schoonmaak acties op het station worden wrak fietsen verwijderd en vernietigd.

186
Vrijdag de 1 e Juni
Met een bult post te gaan vandaag plus de krantjes, hah. Ga er maar vroeg mee beginnen want ik weet dat dit wel eventjes gaat duren.
De lucht ziet er donker en somber uit, ai ai dat wordt nattigheid.
Eerst doe ik mijn snoepwijk en daar zit het krantje niet bij , dan is dat lekker gedaan.
Stil op straat , de scholen zijn dicht , althans de drie hier in de wijken en dat merk je. De kids zitten waarschijnlijk in pijamas voor de TV geplant. Op straat kom ik er geeneentje tegen.
Zelfs kom ik amper een bewoner tegen mede door het weer. Want het drupt al snel.
Toevallig waait het behoorlijk en het valt me nu pas op, als ik tandartskaartjes hebt waait het hard. Deze kaartjes zijn klein en van dun flieberpapier en vertrekken meteen uit je mand zodra ze erin liggen.
Naast de kaartjes doen de enveloppen ook mee dus ik moet overal ogen hebben.
Deze ronde gaat vlot gelukkig en meteen herladen voor de grote wijk met krantje erbij. Na de tweede herlading lunch ik want er wacht nog heel wat loopwerk.
Het regent met pauzes , dus we gaan lekker door. Ik loop en loop en loop, met een tas en mijn armen vol met post en krantjes.
Stap over hekjes en planten om maar snel door te gaan. Zonder te vallen vandaag trouwens!
De zon breekt door en meteen is het lekker warm. Jas uit en hup verder maar.
Een bestelbus blijft vastzitten in de oranje vlaggetjes en de arme bestuurder doet zn best dat er voorzichtig af te peuteren. Ja de gekte is los hier, overal hang wel wat of zit wel ergens aan vast.
Elke bezorging zie ik meer kleur op straat, nou ja oranje voornamelijk.
Maar in de iets chiquere straten is het leeg, die doen dat niet natuurlijk, veel te volks.
Snap ik wel, ik heb ook niks met voetbal en dit gedoe maar woon niet chique:).

Goed ruim na de lunch ben ik klaar. Dan staat het huis te popelen voor wat schoonmakerij.
Fijn weekend allen!

187
Nou Elise, dan had jij pech. Bij mij was het tijdens de loop- en fietsroute nog lekker droog. Het ging pas tegen half 12 regenen en toen was ik al bezig met het eerste deel van de autoroute. Had geen jack meegenomen (in de veronderstelling dat het droog bleef, verkeerde veronderstelling dus) en ben maar even naar huis gereden voor ik het tweede deel ging rijden. Wilde toch niet erg nat worden. Ik was om 8.15 begonnen en om 13.15 klaar. Acht kratjes post bezorgd. Tijd om lekker te lunchen,uit te rusten en post te lezen en daarna het bed te verschonen. Zo, mijn conditietraining zat er weer op en iedereen had zijn post gehad. :lol:

188
Dinsdag de 5 e Juni

Wat een mazzel vandaag! Droog! Gisteren was het erg arme collegas dacht ik toen ik binnen les stond te geven.
Maar we zijn per slot bikkels! Ik had me vandaag al ingesteld op bakken uit de lucht.
Maar die bakken bleven pottdicht houzee.
Ik had een berg RABO boekjes erbij en roodwitte envelopjes. Dat maakte het aantal groot en ik moet zeggen ondanks de blubber in mn benen van gisteren de hele dag staan zakte die blubber weg ,nee niet in de regen nogmaals het bleef droog tot de laatste envelop.
UVW is ook druk blijkbaar want daar had ik ook een enorme zooi van.
Beetje dom ik had te weinig water in de bidon, niet opgelet thuis. Dus ja t scheelt blaasproblemen onderweg maar ik had wel flinke dorst.
Geen gedoe in t verkeer, ik heb wel een rij autos laten stoppen voor een kennis van me in een rolstoel die niet zo vlot naar de overkant komt. Gewoon even dwars op de weg gestaan en een snelle korte babbel naar hem terwijl hij puffend overstak.
Vandaag mijn DHL outfit aangehad plus DHL jack, knalkanarie geel met rood. valt niet op, neu.........
Dat werkt wel prettiger je bent meer herkenbaar en vooral in het verkeer, ze zien je al op km s afstand, He daar gaat die kanarie weer!

Goed t zit erop ik ga snel lekker lunchen!