186
door elisa
Vrijdag de 1 e Juni
Met een bult post te gaan vandaag plus de krantjes, hah. Ga er maar vroeg mee beginnen want ik weet dat dit wel eventjes gaat duren.
De lucht ziet er donker en somber uit, ai ai dat wordt nattigheid.
Eerst doe ik mijn snoepwijk en daar zit het krantje niet bij , dan is dat lekker gedaan.
Stil op straat , de scholen zijn dicht , althans de drie hier in de wijken en dat merk je. De kids zitten waarschijnlijk in pijamas voor de TV geplant. Op straat kom ik er geeneentje tegen.
Zelfs kom ik amper een bewoner tegen mede door het weer. Want het drupt al snel.
Toevallig waait het behoorlijk en het valt me nu pas op, als ik tandartskaartjes hebt waait het hard. Deze kaartjes zijn klein en van dun flieberpapier en vertrekken meteen uit je mand zodra ze erin liggen.
Naast de kaartjes doen de enveloppen ook mee dus ik moet overal ogen hebben.
Deze ronde gaat vlot gelukkig en meteen herladen voor de grote wijk met krantje erbij. Na de tweede herlading lunch ik want er wacht nog heel wat loopwerk.
Het regent met pauzes , dus we gaan lekker door. Ik loop en loop en loop, met een tas en mijn armen vol met post en krantjes.
Stap over hekjes en planten om maar snel door te gaan. Zonder te vallen vandaag trouwens!
De zon breekt door en meteen is het lekker warm. Jas uit en hup verder maar.
Een bestelbus blijft vastzitten in de oranje vlaggetjes en de arme bestuurder doet zn best dat er voorzichtig af te peuteren. Ja de gekte is los hier, overal hang wel wat of zit wel ergens aan vast.
Elke bezorging zie ik meer kleur op straat, nou ja oranje voornamelijk.
Maar in de iets chiquere straten is het leeg, die doen dat niet natuurlijk, veel te volks.
Snap ik wel, ik heb ook niks met voetbal en dit gedoe maar woon niet chique:).
Goed ruim na de lunch ben ik klaar. Dan staat het huis te popelen voor wat schoonmakerij.
Fijn weekend allen!