Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

192
Gisteren 'maar' 4 uur over het sorteren gedaan, ondanks de 3 wijken en alles in 4 1/2 uur bezorgd. Ben om 9 uur (wel laat voor mijn doen met 3 wijken) begonnen en was stipt om half 2 vanmiddag klaar. Oh ik heb trouwens wel een half uurtje pauze gehouden. Mijn invalwijk heb ik wederom als eerste gedaan omdat die het meest dichtbij is en de eigen wijken kon ik in een keer meenemen. Wel helemaal volgeladen, met de fietskrat erbij, maar het is gelukt. Scheelde weer een keer heen en weer rijden. Toch weer 60 Eurootjes verdiend deze slag. Nog 7x en dan zit het invallen er weer op.

Ik was trouwens wel blij dat die rioleringslui en stratenmakers eindelijk klaar waren in mijn flatwijk. Dat heeft nu precies een jaar geduurd zeg. Hele straten werden opnieuw gelegd. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer via de opritten naar de voordeur, omdat het een groot gat was. Voor mij niet zo erg. Ik hoef maar 2x in de week te komen en ik ga wel van tuintje naar tuintje (die flatwijk heeft ook een paar gewone straten), maar je zult er maar wonen en elke dag de deur in- en uit moeten. :o

@Carla41, ja lekker sparen voor de vakantie. Wij gaan begin juli naar Portugal. Een apartement bij Albufeira aan de Algarve. We hebben bij Club Albufeira een apartement Superior geboekt. Ik geloof dat het twee slaapkamers heeft, een woonkamer, keuken en zelfs een wasmachine heeft. En een badkamer. Nou, ja, de gewone dingen. We hebben er een op de begane grond aan de tuin. Met aico. Ik heb er wel zin in. De kids balen dat ze geen eigen slaapkamer hebben. Nou jammer, dan. Ze doen het er maar mee. hahaha

Normaal gingen we altijd naar een camping en huurden we een stacaravan. Dan kunnen de kinderen zo vanuit de caravan vriendjes zoeken en spelen waar en wanneer ze maar willen. Nu gaan we vliegen. Qua prijs maakte het niet uit, of we met de auto naar de zon gaan of nu met het vliegtuig. Voor mij hoeft het niet luxe te zijn. Zolang er maar wat te doen en te zien is in de omgeving. (ja en ik hou wel van zon en zee haha)

Ga jij ook nog weg @Carla? En de anderen? Hebben jullie nog vakantieplannen? En zo ja, waar houden jullie van?

195
MMMMM heerlijk vakantie! Nou voor ons een verassing nog, ligt aan of ik het geld bij elkaar kan sprokkelen en we gaan last minute dan.
Ik heb 3 weken vrij deze zomer genomen. Mag ook wel, t hele jaar geen vrij gehad.
Ja Algarve ken ik, heerlijk daar en de mensen zo lief. Wij aten vaak visgerechten en Piri piri, smullen!
Het was wel kamperen toen maar dat hadden we er graag voor over! Konden we mooi daar 3 en halve week staan.
Ik wist niet dat ik zo bruin kon worden, ik was echt, diep donkerbruin als een neger. Het was elke dag zon toen.
Verder ben ik te actief om maar te liggen bakken .Tja dat heb je met sportmensen haha!
Ben wel door een raar beest gestoken op de Algarve in mijn bovenarm die werd heel dik. En we hebben veel van het binnenland gezien daar.
Ik heb veel landen gezien in Europa maar de Algarve blijft mijn nr 1

197
Vrijdag de 8 e Juni

Het is warm zelfs vroeg in de morgen. Ik begin voor de schoolspits uit dan heb ik dat gedoe even niet. Omzeil zo veel ergenissen en irritaties.
Heb mn DHL trui aan en ben een ware kanarie met een rode streep over mn buik.
Zelfs die trui met korte mouw zit warm, dus hup de mouwen opknopen richting nek.:)
Veel stops vandaag maar niet bepaald superveel poststukken, dus 1 per bus meestal. En zo kom ik 2 wijken rond voor elven.
Een dame was helemaal onderste boven van O ik zie U altijd overal rondrijden en O wat goed van u. Leuk om te horen en dat zei ik ook, gaf haar een tandarts kaartje kado.
Gek is dat maar als het knetterwaait heb ik tandartskaartjes geheid. Vandaag ook weer extra veel erbij.
Mijn fiets trapt als lood ik weet niet wat ermee is. Of ben ik het met de lood in de benen?
Een dame was zo alert om me op te merken met dat DHL gewaad. U werkt voor DHL? Tja ehm nee ik werk voor Sandd en die lopen blauw/paars aan als ze dit lezen. :)
Maar een grote plus is wel ik wordt gezien, verkeer ziet me al op KMs afstand. Dus voor die ene collega in de ochtendspits en al die ergenissen...doe wat geels aan....misschien heb je deze kleding nog liggen. Visueel gaan ze meteen aan de kant voor je zeg ik maar.

198
Dinsdag de 12 e Juni

Oranje boven onder opzij en overal nu op straat, soms zo erg dat je onder van alles door moet kruipen of weg moet maaien met je arm.IK WIST NIET DAT ER ZULKE RARE VREEMDE DINGEN TE koop waren voor dit virus.
En ook niet hoeveel dit doen maw besmet zijn geraakt.
Snipverkouden loop ik de post vandaag het is snotterder snotter geproest en paar mega zakdoeken volgesnoten. Loop neus noemen ze dat nou en of ie liep.
Fit was ik al niet afgelopen 3 dagen echt tegen het randje van griep aan en dacht om me ziek te gaan melden voor vandaag.
Maar enfin proberen kan altijd nog eerst en het ging ook wel. Gelukkig had ik niet bar veel post dus dat zat lekker mee in dit geval.
Een dame begon nog een heel gesprek tegen me aan over voetbal van afgelopen keer, tja sorry het kan mij niet boeien en bleef netjes en beleefd met de woorden dat ik nog een boel post had te bezorgen.
Ik heb niks met voetbal grrrr!En dan ook echt helemaal niks.
Het weer is geweldig vandaag de voorspelde buien zouden vanmiddag hier arriveren. Dus dan zorg je rap dat je klaar bent voor die nattigheid er is.
Ik heb zelfs met korte mouwen gelopen vandaag,heerlijk! Nu kersen eten, nee niet spreekwoordelijk maar hele echte mmmmmmmmmm!

199
Vrijdag de 15 e Juni

Het wordt maar geen zomer. Toch als de zon schijnt is het lekker warm. Maar goed het zij zo.
We beginnen heel vroeg, ruim vooruit de spits. OOk vanwege het hah krantje dat er weer bij zit.
Goe dik mag niet klagen want de post.nl collega zit vandaag op gescheept met de PC loterij. Ik kijk raar op ergens want wij hadden deze een lange tijd erbij.
Nu nog een paar op een hand te tellen. We kletsen even over de schandaligheid hoe folder bedrijven omgaan met meestal jongeren en de slechte betaling van zijn 2 zoontjes die zich kapot sjouwen.
Het weer zit mee , een paar spatten regen dat was het voor vanmorgen tot de lunch en dan...breekt de regen los.
Het krantje is geloof ik niet zon succes, zodra iemand mij ermee betrapt om m in hun bus te doen, weigeren ze al direkt.
Geluk voor het depot dat er veel niet thuis zijn of binnen blijven.
Met flink doorpezen krijg ik het meeste wel weg voor de lunch, dus geen pauzes tussendoor.
Maar dan nog lukt het niet om alles weg te krijgen dus eerst maar lunchen. Het regent dat t giet en ik smikkel mn krentebol op.
Voel er wel voor even te wachten nu en ga maar in t huis aan de slag. Wetende dat de meeste post al is bezorgt maakt het me toch onrustig.
Zodra het droger wordt ben ik weer op pad. Met de boodschappen ronde er maar meteen achteraan voor t weekend.
Tja het was een beetje saai qua avonturen vandaag, kan ook niet altijd op.
Fijn weekend allen.