Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

272
Dinsdag de 1 3 e Nov

Oei nee het is geen likdoorn, was t maar waar. Ik zit met twee dikke knobbels aan de zijkanten van mijn voet, het zijn de botjes die ahum uitsteken.
Ja dat doet zeer en hopelijk is de verlossing nabij. Morgen naar de podoloog.
Deze dame heeft hierdoor vandaag bijna alles gefietst. lopen is even geen optie, zo min mogelijk graag!
Ben geen kniesoor en ga gewoon aan de slag.
Het is mist met motregen vandaag en gure wind als extraatje. Brrrr. Je zou bijna je lamp aansteken ook nog.
Vertik het om nu een muts op te zetten die tijd komt nog wel. De vorst .....met als beloning savonds Boerenkool met worst.
Het is een slappe tijd qua post, voor mijn voet welkom maar minder voor de portemonnee. Al is het minder je bent evengoed lang genoeg ermee bezig, 1 postuk per adres ipv 3 of 4.
Twee loslopende grote honden lopen een eind met me mee, heb ze nog nooit gezien in de wijk. Van die bullebakken groot formaat ala Tokkie model. Maar goed ze vinden mij niet boeiend(logisch) en snuffelen verder.
Ik ruik ook een wietkwekerij, elke keer als ik daar ben is het raak. Neus dicht en snel verder.
Verder is het grijs en saai vandaag. Koud heb ik het niet gehad ach je bent wat gewend na al die jaren.
Wat wel jammer is nu is dat mensen meer binnenzitten maar ergens ook wel lekker rustig om snel door te kunnen.
Op zn lest nog even naar de super dan is dat ook binnen. Snoepend van sharonfruit fiets ik naar huis.

273
Vrijdag de 16 e Nov

Net als mn collega hier had ik ook 3 kratten vandaag. Dus ik begon lekker laat mede ook vanwege zieke kids thuis.
Ja dan zit je mooi. Dus eerst 1 wijk dan naar huis en even opwarmen thuis en wat gepruttel met de kids . Erna weer naar de 2 e wijk.
Aldaar liep ik een hondje tegen mn lijf dat verbazend sterk leek op mijn opvanghondje destijds . Dus ik roep haar naam en ja hoor helemaal raak. Ik weet wel dat ons hondje naar hele lieve mensen ging hier op t dorp. Het wa s de perfecte oplossing.
ik maak de wijk af en t beest week niet van mn zijde. Zou ze me nog hebben herkent dat moest haast wel!
Zette haar in de postmand en ging richting supermarkt. Even een rondje rijden want mochten ze haar zoeken....
Warempel gelijk dat ik had , al snel kwam ik twee kinderen tegen die haar zochten. Dat was weer mooi opgelost!
Wat waren ze blij. Ik ook.
Bij 1 adres is het al weken bal, ze zetten hun auto zo neer dat je door een spleet van plmn 10 cm moet lopen. Aan de andere kant staat het vol potten en troep dus ook geen doen . Ik weiger gewoon daar de post te brengen.
Er zijn grensen. Moeilijk ben ik echt niet maar dit is standaard elke keer weer
Koning Aap was ook mee vandaag, joekels van reisboeken.
Eenmaal thuis gaan we aan de spelletjes en even later liggen we allen even op bed, even zzzzzzzzzzzzzzzzz.

274
Dinsdag de 20 e Nov

Het lijkt wel lente hier in Twenthe. Heerlijk en zonder jas. Zonnebril weer op en daar gaat ie.
Mensen zijn vrolijk en goed gemutst en mijn wijken(ja waar niet?).
Eentje wil me naar huis sturen vanwege een blauwe envelop maar dat feest gaat mooi niet door.
Het is echt een lekkere dag en het gaat vlotjes.
Het was dan ook bar weinig vandaag qua aantallen. Slappe maand dit hoor!
Tussen de middag eten we warm vandaag en erna snel mn 2 e wijk , het is nog warmer geworden heerlijk!
Op de terugweg een hoofdlamp gehaald want ik las hier op t forum dat die wel handig zijn straks met de donkere dagen.
Eenmaal thuis gekomen had dochterlief een tostie gemaakt voor me, nou ja lief maar mn eten zat nog behoorlijk in de weg.
Dus die tostie is voor half zes straks.

275
Vrijdag de 23 e November

Slecht weer is voorspeld en men zei dat er regen kwam uit het westen. Wel dan hebben we mooi tuk want hier is het oosten.
Dus we beginnen met de grote wijk en het is droog. Hopend dat we die droog houden! Dus als een speer ga ik en breng de oa vele Vis bladen rond, wat willen ze, dat t hele dorp hier gaat vissen? Ik kijk er verbaast naar hoeveel bewoners ze wel niet krijgen. Ook hoogbejaarden worden ermee opgezadeld.
Het lokale teater doet ook flink mee vandaag met onze voetbalklup. FC Twenthe blaadje. Veel post dus en zwaar qua gewicht. Maar wel lekker.
Kom weer bij de barricade, waar men alles vol heeft staan en je er niet langs komt. Wat nu? Weer de post retour nemen of? Actie onder nemen deze keer. Met moeite kom ik bij de ruitenwissers van de auto die echt tegen de deur aan staan en schuif de post achter de wissers(dit doe ik 1 keer). Zal er een klacht komen? Ben benieuwd.

Krijg een paar keer een goed gemuste Goeie Morregen van een paar bewoners. De lucht wordt aardig dreigend en zowaar spetterd het iets. Het is in mn laatste straat gelukkig van de 2e wijk. Dan begint het echt te regenen en ik fiets lachend naar huis van Zo die zijn binnen en ik ook!

277
Dinsdag de 27 e Nov

Zat me af tevragen...zal ik vandaag een blog schrijven of niet. Het is namelijk nogal saai geweest met dito grijs weer .
We hadden ook niet veel, 5 kratten met veel Ikea family erbij. Men is gretig geloof ik op Ikea hier.
Wel zat er een flink pakket bij wat best wat woog(stapel boeken). Dan moet je aanbellen en een bon invullen. Ze waren gelukkig thuis ook nog.
Want je zit wel met dat zware geval er extra bij op je fiets. Na de grote wijk lekker koffie wezen drinken bij een vriendin die ook in die grote wijk woont. Je kletst zo paar uur weg,gezellig.
Vanmiddag zou ik de 2 e wijk doen op mn gemak. En zo is je dag al aardig gevuld als je in die wijk ook nog een bekende tegenkomt en blijft kletsen.
Ze waren er met de stoepen bezig in die wijk dus ik moets zo vaak omfietsen, lekker handig en niet leuk.
Afgelopen zaterdag hadden ze er een opleukdag met bewoners die zelf plantjes en bomen mochten planten. Dit is een achterstandswijk en men probeert af en toe van het Vogelaarvirus af te komen, wat dus maar niet lukt.
In de flats wonen veel alleenstaande moeders en probleemgezinnen,paar bejaarden nog en natuurlijk veel vrijgezellen.
Veel zijn er verslaafd aan iets.
Wietplantages worden er vaak opgedoekt en dealers houden zich op bij de flats.
Het is niet alleen de randstad waar deze praktijken zich afspelen. Toch loop ik al heel wat jaren deze wijk met plezier.
Onlangs is er nog een kleine schootlikkertje doodgebeten wat met dikke koppen de krant haalde. Nu weet ik welk likkertje het was en dat was me ook een kreng. Goed het hoeft dan nog niet dood.
Vandaag was het vredig en stil. Tevreden rij ik naar huis.

278
Vrijdag de 30 e Nov

Ja koud is het vandaag en mistig, waterig dat door je jas heen drukt, oef wennen!
Je moet altijd de eerste keer uittesten en dan weet je het wel voor komende tijd.
Dus ijsvogelvoeten gehad vandaag. Op den duur had ik er geen gevoel meer in.
Maar niet getreurd echt koud heb ik het niet gehad.
Het was best veel post vandaag, wij hadden Spoor erbij en rabo bank, Strauss, Yves onze man die ons mooi maakt en lekker laat ruiken. Veel belastingen ook. Het was bijna hah gewoon.
Tussen de 2 wijken heb ik echt een poos binnegezeten om weer mens te worden, kennis kwam langs dus samen even aan de koffie.
Ik heb meteen agendas mee gepakt voor de 2 e wijk en al een zootje weggebracht bij de post. Even handig indelen en ja hoor ik was zelf niet handig , had stom gesorteerd bleek. Kon paar x heen en weer.
Een bewoner was niet blij met de agenda, weer zon reklame boek, nee dankuwel hoor neem maar weer mee.
T is ook een waardeloos ding maar ja dat ga ik hem ook niet vertellen:) Dat weten we allemaal wel!

Ben ook benieuwd hoor de collegas het hier hebben afgebracht met die agendas en reakties van bewoners!

Zo nu aan de thee, gloeiend hete want ik ben nog steeds best bibberig. Brrrrrr

279
hehe weekend!

eerst mn wijken vanmorgen weggebracht met al wat losse exemplaren te hooi en te gras..
en vanmiddag 3 x uitgereden met alleen de agenda,s.
ik kon er 50 per keer..meenemen .

je hebt gelijk Elisa, weer even wennen wat trek je aan..
na de 1e rit, te weinig aan.. even aangepast.. wel lekker droog weer.
en regelmatig even een bakkie thuis nemen.

de rest.. neem ik dinsdag mee op de rondes.

weg = weg en de gang is weer onze gang :mrgreen: