Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

282
Dinsdag de 4 e Dec

Het is koud en guur dus ik kleed me goed aan zodat ik wel onbevroren blijft.
Het valt best nog mee het blijft droog ondanks de slechte voorspelling voor vandaag. Zonnetje kiekt af en toe tussen de wolken en dat doet mij goed.
Er staat al veel kerst prullaria voor de huizen en binnen, een grote corpulente kerstman staat opgeblazen voor een huis, die moet nodig een Rennie.
Mensen blijven binnen zo te merken, taakstraffers blazen bladeren met reuze zuigers, nog nooit gezien trouwens. Is vegen geen optie?
Komende weken , elk jaar zelfde, weten we dat alles volop wordt versierd net als bij voetbal.
Er was ook weer een huisuitzetting met containers voor de deur, volgeladen met huisprut. Ik gluur even er goed in. Maar het was echt troep, vies en beschadigt.
O ja agendas gingen mee met de kleine wijk, morgen de grote maar doen!
Ik red het met het weer de zon schijnt nog steeds af en toe en geen spet gehad!!

285
Hahaha.
Maar ik ben klaar en die agenda's zijn ook helemaal weg! hehe. Lekker uitpuffen.

Ik heb de rest vandaag maar weggebracht, aangezien er inderdaad morgen kans op (meer) sneeuw is.
Ja, hier ook van die opgeblazen kerstmannen. :lol: Ziet er wel gezellig uit. Al die mensen die hun huis aan het versieren zijn. In mijn (voorheen) kleine wijk doen ze een wedstrijdje wie de mooiste kerstversieringen heeft. :mrgreen:

Het heeft wel iets, al vind ik persoonlijk zelf dat men best nog even een dag of 2, 3 kan wachten. Sinterklaas is nog niet eens terug naar Spanje. 8-)

288
Ja, binnenkort wordt het weer echt gezellig met al die kerstverlichting. Komend weekend gaan wij ook de boel versieren. Daarna hebben we 2 weken nauwelijks tijd want tussen de folders en Oosterhout (daar had ik geen vrij genomen) moet er bij mijn dochter in het appartement waar ze gaat wonen door o.a. mijn man en ik stevig geklust worden. Na een week klussen komt de verhuizing want al haar spullen op 1 wasmachine/droger na staan bij ons op de zolder, in de garage en in een klein kamertje. Wat zal ik blij zijn als we na enkele weken weer een ruimer huis krijgen. :lol: Ik had 3 vrije dagen bij Sandd tegoed en die worden goed besteed. Met meer dan voldoende gezonde beweging. :lol:

290
Vrijdag de 7 e Dec

Zie ginds kwamen de gele doosjes, kratten vol naast veel gewone post. Een explosie lijkt het wel want al die doosjes moeten op rij gesorteerd worden en elastiek om pl mn 6 doosjes. Leuk.
Maar ergens onderin tussen de post zat nog een leukigheidje van de Sint, een chocoletter, toch aardig.
Zal jullie maar niet zeggen hoe lang ik bezig was met sorteren, volgens mij heb ik een record geslagen , bedoel heb nog niet eerder zo lang gestaan en bezorgt.
Code Oranje was eerder code nul, wat een storm in glas jeweet wel. Het was goed te doen gelukkig maar met deze bende hoeveelheid post. Al werkten mijn vingers niet goed mee die waren te stijf door de kou.
Geklungel met post pakken en die handschoenen steeds, dus aan en uit etc etc.
Er was een man die zo tekeerging omdat ik zijn carpot opreed en hij er net aan kwam en even moest wachten op mij.
Ik ben dan de dul, want o ik zie hem niet aankomen , oh oh oh, toe maar man, mopper maar.
Hier en daar staan er al luitjes in hun voortuin lampjes op te hangen met nodige binnenpret. Slokje op misschien.
merk niks van sneeuwstormen onder weg , het sneeuwt wel nonstop maar het smelt ook goed weg.
Laat maar snel verdwijnen die troep!!
Laat ben ik klaar, een frisse neus heb ik zeker gehaald vandaag.