Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

331
Nou je wordt bedankt @Elisa. Ik heb die bui op de kop gehad. :lol: En het regent hier nog steeds hoor! :mrgreen:

Maar ik ga toch maar eens wijk nummer 2 doen. Anders komt het nooit weg.
Ja, inderdaad weer veel Menzis en SVB. Ik dacht bij wijk nummer 1 nog, dat Postservice bang was vorige slag om herlaadvergoeding te moeten betalen en de rest van dat spul voor deze slag bewaard had. hmmm.. kennelijk heeft Sandd zelf wat bewaard hahahaha.

Heeft je dochter het naar haar zin op de nieuwe school? (Y)

332
Sorry voor de regenprut, ik had die bui richting Duitsland gestuurd....he toch!

Maar ja volgende keer ben ik vet aan de beurt(regen), zo gaat t dan.

Ja die Menzis en SVB bleven maar komen, ik had apart extra krat SVB erbij en die floppen moeten niet nat worden das echt een ramp.

O ja dochter zit op haar plekje gelukkig! Ze wil perse VWO maar dat zien we nog wel aan, ze mag ook kind zijn toch! Dat herken je vast wel he Slag v!! Ze moeten al zoveel.

333
Dinsdag de 6 e Febr

Ai wat een weer vandaag, hagel regen sneeuw harde wind zonnetje. Alles doorelkaar weer- hutspot dus.
Regenpak meteen aan bij vertrek maar al snel blijkt dat ik een trui te weinig aanhad. Brrrr. Ik ga door want dat op neer gedoe heb ik een broertje dood. Tenzij het echt moet.
Het viel me op dat er brievenbussen weg waren gehaald en eentje had een plastik zakje opgehangen voor de post.
Ook stond er weinig blik voor de deuren vandaag, iedereen zal wel per koets naar zn plek zijn dacht ik, mooi voor mij!
We hadden redelijk wat vandaag vooral heel veel kaarten van Vodafone en Uwv enveloppen.
Dan denk je oo maar 4 kratten, maar even je neus erin dan zie je de pakken kaarten al.
Nat worden we zeker vandaag maar de knop gaat altijd om met dit soort weer. DE 2 e wijk en ronde is droog later en ik geniet van de stralende zonnestralen. In de verte hangt de ellende wel in de lucht maar ik kijk lekker de andere kant op.
Thuis gekomen barst de hagel los en ik lach.
De pan met kippensoep lacht me ook toe, zelfgemaakte natuurlijk. Dat gaat erin reken maar van yes.
Op zich was het een vrij saaie bezorging maar ook lekker uitgewaaid weer.

334
O O O wat een koeie fouten heb ik gemaakt vandaag, het schaamrood staat me nog op de wangen.
Die blos is dus echt niet van buitenwerken haha.
Wat was het geval, in wijk 2, loop ik als geroutineerde met mn stapel op de arm, zonder na te denken schuif ik enveloppen met het goede nr bovenop in de juiste bus, tja dat had ik gedacht. Wat eronder zat had ik niet gevoeld.
De bewoner roept me en steekt een stapeltje omhoog. Huh? Ik vond al dat ik weinig oneven had....mjah ik snap het al.
Hoe lullig met de nodige excuses en bedankjes ga ik verder.
Knap lullig want het was belangrijke post, geen reklame bladen.
De eerste wijk ging wel perfect zo ook was het weertje, geen sneeuw en gladheid. Nadeel is wel , door de kou moet je vaak plassen, dus ik vlucht een basis school in voor de nodige opluchting.
De zon voelt heerlijk als ie af en toe tevoorschijnkomt, verlang naar het voorjaar!!!
Onderweg tijdens bezorgen zit ik nog wat moeilijke termen op te noemen van mijn studie. Die woorden duizelen me behoorlijk, al die chemische stoffen en samenstellingen.
Mn eerste cijfer is net binnen (een 9)maar ik juich niet te vroeg, het wordt moeilijker en de hoofdstukken langer.

Dus dat wordt straks weer even in de boeken.

338
Dinsdag de 12 e febr

Kraskaarten vandaag, heel veel zelfs, Kras Je rijk staat erop. MMM tja en ik blijf maar arm denk ik even terloops, nee ik sjouw en fiets me arm!
Gekheid op een stokje, het zonnetje zou gaan schijnen maar de dag begint ijzig koud. Vingers willen even niet en de dunne kraskaarten glijden alle kanten op. Wat me opvalt is dat ik steeds meer UWV brieven krijg in de kratten.
Onderweg kom ik vanalles tegen vandaag, een verdwaalde handschoen, een mes, een belletje, paar bloemen van een fietsmand, een knuffelbeestje. Zal over de drollen,elastieken en afval maar zwijgen, daar zigzag ik wel omheen.
En toevallig tref ik de bewoner waar ik de vorige keer zo klunste om de halve straat oneven bij hem te deponeren.
We konden er samen weer hartelijk om lachen, maar ik bleef het wel genant vinden van mezelf die koeie fout toen.
Ik ben niet top fit vandaag en het kost me een berg energie ook. Dus af en toe sta ik uit te blazen en te puffen, soms even leunend ergens op. Pff old wief denk ik dan.
Het is gewoon: het moet voorjaar gaan worden met veel vitamine D.

Tijdens bezorgen zit ik wat studie stof te repeteren en stamp wat feiten kennis erin, wat niet meevalt zonder boek.
En ja hoor zo bots ik al snel tegen een hekje aan, nee dit is m niet, hou je kop er maar even bij dus!
De zon komt echt goed tevoorschijn en dat is genieten.
De 2e wijk doe ik groten deels lopend, mede door de kaarten en de zon , even die stralen pakken.
Tevreden maar best moe keer ik huiswaarts.