Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

361
Dinsdag de 12 e maart

Sjonge jonge wat een pakken post vandaag. Totaal onhandig dit, ja weer die luiers erbij. Ook heel veel platte lekker levens zitten erbij. Maar dan die proppen en zware Engelberts pfffff, mn collega zag ik en hij was al voor de 2e keer naar huis gefietst om bij te laden.
En ik was net klaar met wijk 1. Zonder Engelberts dat werd me te gek. Die gaan op aparte ronde, dat is zo gepiept.
Wijk 2 lukt wel alles mee. En met de zon in mn snoet. Hoe heerlijk met die bah bah bah winterse kou.
Ik vond en vind dit ene regelrechte afknapper na pakweg 15 graden last week. Er ligt ,arme zuiderlingen onder jullie, hier weinig sneeuw. Hoera!
Mn handen stijf, geen grip op de zaken hebben en stoot ze te vaak en te veel omdat de gevoelstemperatuur belachelijk koud is.
Waait knetterhard ook nog.
Mensen zaten binnen vandaag of alleen in autos, dat viel me wel op. Geen gedoe verder in t verkeer, wel twee schooltaxis midden op de weg lekker lullen met elkaar en niks kan erlangs. Dus ik maneuvreer en kom er langs om even later zelf midden van de weg voor 1 van die taxis rustig te fietsen. Gast toeteren en ik heel heel heel langzaam opzij. Grinnik.
Maar ik ben het zat(die kou) en blij dat ik thuis kan zitten lekker warm.

363
Vrijdag de 15 e maart

Koud brrrr, dat is het vandaag. We beginnen vroeg ivm de Pc loterij ellende, bijna elk huis is aan de beurt. Onvermoeibaar levert de PC loterij de brieven, t gaat maar door. Ik neuzel en klaag niet hoor. Tikt lekker aan, je krijgt veel post mee in je tas gelijk. Heb zo de pest aan herladen.
Maar de kou ben ik zo zat. Wie niet!
Neem lekker termosje mee voor onderweg gevuld met thee, want van thee wordt je lekker warm zeggen ze. Dat klopt ik neem 3 keer een thee pauze. Drie keer hard nodig.
En zo gaat de ronde wijk 1, beetje saai doordat er geen of weinig mensen op straat zijn. T enige gesprek was alsublieft en goedendag! Er zijn er weer aardig wat verhuist, lege huizen dus. Maar door de crisis snel weer verhuurd. Zo loop je vaak met vier verschillende namen op 1 adres.......Niet bij te benen. En ik heb een grote tas klaar staan met boodschappen voor een gezin met 6 kids, een drama gezin in volle armoe. Wonen daar al paar jaar en steeds denk ik dan kan ik wat voor ze doen? Ja tuurlijk!
Lekker opgeschoten ook met reuze trek naar de lunch en erna nog een klein stukje doen. Dan snel naar huis om lekker warm binnen te blijven .

364
Dinsdag de 19 e maart

Chauffeur was laat dus ik heb eerst afgesorteerd van morgen. En naar buiten kijkend zie ik dat het gelukkig droog is!

Brrr wat is het koud, gaat een beetje vervelen he dit grijze koude weer. Ik heb het kouder dan anders en mn handen willen gewoon iets anders dan post bezorgen.
Er komt al snel een vergissing, ik stop mn foute hand naar een brievenbus dus de foute post gaat daarin. Dul doos die ik ben. Aanbellen en de man , een Turkse man snapt er weinig van. Dus ik wijzen herhalen en nog eens herhalen loopt hij weg en haalt zn sleutel . Opent de bus en geeft me de post, zegt niks en loopt weer naar binnen.
Ik roep gedag en ga verder. Dit overkomt ons allemaal wel eens en zolang de bewoners thuis zijn kun je alles nog op tijd wegkrijgen bij de juiste mensen op de mat.
Later zie ik mn collega bij zn huis en we kletsen even bij, over de barre omstandigheden waarin wij werken als OVO ers.
Maar ook over bepaalde straten waa rveel louche volk woont, tja wel in mijn wijk dus.
Tot op het bot koud ga ik verder en twijfel steeds of ik niet even naar huis ga de warmte in. Toch ga ik door, dat is het sport mens van weleer in mij. Net nog een tandje erbij zetten, brrrrr en koud blijf ik.
Tussen de middag wordt het warm eten voor mij, dat had ik al klaar dus meteen aanvallen.
Na de stop thuis nog even een klein stukje afwerken van wijk 2. Maar de moed zit me in de sokken, voel me gewoon apeberoerd. Toch ga ik en het gaat belabberd, ik struikel een paar keer, het zweet breekt me uit steeds.
De fiets valt weer om. Mn ogen zijn zwaar en ik denk aan een heerlijke luie ligbank, boekje erbij en lekker onderuit.

365
Vrijdag de 22 e maart

Veel post vandaag met rare pakjes erbij en veel pennen in enveloppen. Ook hebben we er een mailing extra bij, lange dunne rotkaarten van een lokaal modehuis. Die zo ik merkte aan elkaar vast zaten geplakt. Grrrr.
Prenatal met onmogelijke slappe dunne dingen in folie.
Las net over boetes die oa de PC Loterij krijgt voor haar opdringende mails naar de mensen. Dan denk ik gelijk, ow en ze krijgen ook nog post van ze door de brievenbus steeds. Van ons!
Eentje begon al te klagen toen ze de envelop bekeek en scheurde m in twee dan vier en dan.....Snappen we wel.
De grote rare dozen gaan onder de snelbinder mee bovenop. Doe er een plastik zak om voor de zekerheid.
Paar mensen staan in hun voortuintjes te wieden met muts en wanten, snakkend naar het voor jaar zo zei een man me.
O ja wie niet!
Koud krijg ik het niet deze keer, heb ook de termobroek weer aan vandaar. Herladen moet helaas wel dankzij de Klingels en de Rose boeken, wat een zware krengen zijn dat toch. Neem ook lange pauzes gelijk, het moet leuk blijven.
De wind blaast behoorlijk en ik trap me ongans. Als af en toe de zon zich laat zien voel je hem al.
Nog heel even doorbijten met deze kou luitjes!
Ik heb alles overwonnen vandaag, de natte verf op de deuren, de hondedrollen, Jack, geen valpartijen en geen lekke banden. Maar vooral geen boze mensen en sjagrijnen.

366
Dinsdag de 26 e maart

T is nog hartje winter hier dus dik in t pak aan de bak. Weinig post maar ik moet tussendoor naar de huisarts en bloedprikken wat best veel tijd gaat kosten.
Er komt al snel een Pool op me af met een dikke stapel enveloppen, hij snapt er niks van en mijn uitleg kwam ook al niet binnen. Dus met Alles in de Oranje brievenbus doen en retour afzender erop zetten kon hij bevatten.
Jack was er ook weer en struinde gelijk naar mn laarzen, meteen zn baas gezegd dat Jack bijt. Jack heeft een collega gebeten en die heeft Jack bijna het dak op geschopt. Niet goed niet goed zegt de man. Nee ! Maar niemand durft naar buiten in jou straat als Jack welig tiert.
Bij ons , hij is lief, zegt de man maar hij is ook stout. Wisten we dat? Ik zei gedag en ging snel door. Geen tijd want ik wilde voor de afspraak toch wel een stuk klaar hebben.
En erna de rest afmaken. Dat ging mooi niet , alles duurde zo lang ,wachten wachten en dan is het lunchtijd met knorrende magen. Na de lunch maar verder t is toch lekkerder nu buiten met de zon erbij.
Soms denk ik, ik ga gewoon smiddags bezorgen ivm de warmte.
En als de hittegolven ( ???) er weer aankomen, lekker vroeg aan start.

368
Vrijdag de 29 e maart

Dewereld is witter dan wit en ik ben niet blij. We hebben redelijk veel post deze keer.
Toch begin ik laat wil gewoon een beetje wachten tot die troep wegdooit. Koud is het teminste niet.
Mn collega\ zie ik fietsen als ik begin, hij is al klaar.
Het gaat toch lekker vlot moet ik zeggen, in paar uur ben ik met 1 en halve wijk klaar.
Maar dan bijna op het eind gebeurt het.
Politieagenten met kogelvesten aan lopen rond bij de flats. Niet zon beste buurt heb ik jullie al eens verteld. Ik was geneigd om even heel langzaam te gaan werken en SBS 6 nieuwsgierig te gaan zitten loeren.
nou ik mocht niet eens langs de flat fietsen zeg. Werd mooi weggestuurd.
Tijdens de rondes kwam ik alleraardigste mensen tegen met gulle hallos en Bah wat een weer he voor jullie?
Dat deed mij wel goed!
DE mutsen in de schoolspits mochten ook allemaal voor, ik wist niet wat mij mankeerde van ach laat ze toch.
Ik vind het minder storend als een moeder met koters fietst en de hele straat bezet dan die turftreksters die met hun autootje iets van 50 km door de straatjes moet. Dat soort wijven haat ik. Ze vaak dik ook valt me op.
Goed na de lunch nog een stukje wijk en dan lekker naar huir op de bank lekker met vriendinnen bellen.
Ben nog ouderwets want ik heb vaste telefoon aan een hele lange kabel.