Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

451
Haha geeft niet hoor off topic, ja wat herken baar zeg!

Deze klas is gelukkig rustiger en wat seriuezer ook al hebben ze gelukkig nog wel lol. Meer huiswerk en toetsen, plannen ja dat leren ze en op via school goede begeleiding daarin.
Wij hebben ook zoiets waar ze en ik ook in kan loggen voor huiswerk cijfers en roosterwijzigingen, nu best handig.
Die van mij wisselt nogal met de cijfers, maar zlang ze niet teveel gaan kelderen is een bijbaan niet erg, ook turnt en danst zij en alles moet goed gepland worden. Mevrouw wil ook nog op gaan passen , dat mag als ze dan haar huiswerk meenement als dit niet af is.
Denk dat jou dochter ook zich lekker voelt en met paar meiden leuk contact heeft, samen naar school fietsen. Dat is een pfew, zegen!
De post is bijzaak en ik ondersteun haar als het veel is of met toetsentijd. Want die moet op tijd weg zijn! Je kunt niet zeggen ach meid doe t morgen maar.
Ik blijf zo ook een beetje erbij, haha! Die grote wijk loop ik niet meer sinds juni, het werd me te veel. Even niet, na 6 jaar postlopen/invallen etc etc.
Bergen post verzet haha!

452
Op naar 1 november, dan ga ik weer echt bloggen hier teminste als jullie dat leuk vinden, een paar wel merk ik steeds en dat is leuk. Gezien jullie reakties!

1 november ga ik voor Sandd werken met een mooie wijk, 438 afgifte punten zonder flats met alleen voor oorlogse huizen.
Stuk winkelstraat erbij dus daar ga ik mn koffie scoren.
Deze wijk heb ik bij Smn wel s gelopen maar o toen was ie stukken groter en nu moet ik een andere werkwijze doen.

Bij het andere depot is nog onzeker, we krijgen proefwijken nu en die zijn heel groot. Maar er werd me al verteld dat er weinig poststukken zullen zijn met hogere betalingen .Dus even kijken hoe dit gaat.

Het leuke wijkje nu zal ik gaan missen, maar wie weet ooit!!

Het strooibeleid van de gemeente is triest ook gezien de crisis nu,dus voor ons niet prettig. En ja die grote wijk is natuurlijk net vinex en daar strooit men nooit.

Tot gauw allemaal!!!

455
1 november

Vandaag begint mijn Sandd wijk en ik heb er zin in.
Nieuwe wijk, even wennen natuurlijk. Ik ga het lopend doen, zoveel mogelijk zodat ik al meteen in de gaten krijg waar alles zit en staat, brievenbussen die niet logisch zijn of zich ergens achter verstoppen.
Het is een oude wijk en gelukkig recht toe en recht aan. Dat loopt en werkt wel zo prettig.
Stuk winkelstraat erbij en dat geeft een beetje jus eraan. Ik begin toch nooit om 8 uur dus dit is geen probleem alles is open.
Gisteren zag ik nog paar luitjes rond fietsen met hun sandd tassen, hun wijken verkennen denk ik. Omdat Sandd het nu doet zijn er ook meer bezorgers in de weer. Per wijk eentje dus.
Mn indruk is dat het ahum wel snel om dit nu al te zeggen, het er gemoedelijk aan toe gaat in mijn wijk.
De zeikerds zullen wel tzt zich laten zien.
Al met al was ik vlot klaar terwijl ik veel had gelopen. Dat viel me ontzettend mee. Het weer was goed, paar stralen zon zelfs.
Mooie dag om zo te beginnen.

457
Ja wij krijgen nu op vaste tijd onze post, wat een luxe na zoveel jaren niet weten hoe laat en hoe veel post.
Ik was oprecht jaloers op jullie. Nu duidelijke zaak en...we krijgen ook wat lekker as maandag erbij...
Misschien een binnenkomer lokkertje of.....nou ja na zoveel jaar achter het net te zitten vissen...geen extraatjes of snoeperijtjes dat jullie wel kregen...en wederom was ik oprecht haha jaloers.
Ik hoorde dat er collegas waren die de hele dag bezig waren met hun wijk, zo ook eentje hier in mijn woonwijk, die ging alles aflopen. Ja dan ben je wel een poos bezig in een vinex wijk met veel opritten en lange straten.
Ik heb deze wijk ook vaak en veel gedaan maar fietste zo overal heen toen liep ik notabene voor SMN en Metropost samen goed voor 4 wijken en vaak inval erbij. Dan ben je idd wel langer bezig maar met 1 wijk snap ik niet zoals deze man bezig was.
Nu dus een nieuwe wijk, wennen dat wel maar heerlijk recht toe en aan, geen gedoe met opritten meer of autos tegen de voordeur aan geplakt. Gewoon van voor de oorlog. Wel hoge en hele lage brievenbussen,klemmende hekjes,hondemikken op stoepen dus dat is wennen hoor.
En de eerste keer heb ik m gelopen met flyers, alle straten om het te verkennen en was nog vlot klaar ook.

Ik zie toch veel mensen met sandd fietstassen rond gaan tijdens bezorg dagen. Je pikt ze er meteen uit. Het zou mooi zijn als we Sandd jassen gaan krijgen , gratis, dan zien we er eenduidig en proffesioneler uit.
Mensen gaan dat herkennen en zien je en dat is goed.

Want Post Nl is duidelijk in beeld hierdoor, wij niet.

459
Jazeker in alle opzichten is dit beter zoals het nu is, dit depot werkt voor mijn gevoel profesioneler.
Ja elke keer rond 12 uur krijg ik de post, soms ietsje vroeger en dat is heerlijk. Als je veel hebt kun je smiddags aan de gang met sorteren.
Hoe vaak was dit niet na 5 uur dat ik pas kon gaan beginnen of later. Als je weet wat je gaat krijgen scheelt ook!