Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

464
De 20 e december

Het is een rare dag gewoon, ik ben niet optimaal in mn bovenkamer en doe gewoon dullig. Knal al meteen tegen de 1 ste beste bloembak en even later glijd mn fiets over de bladeralgen inclusief mijzelf uit.
Koud is het niet gelukkig dus ik hou de pap erin.
Deze wijk is oud die ik nu loop voor sandd. Zonder getroetel van opritten en idooterie wat vinex wijken hebben aan stoepjes trapjes omloopjes .
Recht toe en recht aan is het, blokwerk en ik vind dat superfijn. Je draait nu echt rondes zonder heen en teru en op en neer en op enz enz.
Veel oude bewoners ook die ws al meer dan 30 of 40 jaar in hun huisjes zitten. Veel grijze duiven post dus.
Prognoses kloppen bij ons ook niet hoor, dacht ik te lezen iets van 200 voor vandaag krijgen we iets van 500 stuks. Vergezeld met een krat voor Kerst. Leuk! Kerstbrood dit jaar. Nee!! Ik zeg nu nog niks ,dat dit bedrijf net is begonnen dus een kans verdient.
Maandag krijg ik een endoscopie voor mn maag en darm problemen die ik al 2 jaar heb en loop dan een keer geen post.
Maar bloggen ga ik gewoon weer doen.

In mijn wijk zit een groot stuk van de winkelstraat hier en dat vind ik wel weer afwisseling. Kan zo bak thee of koffie bij Appie scoren en daar opwarmen indien nodig. Wie weet dat de warme bakker tzt me ook eens inviteerd haha!
Bij de pomp kan ik plassen, gnif gnif, ja daar kun je wel s flink last van hebben nietwaar?
T leuke van deze wijk is ik kan m lopend doen elke straat maar ook fietsend met minder post. Ideaal!

Nu sinds 1 nov te lopen heb ik ook mn logika en dat is altijd weer leuk die uit te vinden.

Er zitten weer vreemde snorren tussen(bewoners) en dat vind ik prachtig gewoon! Een huis bijv. dat buiten vol meuk staat, een zooi beesten in de tuin, voor de ramen hangt aan spijkers lappen stof. Horen zeggen is dat ze daar meer dan 60 katten hebben en buren overal katten verjagers hebben neergezet.
MMM we zullen zien.
Ik heb geen tokkie straat in deze wijk, dus t echte vals plat zeggen we maar. Maar ertegen aan komt het af en toe wel.
Merken we wel als het warm weer gaat worden straks.

Tot laters maar weer houdoe!!

466
Storm en regen

Wat een dag zeg, nonstop waaien en plensen. Met weinig post te gaan. Een dag voor Kerst dan kun je niet veel meer verwachten.
Dus snel klaar is het devies. En maar liever ook met dit weer. Mn hoofd staat er niet naar en het is keidruk op straat met autos wel te verstaan, mensen die gaan nu niet lopen of fietsen.
Zo goed gaat het nog wel in ons land......heette dit niet kerststress/drukte? Ik verbaas me erover.
Bij de Appie wordt ik bijna omver gewalst door zon kaal hoofdige lullo die in wil parkeren t liefst in de Appie.
Ik zeg daar dus wat van op een lollige wijze, maar de Tukkers hier pakken nooit mn Westerse humor.
Joh zet m effe bij de vleeswaren! Roep ik naar m toe. Hij begint meteen met Hol oe bek stomme teef.
Nee zeg ik, Teven verkopen ze hier niet, dan moet je je auto bij Zoetman binnen rijden. (Zoetman is de dierenwinkel hier.)
Hij begint te te lawineren niet normaal, tuurlijk met kanker woorden erbij. Ach dit is ook Nederland mensen.
Het personeel staat ons aan te staren en ik weer: Die spoort toch niet, mevrouw? Waarop zij me verstomd aanstaard.

Ik ben een Westerling in het verre Oosten en dat raakt wel eens. Qua humor en uitspraken.

467
31 dec

Sjonge jonge wat aardig van ons depot, sturen een ondersteunend mailtje voor vandaag.
Denken wel mee.
Hier elk jaar veel gerotzooi plus carbit. Leuk is anders. Maar ik vertik het binnen te blijven dus hup aan de gang.
Begin ook niet vroeg maar juist later in de ochtend, misschien niet handig want het was nog stil.
Zonnetje schijnt t is heerlijk weer. Dus mn snoet er even goed in en m voelen.
We hebben weinig dus je bent in no time weer klaar. Veel blauw vandaag dat weer wel.
Hilarisch , veel hebben hun bus dicht gestopt, geplakt of weggehaald. Nu al!
Tja dat gaat t mee en vrijdag weer in de tas.
Denk wel hoe later je begint hoe meer je achter de bus vist(dicht geplakt is).
Ga ik zo ook hier doen. Weet niet of Post nl nog loopt vandaag, ik heb er niet eentje gezien.
Nee wij hebben niks met deze dag, komt ook door de vuurwerk ramp, als je die teveel hebt meegemaakt ben je er klaar mee.
Geld niet voor heel veel lui hier. Heb ook het idee dat het een mannending is plus de knapen lummelend door de straten.
Goed ik proost alvast!! Tot volgend jaar.