Re: blogje har099bezorgster!

471
Is er niet zo'n speciale postknop om de deur mee te openen? Dat hebben die huizen ook vaak. En andere flats enz. ook. Of inderdaad, desnoods een sleutel vragen aan de huisbaas. En als je binnen bent het even uitleggen. Omdat je natuurlijk geen kleding hebt zoals een Postnl'er, herkennen ze je niet.

Ik zou er als ik er de volgende keer ben, wel even werk van maken. Ervoor zorgen dat ze je serieus nemen.

473
Het is toch altijd wat met die verzorgingstehuizen.
Lang geleden bezorgde ik Veronica gidsen via Selekt Mail.
En bij een tehuis hadden de bewoners geen eigen brievenbus en ging alle post via de receptie.
Dan heb je als bewoner geen enkele controle en privacy over je post.
Dus kwam er een klacht van een bewoner dat de gids niet bezorgd was.
Ik uitgelegd aan de depothouder dat de bewoners niet zelf een eigen brievenbus hebben en ik de gids daarom bij de receptie had afgegeven.
En ja hoor wat bleek, de receptie had de gids gewoon laten liggen en waren het 'vergeten' rond te brengen.
Dit tehuis doet me altijd denken aan het tehuis van het programma Jiskefet.

474
@slag
em nee ze hebben geen knop voor buiten.

@carla
ik kom daar om half 8.

@doro
oei dat is een flinke fout. maar we hebben geen receptie daar.
Ik ga er ook werk van maken de volgende keer.

@postgirl
:mrgreen: Daar was ik nog niet opgekomen (sarcasties) :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

475
Half 8 is ook wel erg vroeg. Officieel mag je ook pas om 8 uur beginnen. Kun je eventueel dat verpleeghuis niet aan het einde van je ronde doen?

Ik ken een flat nog uit mijn Postnl tijd. De deur om naar binnen te kunnen, ging daar pas na 11 uur in de ochtend open. Voor die tijd kon iemand die geen sleutel had, niet naar binnen. Later is er overigens een postknop gekomen.

476
ik doe half 8 omdat mijn wijk zo onhandig is om te lopen. me wijk is nu echt rampzalig... ik moet nog een goeie route maken over hoe ik hem het beste ken lopen. als ik dat verzorgingshuis nu op het laatst moet doen, dan mag ik lettertelijk door straten heen gaan rijden die ik al heb gelopen... en geloof me, daar doe ik dan ongeveer 30 min over om dan weer terug te rijden.

479
@har

Tja Har, je zal je route moeten wijzigen, of gewoon om 8 uur beginnen .
waarom begin je eigenlijk niet om 8 uur met je eerste adres?
heb je speciale toestemming vanwege "zwaar"wegende omstandigheden :lol:

Ben wel benieuwd hoe degene die op de telegraaf geabonneerd is zijn krantje voor 7 uur ontvangt :? .

Verzorgingstehuizen/senioren flats zijn tegenwoordig al vaker tussen 22 uur en 8 uur niet meer vrij
toegankelijk.

uit besparing van receptie personeel en uit veiligheid.. geen ongenodigde bezoekers die de bewoners gaan overvallen.

Gooi je hele route om en werk van B naar A ipv A naar B.. :mrgreen:

480
ik heb vandaag zo iets raars meegemaakt.

ik kwam thuis, en dan zeer automatich doe ik dan de postbakken weer binnen zetten. mijn gevoel zei al van *dat wordt niet meer als 2 bakken*. me gevoel had gelijk, tot ik verder keek en nog 2 bakken zag. ik maar denken hmzz zo zet die chauffeur ze alleen neer als het 2 wijken zijn. iets wat niet in me agenda voor morgen stond.

ik zet ze binnen, zie inneens op heel wat poststukken, andere straten staan die ik dus niet loopt. ik kijk op de klok.. 19:00. beetje laat om te bellen. ik hals over kop op facebook kijken of 1 van me leidinggevende er was. nou mooi niet dus. kwam er wel 1 tegen van de kranten. die adviceerde mij om morgen om half 9 stipt te bellen. ik zat echt van, nee toch? dat ga je niet menen dat die mensen zo uit die wijk hun post niet krijgen. tevens woonde ik zelf in die postwijk.

dus ik ga verder met sorteren, belt er inneens iemand aan. ik doe open, zie een jongen zeer twijfelend kijken naar me. ik heel droog *laat me raden jij komt voor de postbakken?* die jongen keekt me aan en zij, ja klopt! vervolgens zegt die jongen. *je moeder had me hier naar toe gestuurt* ik zat hem met verbijzering aan te kijken van *mijn moeder?* *jou hier naar toe gestuurt?* het moet niet gekker worden, hij had tevens ook bij de buurman aangebeld om te vragen of we wel thuis waren :lol: .

na heel wat gepraat, hem de postbakken gegeven, hij vielt in voor zijn vriendin die ziek is. dus ik wenste hem succes voor morgen en zijn vriendin beterschap.
tevens ook me leidinggevende gebeld van, de postbakken zijn met de huidige vriend van de bezorger meegegaan. maar of dit nou de normaalste gang van zaken is.. dat lijkt me niet. tevens heb ik ook gevraagt of dit vaker gaat gebeuren, anders vraag ik de volgende keer wel of ik zijn telefoonnummer in me telefoon ken zetten,dan ken ik bellen als de postbakken zijn omgewisseld! :lol: