Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

482
14 januari

Ik begin later dan gewend maar we hebben ook niet veel post en de zon breekt lekker door, ook niet onbelangrijk.
Maar er vanmorgen is gebeurt heb ik nog niet meegemaakt, geloof me , ik heb best wel veel beleefd op de post rondes maar dit?
Ik had het al eerder op een man die enorm moppert en tekeer gaat, nu, ik sta op zn uit rit, hij stuift naar buiten en begint al direkt met : Ik wil je hier niet hebben, de volgende keer trap ik je met fiets en al de straat op.
Ik zei nog iets in de trand van, O beetje sjagerijnig meneer?
Nou en dat was de trigger, ik trap je hier de oprit af, wegwezen!
Mn hart bonste als een gek maar ik wist nog te zeggen dat ik aangifte ga doen jegens bedreiging.
Nou dat boeide hem niet ik moest oprotten.
Met die gedachte dat ik m aan ga geven ging ik verder wel van slag uiteraard. Die man heeft me op staan wachten vanmorgen. Dat was duidelijk.

Thuis bel ik depot en vertel het verhaal maar vast en zij weten er van. Wat ik moet doen is, gewoon blijven bezorgen
en geen post de oprit op gooien bij die vent.
Maar die aangifte zal er wel van gaan komen ik vertik het om dit weer mee te maken met die gek.
nou leuk vooruitzicht.

Tot mijn weten ben ik niet iemand die uitdaagt en mn werk goed doet, een vrolijke muts altijd opzet.
Ben ook niet snel van slag en wel wat gewend maar dit?

484
Jeetje wat erg zeg @Elisa. Die man die weet toch dat je de post alleen maar bezorgt? Wil hij helemaal geen post ontvangen? Is een notoire wantbetaler?

Ja, desnoods even iemand van het depot die straat mee laten lopen. En anders een potige kerel.

Is het zo'n achterbuurt dan, die straat waar je loopt? Ik dacht dat je nu in een wat betere buurt liep. Al wonen er natuurlijk ook schurken in betere buurten. Net zo goed.

Maar wat zul je geschrokken zijn zeg! Ik voel echt met je mee.

En ja.... inderdaad aangeven die man. Van bedreiging. Weet je ook hoe hij doet tegen mensen van Postnl? Die zullen misschien ook last van hem hebben. Samen sta je sterk. En misschien kan je depot achterhalen hoe de vorige bezorger het vergaan is met die griezel. Hoe meer mensen (mits ze last van hem hadden) aangifte tegen hem doen, des te beter. Ik hoop dat de politie actie tegen hem onderneemt.

Ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent inmiddels.

Jeetje.. zeg..

En anders als hij zo door blijft gaan. Dan krijgt hij geen post meer. Krijgt hij problemen met rekeningen betalen en met de belasting. Wordt straks zijn huis leeggehaald. (Y)

485
Ach meis wat een lieve reaktie van jou!
Ja ik ben onthutst en ga morgen aangifte doen.
Nou nee ik heb eerder wel in een aso buurtje gelopen deze wijk is prima qua mensen , gewoon normaal volk.
Natuurlijk zitten er altijd rare lui tussen en dat merk je vanzelf als je ze tegen komt, zoals deze gekke kerel.
Nee ik had geen getuigen op dat moment, wel meteen een bezorger aan gesproken van de DCW die langs kwam, ik ken m al jaren en hij was ook verbaast en geschrokken.
Hij loopt andere wijken en had dit zelf nooit zo meegemaakt.
Natuurlijk zijn er meer bezorgers en het kan goed zijn dat er schade is ontstaan door een van hen en ik het bezuren moet.
Deze oude vogel had ook kerstballen voor zn brievenbus zitten tijdens de feestdagen, ze hingen er precies voor en ik moest ze opzij duwen. Heb dat steeds voorzichtig gedaan nu achteraf had ik ze een maai moeten geven.
Vrijdag heb ik zin om zn post gewoon op de oprit te gooien. Ga ik ook doen en....klagen mag hij. Hoop dat het regent die dag in dit geval, nee niet voor jullie regen natuurlijk.
De vorige keer dat ik gevaar liep dat was met drugsdealers toen, hoefte ik even die straat niet te lopen, als ik ze zag elders in de wijk hoefte ik niet verder te bezorgen. Dit liep allemaal gelukkig goed af.

486
Onbeschofte bewoners komen maar al te vaak voor helaas.
Misschien kan je met de wijkagent contact opnemen want dit kan echt niet.
Die weet meestal ook waar probleem figuren wonen.
Wel heeft hij duidelijk te kennen gegeven dat hij geen post wil, dus voortaan meteen de post stickeren en retour in de bakken.Hupsakee weg ermee.
Als er misschien een reactie van het depot komt hierover kan je vertellen dat de man geen mensen op zijn oprit wil.
Op de stickers staat niet voor niets :geweigerd.
Ik heb zelf een verknipte thuiskapster in mijn wijk die als ik langs het raam loopt mij ook de huid vol scheldt.
Post moet bezorgd worden maar er staat niet in ons contract dat we bedreigingen voor lief moeten nemen.