Dinsdag de 22 november
Natuurlijk weer dikke mist vanmorgenvroeg maar ik wacht niet op de zon, begin dus bijna onzichtbaar in de mist.
Echt rustig is het niet in de drukke spits, ook al zie je er weinig van ,het is er wis en waarachtig. Als je niet goed oplet zit er zo weer een hond onder je wielen(klein formaat).
Het lijkt wel of alles naar buiten komt en even later zit alles waar het wezen moet, ergens binnen.
Goed ik moet even buitenblijven en merk hoe dom dat mn handen stijf gaan worden. Mijn voeten ijzig voelen in mn nieuwe schoenen.
Eigen schuld, te dunne sokken en geen handschoenen mee. Hetw erkt niet echt soepel want je pakt de brieven moeilijk uit elkaar en veel brievenbussen klemmen meer dan ooit.
Het is de kou zeker weten.
Ik zie nog een dame schierlings naar boven lopen in badteneu en ze zwaait vriendelijk. Misschien wat opgelucht omdat ik ook een dame ben?
En verder onderweg nog paar discussies over de crisis en doodgaan van een van je ouders. MM wel stemmig allemaal en passend bij de mist.
Het is altijd wel mooi zo aan de praat even, zo maar ineens een goed gesprek.
Na zovele jaren kennen ze je gezicht natuurlijk. Dat zal best wel eens prettig kunnen zijn voor de bewoners.
EEn doorzettertje die wel blijft.
Want eerlijk gezegd zie ik ze ook gaan en komen, postbezorgers. Beginnen ze heel enthousiast en vol praatjes maar na een maand soms twee maand zie ik ze al niet meer.
Zaterdag kwamen mijn post laarzen binnen die ik had besteld met extra dikke zolen en bontgevoerd, straks voor de sneeuw en ijzigheid op straat, paar sneeuwkettingen ala snowsteps eronder en ik kan ertegenaan......hoop ik.
Ze staan zelfs ook nog leuk, meevallertje toch?
Mocht het nog erger worden met de kou zijn er bontjes die je om je laarsen kan doen, loop je ala tijger of ala beer door de straten grrrrrr!!
Goed ik ben klaar en heb toch fijn gepost ehm gelopen. Fit genoeg om erna de adminstratie te doen met veel achterstallig onderhoud.
Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog
52Mijn dag begon goed, met gratis koffie, gekregen van de postbode+. Dit om het wachten opdegene die ik opging leiden te veraangenamen. Ondertussen wat brood gegeten, het zou een lange dag worden , drie wijken. Waarvan 1 dus met zijn tweeen, maar ja in opleiding, ik moet zeggen sommigen mensen leren snel en deze jonge vrouw was daar een van, na aan de ene kant met 1 bundel te lopen kon z eaan de overkant al met een stapel post en huis-aan-huis lopen.
Dat schoot lekker op. Daarna nog anderhalve wijk alleen.
Het was mooi weer gelukkig.
Dat schoot lekker op. Daarna nog anderhalve wijk alleen.
Het was mooi weer gelukkig.
53Vrijdag de 25 e november
Het begint goed vanmorgen vroeg, er was een krat gebracht voor een ander wijk bij mijn post.
Net als je vroeg van start wil omdat er heel veel post te gaan is. Het wordt bellen en wachten want ze willen dez ekrat ophalen en dat hoor ik dan telefonisch of ze het of niet zouden halen.
Dus ik begin maar met de wijk dichtsbij en dat scheelt voor later vandaag.
Erna ,na het telefoontje, kan ik echt aan de gang en de fiets is loodzwaar omdat er regen gaat komen dacht ik, zoveel mogelijk maar meenemen.
In mijn eerste wijk zie ik al gauw een ontruiming van een woning, dit gebeurt daar best regelmatig en de aasgieren staan al klaar. Inclusief mijzelf. maar nu moet er gewerkt worden en ik loer of er wat bijzit. Ja heus een ligbad met leeuwepootjes haha! Eerlijk, ik heb er wel eens bijgestaan en hoe brutaal mensen daar in staan te graaien in zon berg huisraad.
Ergens in mijn tweede wijk loop ik door houtsnippers omdat ik het vertik er weer omheen moeten lopen, dus erdoorheen dan maar. Nou dat heb ik geweten want mijn sokken en schoenen zaten vol houtsplinters. Meteen erna de boel maar uitkloppen maar wat een rotspul zeg. Het plakt en kleeft vast aan je sokken. Ik sta voor jul en mijn sokken uit te kloppen naast mijn fiets. Maar je moet door en het loopt voor geen meter meer, van alles prikt in mijn voeten.
Toch moet het maar even zo leuk is anders. Beter dan kletsnat worden bedenk ik me maar.
Het blijft de hele ochtend droog tot een uurtje of 12, dan heb ik net nog twee straten te gaan voor de lunch. Verse sokken ook graag.
Na de lunch nog een flinke ronde en door naar wijk drie.
Dat derde wijk heb ik net niet af gekregen tot nu toe dat zal ik straks afronden want nu regent het knap intussen.
Voordeel is van meer post , meer brieven in dezelfde bus stoppen. Vaak heb je net zo veel werk als je minder post hebt!
Zo even aan de thee en de regen afwachten, dan weer verder!
Het begint goed vanmorgen vroeg, er was een krat gebracht voor een ander wijk bij mijn post.
Net als je vroeg van start wil omdat er heel veel post te gaan is. Het wordt bellen en wachten want ze willen dez ekrat ophalen en dat hoor ik dan telefonisch of ze het of niet zouden halen.
Dus ik begin maar met de wijk dichtsbij en dat scheelt voor later vandaag.
Erna ,na het telefoontje, kan ik echt aan de gang en de fiets is loodzwaar omdat er regen gaat komen dacht ik, zoveel mogelijk maar meenemen.
In mijn eerste wijk zie ik al gauw een ontruiming van een woning, dit gebeurt daar best regelmatig en de aasgieren staan al klaar. Inclusief mijzelf. maar nu moet er gewerkt worden en ik loer of er wat bijzit. Ja heus een ligbad met leeuwepootjes haha! Eerlijk, ik heb er wel eens bijgestaan en hoe brutaal mensen daar in staan te graaien in zon berg huisraad.
Ergens in mijn tweede wijk loop ik door houtsnippers omdat ik het vertik er weer omheen moeten lopen, dus erdoorheen dan maar. Nou dat heb ik geweten want mijn sokken en schoenen zaten vol houtsplinters. Meteen erna de boel maar uitkloppen maar wat een rotspul zeg. Het plakt en kleeft vast aan je sokken. Ik sta voor jul en mijn sokken uit te kloppen naast mijn fiets. Maar je moet door en het loopt voor geen meter meer, van alles prikt in mijn voeten.
Toch moet het maar even zo leuk is anders. Beter dan kletsnat worden bedenk ik me maar.
Het blijft de hele ochtend droog tot een uurtje of 12, dan heb ik net nog twee straten te gaan voor de lunch. Verse sokken ook graag.
Na de lunch nog een flinke ronde en door naar wijk drie.
Dat derde wijk heb ik net niet af gekregen tot nu toe dat zal ik straks afronden want nu regent het knap intussen.
Voordeel is van meer post , meer brieven in dezelfde bus stoppen. Vaak heb je net zo veel werk als je minder post hebt!
Zo even aan de thee en de regen afwachten, dan weer verder!
54Pfew het zit erop en erin, wat een dag! Het bleef maar regenen en daar doe je niks aan, gewoon doorgaan met je neus op nulverstand.
Doordat de kinders ergens konden spelen heb ik door gesjaggerd en maar goed ook achteraf.
Want als je gaat zitten dan is dat bijzonder lekker en aangenaam....je komt je stoel niet meer uit En Dat Kennen Jullie Ook! Dat stoelgevoel .......geef maar toe na een flinke bezorging.
Nu weekend en logeetjes in huis dus de drukte blijft nog even hier.
Doordat de kinders ergens konden spelen heb ik door gesjaggerd en maar goed ook achteraf.
Want als je gaat zitten dan is dat bijzonder lekker en aangenaam....je komt je stoel niet meer uit En Dat Kennen Jullie Ook! Dat stoelgevoel .......geef maar toe na een flinke bezorging.
Nu weekend en logeetjes in huis dus de drukte blijft nog even hier.
55Hier zit het er ook weer op. Het waren er nu 1380 geworden. Had gelukkig hulp van mijn man. Want 1 straat die wel in de route lag kon mooi niet meer in de trolley. Die zat al tot zijn nek toe vol. Die straat hebben we dus samen met een straat die er dichtbij lag met de auto gedaan. Ik kon nog niet fietsen vandaag, vandaar dat ik het fijn vond dat hij vrij was. Volgende week is het rustiger. Maar de week erna zie ik al weer meer dan 700 poststukken staan. Lekkere uitdaging. Met die 1380 stuks zat ik aan €. 63,00. Toch weer mooi meegenomen. Maar of ik het bedrag van vorig jaar zal overschrijden is nog de vraag. Het verschil zit op € 510,--. (d.w.z. vorig jaar had ik tot nu toe € 510,-- meer verdiend). Toen had ik ook nog 3 wijken. Of ik dat dit jaar zal halen? Met die 2 wijken wordt dat moeilijk. Of een van mijn collega's moet nog een kerstvakantie geboekt hebben. Dan heb ik nog kans. Mijn man heeft nog een stelletje dagen over dus die wil hij zoveel als hij kan opnemen om mij te helpen. Hij kan toch niet een hele dag op zijn reet zitten.
56Hallo allemaal!
Ja jullie hebben me gemist nietwaar?
Wel het zat zo, de Sanddvrouw was helemaal gevloerd en afgeserveerd naar bed. Precies er was geen redden aan, dus flinke doos antigrippines gehaald en de rust even gepakt zowaar dat kan met een gezin.
Mijn stem was even pleite en zo ook mijn post power. Het was een week van snot,dutten, navelstaren en suffen.
Nu zaterdag avond moet ik zeggen: het gaat weer de goede kant op. Moet ook wel, maandag weer aan de postbak.
Het is erg druk begrijp ik en er was geen invaller voor me, best lullig maar daar kan ik niks aan doen.
Aanstaande week wordt er weer veel post en regen verwacht. Dus we kunnen onze lol wel op maar allez dit altijd beter dan sneeuw.
Goed tot dinsdag dan maar dan komt er weer een verhaal van mij.
Groet van de Sanddvrouw
Ja jullie hebben me gemist nietwaar?
Wel het zat zo, de Sanddvrouw was helemaal gevloerd en afgeserveerd naar bed. Precies er was geen redden aan, dus flinke doos antigrippines gehaald en de rust even gepakt zowaar dat kan met een gezin.
Mijn stem was even pleite en zo ook mijn post power. Het was een week van snot,dutten, navelstaren en suffen.
Nu zaterdag avond moet ik zeggen: het gaat weer de goede kant op. Moet ook wel, maandag weer aan de postbak.
Het is erg druk begrijp ik en er was geen invaller voor me, best lullig maar daar kan ik niks aan doen.
Aanstaande week wordt er weer veel post en regen verwacht. Dus we kunnen onze lol wel op maar allez dit altijd beter dan sneeuw.
Goed tot dinsdag dan maar dan komt er weer een verhaal van mij.
Groet van de Sanddvrouw
57Begrijp ik dat goed? Hebben ze alles in de tijd dat je ziek was voor je laten staan?
Ben in ieder geval blij dat het weer de goede kant opgaat met je. En inderdaad, ook ik miste je blogs. Ben blij dat je er weer bij bent!

Ben in ieder geval blij dat het weer de goede kant opgaat met je. En inderdaad, ook ik miste je blogs. Ben blij dat je er weer bij bent!

58dacht al je bent anders altijd best snel om je verhaal te doen nu steeds maar kijken of je er wat op had gezet miste je dus ook al hoop wel dat je weer snel op knapt ik had vrijdag wel wat minder post als anders op de vrijdag alleen heel veel dozen werd je niet erg vrolijk van heb ze dus allemaal voor in het mandje gedaan gelukkig bleef het droog
nou beterschap
nou beterschap
59Dinsdag de 6 e december
Het heerlijke avondje gisteren werd helemaal niet gezellig want de chauffeur was laat met een grote PC Loterijknaller.
Ik wist even niet hoe en wat, je wilt ook Sint vieren en d epost klaar hebben.
Maar er is altijd een mouw aan te passen en we gaan voor de pakjesavond tussen de kratten(spreekwoordelijk want die liet ik mooi in de hal uit het zicht).
Voor de pakjes pret kon ik bijna 2 wijken sorteren en het was een race tegen de sinterklaasklok even.
Sint heeft me daarom rijkelijk beloond met brave zoetigheid late rop de avond.
Het bezorgen was ook wat later omdat het kroost ietsje later naar school mocht. Ik begon al dicht bij huis en de kinders aan t onbijt thuis, dat was goed geregeld even.
Na het ontbijt begon ik met de volgeladen fiets maar ik zal moeten herladen natuurlijk. Ergens onder weg in mijn 3 e wijk kwam me een odeur tegemoed dat wil je niet weten. Bord gevaarlijk geel met: Werkzaamheden Riolering.
Alles lag opgebroken daar en ik moest over stapels stenen en buizen klimmen met hier en daar een kabbelende bruinachtige beekjes tot behoorlijke stromingen. Nee ik heb geen drol zien drijven dat niet.
Het begon ook te regenen net voordat ik hier aan kwam. Dus die smurrie er nog bij.
T gekke was, ik liep er helemaal alleen , ik zag geen mens daar wel schuilende rioolratten ehm.....mannen.
Het was een drukke ronde maar goed te doen na mn ziekbedje.
Ben ook enorm blij met het grote Sint kado: een echt goed Agu regenpak, dat is wat anders dan die lekke jassen waar ik het alweer jaren mee doe.
Ze gaan gewoon lek die dingen!
Maar deze heeft de test goed doorstaan ik ben nagenoeg drooggebleven.
Heel irritant vandaag waren een groepje flyer bezorgers die overal hun pamflet half uit de bussen lieten steken. Te lui om door te douwen en met de regen waren ze nat natuurlijk. Dus ik ging ze er maar uitwippen op den duur en mijn post erin duwen.
Kreeg er nog lol in ook. Psss niet verder vertellen he!
Zo nu tijd voor bakkie doen! We zijn klaar!
Het heerlijke avondje gisteren werd helemaal niet gezellig want de chauffeur was laat met een grote PC Loterijknaller.
Ik wist even niet hoe en wat, je wilt ook Sint vieren en d epost klaar hebben.
Maar er is altijd een mouw aan te passen en we gaan voor de pakjesavond tussen de kratten(spreekwoordelijk want die liet ik mooi in de hal uit het zicht).
Voor de pakjes pret kon ik bijna 2 wijken sorteren en het was een race tegen de sinterklaasklok even.
Sint heeft me daarom rijkelijk beloond met brave zoetigheid late rop de avond.
Het bezorgen was ook wat later omdat het kroost ietsje later naar school mocht. Ik begon al dicht bij huis en de kinders aan t onbijt thuis, dat was goed geregeld even.
Na het ontbijt begon ik met de volgeladen fiets maar ik zal moeten herladen natuurlijk. Ergens onder weg in mijn 3 e wijk kwam me een odeur tegemoed dat wil je niet weten. Bord gevaarlijk geel met: Werkzaamheden Riolering.
Alles lag opgebroken daar en ik moest over stapels stenen en buizen klimmen met hier en daar een kabbelende bruinachtige beekjes tot behoorlijke stromingen. Nee ik heb geen drol zien drijven dat niet.
Het begon ook te regenen net voordat ik hier aan kwam. Dus die smurrie er nog bij.
T gekke was, ik liep er helemaal alleen , ik zag geen mens daar wel schuilende rioolratten ehm.....mannen.
Het was een drukke ronde maar goed te doen na mn ziekbedje.
Ben ook enorm blij met het grote Sint kado: een echt goed Agu regenpak, dat is wat anders dan die lekke jassen waar ik het alweer jaren mee doe.
Ze gaan gewoon lek die dingen!
Maar deze heeft de test goed doorstaan ik ben nagenoeg drooggebleven.
Heel irritant vandaag waren een groepje flyer bezorgers die overal hun pamflet half uit de bussen lieten steken. Te lui om door te douwen en met de regen waren ze nat natuurlijk. Dus ik ging ze er maar uitwippen op den duur en mijn post erin duwen.
Kreeg er nog lol in ook. Psss niet verder vertellen he!
Zo nu tijd voor bakkie doen! We zijn klaar!
60Was van morgen ook laat begonnen heb me verslapen. En toen ik eenmaal was begonnen kwam ik een collega tegen .Was half 11 gok ik. Nou wil niet veel zeggen hoor maar was misschien ook wel een 20 minuten .Zij was al klaar maar ik was net begonnen dacht dat ga ik dus vandaag niet redden met mijn 3 wijken. Dus maar effen flink aan de bak. Heb het gered kwart voor 6 weer thuis. Ze hebben ook vandaag hier al weer lege kratten op gehaalt voor de vrijdag post. Nou lekker daar door die vieze prut hebben die mannen je nog geholpen om erlangs te gaan of moest je je zelf redden. Maar idd kwam ook van die mannetjes tegen met folders half eruit. Ging mij er ook aan ergeren zou ik er wat uit halen of niet .Durfde eigenlijk niet maar heb er ook toch een paar uit gehaald.Succes iedereen voor vrijdag.Gaat vast allemaal wel weer lukken.Veel post in de zelfde brievenbus