Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

552
@Redsquirrel
ik geef de foutsorteringen in aantal wel door, houdt de sorteerder scherp..maar
zo mogelijk bezorg ik het wel, ook al is het buiten mijn wijk.

want de klant krijgt dan in het slechtste geval ( mijn chauffeurs route is op het eind) de post pas
de dinsdag erop . maakt me niet uit wat voor post, blauwe/bank/svb, water rekening,uwv, Magazine
de bewoner kijkt er mischien naar uit.

is amsterdam nu sandd.2 0 Redsquirrel/ en wat merk je er verder als bezorger van .. post/neg..?

554
31 e

Zo die koeken zijn weg hoera! Ik was ze wel zat zo onderhand.
En wat was het koud brrr, ik begon daarom juist iets later maar het had beter vanmiddag kunnen zijn, nu is het echt lekker buiten. Oen die ik ben.
Iets om te overwegen om smiddags te gaan bezorgen , doe het altijd in de ochtend.
Ergens in mijn route heb ik bankjes lekker voor straks in de zomer, dat worden dan late afmeldingen vrees ik. Kopje thee of koffie van de Appie en hup t bankje op. Ze staan in de winkelstraat dus ook best gezellig. Je komt volk tegen en daar komen babbeltjes van.
Maar ik was door doorkoud vandaag, gewoon niet meer prettig. Kreeg ook nog goed bedoeld commentaar van Koud He!
In een straat staat villa Kakelbont, wat daar niet in de voor tuin ligt aan troep, vuurwerk en speelgoed, fietsen ach zoveel. Ik heb er even staan kijken vandaag. Kandidaat voor dat progamma Opgeruimd staat netjes op een dan de RTL s.
Voor de ramen hangen lappen schots en scheef...er zullen kinderen wonen zo te zien...
Net even Kranzenkuche gehaald op de terug weg dat is Duits , soort koek broodachtig voor bij de koffie met spijs en rozijnen erin. MMMMMM
Hier is veel verDuitst maar wat wil je met de Duitse grens hier.
De goede prijzen vindt je ook in Duitsland natuurlijk~!

Zo genoeg gebabbelt tijd voor een hete douche.

555
Jaha, Arnhem ligt ook niet zo ver van de Duitse grens af. Lekker boodschappen doen daar. Niet goed voor de economie hier, maar je moet toch ook aan je eigen portemonnee denken. Plus... veel artikelen zijn gewoon in het Duitsche land veeeel en veeeel lekkerder.

Mijn oude pa, die een Duitser was, liet ons nog wel eens genieten van de overheerlijke toetjes. Dan nam die ze mee als verrassing of als we op vakantie gingen bij familie. In Nederland had je toen nog net niet die lekkere toetjes. Maar daar wel. Nu hier ook hoor. haha

556
O ja wat herken ik dat van jou, als kind kregen wij ook wel eens Duitse toetjes en chocola, dat was toen betere chocola dan in Nederland.
Mn ouders gingen ook regelmatig naar de Duitse super voor oa bier en wijn vlees brood, er was meer kwaliteit lagere prijs en keus.
Dat is nog zo! Ja ik pendel er ook graag heen elke week. Ook voor de non food bij Lidl Aldi K n K en Penny markt.
Het is daar schoner frisser en verser naar mijn idee plus netter personeel.
Duitse bakkerij is ook zo geweldig! MMMMMM!
Ja hier zit echt een Duitse Aldi Lidl etc fan.

558
O nee de zondag was hier Rustdag je mocht niks. Zelfs een ijsje kon er niet af van de ijscoboer die rond tufte door de wijken op snikhete dagen.
Duitse broodjes werden dan als ze gehaald werden op de zaterdag als het vlees voor zondag al stond te prutten in de pan.
Mijn ouders waren van voor de oorlog en heel gelovig.

We zijn met oorlogsverhalen opgegroeit en opgevoed.

559
Ja, mijn ouders hebben ook allebei de oorlog meegemaakt als kind. Mijn moeder was 10 jaar toen hij begon en mijn vader iets ouder. (ze hebben elkaar op late leeftijd ontmoet eind jaren 60) Heb er veel over gehoord. Mijn moeder was ondervoed en is toen ergens in Friesland bij een gezin ondergebracht en daar hebben ze haar vetgemest.
Maar gelukkig geen familieleden in de oorlog verloren. Ze hebben allebei wel veel meegemaakt. En mijn vader voelde zich altijd heel erg rot en schuldig omdat hij Duitser was. (en als kind kon hij er natuurlijk ook niets aan doen.. maar ja.. toch..)

560
Wat toevallig wat ik lees over je ouders, mijn moeder was 9 toen de oorlog uitbrak en ook ondervoed geraakt lopend naar een boer in Vriezenveen hebben ze het overleeft, pa was net als jou pa een stuk ouder en heeft ook in Indie gevochten. Ze hebben elkaar ook op wat oudere leeftijd ontmoet, pa zat vol oorlogstraumas en er was geen nazorg.
Er was altijd een haat naar de Moffen van hen, maar dwars als ik was heb ik dat nooit gewild want de oorlog is nu wel voorbij.
Toch kijk ik wel terug op een fijne jeugd, natuurlijk waren er veel dingen die anders hadden gekund.
Achteraf zeg ik ze deden hun best.