Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

61
Vrijdag de 9 e December

EEn lange dag te gaan gezien de hoeveelheid vandaag.
Het weer doet haar best het blijft droog! Wel een fikse wind maar dat allemaal beter dan regen plus wind.
We beginnen vroeg natuurlijk en maken zo wat uurtjes met een zeer korte lunch tussendoor en snel weer verder.
Ondertijds kwam ik een zielige duif tegen, t beest zat maar stil en sneu te kijken, voer om hem heen gedropt.
Ik ging ereven tegenaan staan praten en al snel voegden zich mensen bij me, van: o Gossie wat zielig, wat heeft ie?
Steeds meer komen er bij staan en ik zo slim zeggen, wie belt de dierenambulance? Nou , zegt een man, kunt U dat doen?
Nee sorry ik heb geen mobiel bij me vandaag, die had ik thuis laten liggen aan de oplader, ook al zo slim.
Dus iemand belde van de groep, deze sneue duif had een stuk van zn snaveltje af maar zat goed in zijn spek.
Ik moest weer verder want er lag nog een bende post te bezorgen in mn tassen.
Later ,ik wist het al van dinsdag, de rioleringen en de meuk in een straat. Het stonk er echt naar stront. Nu lag er alles dicht. Een dame van de VSP post die ik steeds tegenkwam, zat met haar fiets in de blubber vast. Dus even helpen dat ding uit de blubber(???) te krijgen.
Graafmachines versperden de weg dus niemand kon erin of eruit even. MMM om ook maar even aan bijvoorbeeld ons te denken.......kunnen wij ook ons werk doen, bedankt!
En niet lachen, in een andere straat beginnen ze ook dus kan ik mooi door de blubber baggeren voorlopig.
Dit is niks vergeleken met de nieuwbouw, daar drijf je de diepte gewoon in, of je nu loopt of fietst.
Dat stuk pak ik altijd als laatste omdat je fiets dan leeg en licht is, maar evengoed is het een drama om bij de brievenbussen te komen.
Lieslaarzen aan zou je bijna zeggen!

Goed na een lange dag bezorgen en volledig te zijn uitgewaaid zit ik eindelijk nu aan mn warme hap, honger krijg je er wel van.
Fijn weekend allen.

62
Dinsdag de 13 e december

Storm regen en windstoten vandaag, het zou gaan spoken zeiden ze. Dus ik in de veronderstelling dat het bezorgen een drama zou gaan worden met veel stops en schuilwerk of erger de boel staken.
Daarom ga ik te voet met wijk 1 beginnen en ja het regent flink. Over plassen moet ik springen vaak en horden loop ik ook, het lijkt wel steeple chase. Met mn lange benen stap ik over veel hegjes haagjes en hekjes dat scheelt enorm qua loopwerk.
Helaas zitten er vandaag ontzettend veel Lotto Pc loterij bij. En helaas zijn die PC enveloppen rotdingen.
In deze crisistijd vrees ik dat ze evengoed en snel bij oud papier zullen gaan.
Na deze wijk wordt de fiets uitgereden voor wijk2, het regent maar het is te doen. Ook daar veel loopwerk, omgewaaide fietsen op de stoepen en her en der zie ik een luier liggen die vast vanaf een balkon is gemikt.
Mensen blijven binnen vandaag. Snap ook goed waarom.
Na deze wijk komt 3 in beeld maar pas na de buien beetje weg zijn want het begon toch flink te regenen richting lunchtijd.
En dan denk ik, lekker toch dat je werkt in je eigen tijd! Je bepaalt zelf wel hoe en wat.
De wijk 3 heeft oponthoud door riolering en ook daar veel loopwerk te gaan, lijkt wel oefening voor als ,hoop het niet, de sneeuw zal vallen.
Ben vandaag lang bezig dat wel en dat heeft niks met het weer te maken. Maar wel met het aantal poststukken dat veel was.
Eenmaal thuis wacht me nog een halve wijk, deel twee van wijk 1 maar dat is altijd zo gepiept. Dichtbij dus en ben zo weer thuis om daar even plat te gaan, mn ogen vielen dicht pfew!
Voldaan gevoel dat wel.

63
Was ook vroeg op moest mijn zoon eerst weer ophalen van de auto garage, want de auto van hem moest worden gemaakt En ja dan moet hij vervoer voor terug hebben. En dan eenmaal terug maar direct begonnen met de post. Het vlotte hier ook niet echt. Met handshoenen aan en dan van die h.a.h. De handschoenen maar uit gedaan. Het regende wel maar je werd er niet door weekt van. Heb wel( tussen door ook wel weer droog en dan regen ) veel last gehad van de wind .Ja die grote enveloppe van de p.c niet echt handig. Had ook wel net zoveel post als vorige week vrijdag 2000 stuks. Voor 3 wijken. Wel vervelend voor jou Elisa dat het riool gedoe zo lang duurt schiet niet echt op. En dan met al die regen hoop voor jou dat het snel is afgelopen .

64
Vrijdag een natte 15 e december.

Ik ben heel boos en zal zeggen waarom.

Gisteravond vrij laat rond half 9 werd de post pas gebracht.

Ik had de knollen wel op van het wachten en belde het depot. Zij zeiden dat het erg druk was en meer niet.
Ook dat de chauffeur rond 8 uur ongeveer zou kunnen komen.
Dan hoorde ik weer via via dat we veel post zouden krijgen, mja, dus mijn besluit stond meteen vast.
Zodra de kratten zouden zijn gearriveerd zou ik ze meteen uit zicht zetten, Morgen weer een dag en zo geschiedde.

Vrijdag begon dus met de hele handel sorteren. het weer was ook en de hele dag door bar en boos. Op zich niet erg want van bezorgen zal toch weinig komen.
Maar na 2 wijken klaar te hebben waag ik de sprong met snowsteps want er ligt hier behoorlijke gladde derrie en veel water.
De eerste wijk lopend gedaan en dat was nog een hele toer.
Een maal klaar even lunchen en verder sorteren om gelijk weer goed op te warmen.
Op naar de tweede wijk plus een straat van de derde wijk gelijk mee heb ik die gehad want dat is een joekel van een straat die , bleek later bijna onder water stond.
Ja daar dus van die rioolratten, nu waren er loopgraven en ijzeren hekken waa rik niet doorheen kon komen, zelfs de bewoners moeten langes elkaars raam lopen, dat heb ik ook gedaan.
En echt lekker en leuk was het niet deze keer, een nogal mopperend gebeuren vandaag.
Ben ook nog lang niet klaar want er ligt nog de derde wijk die mag maandag in de brieven bus.

Tja zo kan het ook gaan luitjes!

65
Dinsdag de 20 e december

Bijna de kortste dag van het jaar en dat was te merken! Het bleef droog en ik begon meteen vroeg in natte gladde derrie.
Die langzaam vertrok in in enorme plassen water .
Maar daarvoor heb ik een fiets want ik vertik het daardoor heen te moeten lopen. Ben niet gek!
Het is een lange bezorging met veel post gelukkig niet zoveel als afgelopen keer. Af en toe een kort babbeltje met een bewoner dat meestal ging of ik post voor ze had. En ja hoor veel belastingsbrieven te vergeven vandaag. Daar maak je de mensen blij mee, ik heb ze maar snel fijne kerst toegewenst.
Op zich verliep alles prima met een heerlike lunch , de kids smulden van de lasagna.
Na deze calorierijke hap weer genoeg power om verder te gaan. Wat ik niet fijn vond waren de zware joekels van reisboeken en ik had er behoorlijk wat bijzitten. OOk Bader en Wenz deden dapper mee qua gewicht.
Maar weet je wat! Men zeurt altijd zo over kerstkilos....dit kunnen wij letterlijk en figuurlijk opvatten.....we raken kilos kwijt en komen net zo hard weer aan! :D
Groet! De Sanddvrouw

66
Vrijdag de 23 e December

Nee ik ben niet gestopt maar het scheelde weinig waarom ....dat heb ik al verteld.
Ging ervan uit dat het eenmalig was deze late aanlevering en idd ze waren netjes op tijd deze week.
Wel een drukke week naast de post maar daar hebben vast meer last van nu nietwaar?
Goed vandaag vroeg begonnen en het weer zat ontzettend mee, het miezeren kwam opzetten tussen de middag dus ik ben aardig droog gebleven.
Na een slechte nacht slapen ging het bezorgen erg vlot, ik was er zelf verbaast over!
Helaas zijn veel stoepen wel spekglad van de mos met gevolg dat mijn gestalde fiets paar keer onderuitgleed. Dus aan gewichtheffen geen gebrek vandaag.
Mede ook dankzij Effe Weg de ware fitness oefening middels deze reisboeken heb ik nogal wat biceps ontwikkeld(euhm meer spierpijn vrees ik!).
Een boze dame kwam me achterna met kerstkaarten en ze klaagde steen en been dat ze steeds post kreeg van een andere straat. Nu ik kan me niet heugen dat ik dat had bezorgt en keek naar de kaarten in haar hand, Post.nl dus.
Na een kort vriendelijk gesprekje heb ik die kaarten meegenomen en bezorgt. Plus fijne kerstgroeten gewenst dat vergat ik bijna!
Een knorrige vent die zn auto aan het schoonmaken was kreeg van mij geen kerstgroeten, bekijk het maar!
Sommigen zijn echt horken.

Tussen de middag vul ik mijn maag met de gekregen kersttol van het depot die inderdaad erg lekker is.
En doe dan nog een kleine ronde als toetje erna.

Het zal geen stilzitten worden want de post voor dinsdag komt vanmiddag dus heb ik dat lekker klaar voor de kerst.

Mensen voor jullie althans wie dit lezen(wie o wie ..ik heb geen idee): Een hele fijne Kerst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes De sanddvrouw

68
@ Sandvrouw, bedankt voor het wegbrengen van de verkeerdbezorgde kaarten. Ik zal beter opletten bij het bezorgen.
Tja zo'n omgevallen fiets, ik weet het zwaar. Ik maak tegenwoordig niet zo veel mee. Ik bezorg nu in andere, wat nettere wijken. Hier vragen , de kindeen netjes, of ze elastieken mogen hebben. sommige zelfs met de gooische R. Een andere wijk is een statige laan met doktoren, advocaten en woonhuizen.
Het is rustig nu, geen val partijen, opgebroken straten. Wel extra te rijden routes, levert ook extra geld. En mijn werk en opleiden is niet onopgemerkt gebleven, ik kreeg zo maar 50 euro extra!
andvrouw, ga door met schrijven, ik genot ervan, prettige dagen!

69
Dinsdag de 27 e december

Zo ...de Kerst ligt op zolder, maw de prut zit weer in de zakken en dozen.
De buik is vol en hoog tijd voor wat inspanning. Al heb ik wel veel gewandeld de beide kerstdagen.
Nu aan t wark zoals ze hier zeggen. Even alles op normale stand.
En dat is lekker. We gaan aan de gang met veel veel te zware reisboeken en Klingels. Daartussen in zit de normale post die heel weinig is maar genoeg. Hup alles maar in een keer doen ben je er ook weer vanaf.
Er wordt wel vaak herladen maar het weer is perfect. En ik ben fit als een kerstbraad hoentje.
Het gaat ook vlotjes en voor de wind, die heb ik wel op de terug weg steeds.
Menig persoon stuur ik op vakantie(zeg ik dan met zon ellendige zware gids in mn handen) en die weer: nu nee mevrouw dat zit er nu even niet in, of : vakantie?? waar heeft t u het over????
Kom nog de buurt fietsemaker tegen en die had ook weer hele verhalen over zijn handel. Hij heeft nooit een rem ook geen trommel of handrem: maw T kletst maar door.
Blij dat ik van die boeken verlost ben maar gerinner mij dat ik er vorig jaar meer had. Nu had ook veel maar tijdens de sneeuw leek het zoveel meer.
Hoge stapels stonden verstopt in de schuur tijdens de Kerst want die wil ik niet zien laat staan ruiken want stinken doen ze.
Mijn collega slaapt tussen de post die sorteert in zijn slaapkamer en zet er alles klaar.
Dat zag ik gisteren dus toen ik er was wezen gourmetten en door de slaapkamer naar de tuin moest om mijn fiets te gaan pakken.
ik zou er nachtmerries van krijgen (grapje).
Maar enfin deze taak is weer gedaan en ik kan heerlijk van de stol gaan snoepen nu!

70
Vrijdag de 30 e december

De laatste keer dit jaar.
Met dat besef begin ik aardig vroeg, de regen is net weg dus perfect.
Heel veel Weight Watchers brieven en het gewone bekende werk. Maar onderweg bespuer ik al heel wat oliedampen plus frituurpannen naast de deur( om af te koelen denk ik).
En een aantal keer gooi ik daar de W Watchers brieven in de bus. MMM opmerkelijk nietwaar?
Het vuurwerk knalt aardig om me heen hoe ergelijk ook.
Was het de 31 e geweest vandaag dan had ik niet bezorgt. Bekijk t maar!
Al met al was het een vlotte ronde en vroeg klaar. Mocht ook wel eens want t geeft een beetje kerstvakantie gevoel.
Thuis komt er nog van alles langs, een collega op de koffie en een fijne kennis die even helpt met de Pc.
Gezellig!
Er zijn niet echt opmerkelijke dingen gebeurt tijdens de postbezorging. Denk ook omdat ik vroeg op pad was.
Dus het verhaaltje is kort vandaag, het spijt maar ik kan er ook geen chocola van maken(euhm die zit ik trouwens hier wel op te peuzelen).
Mensen een hele fijne jaarwisseling allemaal!!

Groetjes van mij.