Re: Bloggie van de Slagvaardige

61
Verdikkie jij had het droog nou hier regent het nog! Bah.
Maar ik denlk de PC loterij as donderdag erbij voel m aan komen, als hun reklames op TV vaker komen dan weet je het.
Maar ook belastingstijd nu dus ja die kunnen het ook zijn. Wij hadden veel heel veel vriendenloterij vandaag.
Dan denk je ai maar 4 kratten nou er zat wel een berg in haha!

De dochters zijn uit logeren dat scheelt wel even in de boodschappen, ik heb mezelf verwend, snel naar de super net, met kersenvlaai en kipkluifjes voor mn man. Hij komt uit W Africa en je moet echt niet met vlaaien etc aankomen, wordt ie niet blij van,rent gillend weg haha dus die is voor mij!

Re: Bloggie van de Slagvaardige

62
Vrijdag 22 februari 2013

Nou, ik ben klaar. Gisteren kwam tegen half 4 de post. Later dan anders en ik had met twee wijken rond de 2000 poststukken. Ik ben tegen half 7 gestopt met sorteren omdat ik nog moest koken en nog graag naar Wie is de Mol en Het Zesde Zintuig wilde kijken. Yeppers, ik heb ook nog een leven buiten de post. 8-)

Dus vanochtend verder gegaan. Om half 11 was ik klaar met sorteren. Tegen 11 uur stond ik in wijk nummer 1. Het was bitter koud vandaag. De hele dag heeft het ook hele kleine vlokjes gesneeuwd. Gelukkig bleef het niet liggen. Ik had veel overlap en de post van wijk 1 was in twee uur bezorgd. Ik kon de hele mik van wijk 1 wel in een keer meenemen, dankzij mijn krat voorop. Veel kaartjes van de Vrienden Loterij of wat het ook was erbij. Van die gemene vingersnijdertjes. :evil:

Nog even gezellig met de Postnl concullega gesproken. Hij had weinig. Ik heb nog even lekker gemopperd dat ik deze keer zoveel te sorteren had, maar het loopt wel lekker snel weg. Even gevraagd waar hij zijn fiets vandaan had. Van de Halfords. Ok, hij dus ook... hmm toch maar eens gaan kijken daar naar een stevige fiets.

Wijk 2 heb ik in drie uurtjes gedaan. Ik heb nog wel even op en neer moeten fietsen om te herladen, maar ook hier veel overlap. Dus ja de stapels slonken snel. Om 4 uur was ik klaar.

Ben nu wel bekaf! Heb ook wat rugpijn, want ik ben het niet zo gewend.

Ik kreeg trouwens een salarisstrookje van Postnl Pensioen. Zij besloten dat ik het beetje dat ik opgebouwd heb, moest afkopen. Dus dat bedrag kreeg ik in een keer op de rekening. Ja, ik zou na mijn 65ste maar iets van 75 Euro per jaar krijgen. Nou, ja... stel dat ik nog 20 jaar daarna leef, dan zou ik 1500 Euro krijgen.. ongeveer. Maar dat willen ze niet en dus hebben ze mij afgekocht. Ik had geen keus. Ik moest van hen. Dang! Nu kreeg ik dus 670 Euro bruto en daar bleef dan 422 Euro netto van over.

Ik zet het maar op de spaarrekening. Krijg ik toch nog wat rente. Maar zij zijn lekker goedkoop uit en ik heb het nakijken.

Maar goed. Lekker weekend vieren nu!

Re: Bloggie van de Slagvaardige

65
26 februari 2013

Haha, nou ik ben ook eindelijk klaar hoor. Huis aan huis Vitens erbij voor de waterstanden, neem ik aan. Buiten de reguliere post. Vitens was vrijwel huis aan huis. Maar gelukkig vrij snel klaar gisteren met sorteren. Vitens lag gelukkig netjes op straat. Helaas deze keer niet ook nog op nummervolgorde, dus ik ben wel even bezig geweest.

Vroeg op pad, want de post was echt huis aan huis. Ik kon wel elke wijk in een keer meenemen omdat de hoeveelheid die ik had, niet echt zwaar was. Alles ging ook netjes in de fietstassen en postkrat. In straat een hield een mevrouw mij aan omdat ik mijn fiets tegen haar hek aan had gezet. Ze vroeg heel vriendelijk en vrolijk of ik hem aub wilde verplaatsen, omdat het hek nogal gammel is. Omdat ze zo vriendelijk was, deed ik er niet moeilijk over hoor. Anders ook niet, maar dan verplaats ik de fiets met tegenzin. Nu niet. Ik begreep haar wel.

In wijk een kwam ik erachter dat ik vergeten was een straat te sorteren. Ik dacht toch echt dat ik hem gedaan had. Dus ik loop bij nummer 2 en kom erachter dat alles helemaal door elkaar zit. Gelukkig wel post van dezelfde straat. Dat dan weer wel. Terug naar de fiets en maar alles maar even netjes op nummervolgorde zetten. Tjongejonge haha. Was ik gisteren even in de bonen. Gelukkig bleef het hierbij.

Weer was prima om te lopen. Ik kwam weinig mensen tegen en ik was tegen 1 uur weer thuis.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

66
Bezorgdag 5 maart 2013

Ik ben wat laat begonnen, omdat de oudste eerst nog naar haar stageadres gebracht moest worden. Straks moet ze weer opgehaald worden. Het adres is niet met het openbaar vervoer bereikbaar, dus maar met de auto gebracht.

Tegen tien uur op pad. Wat was het toch een heerlijk weer om te bezorgen vandaag! Met dit soort weer weet ik ook al weer waarom ik het zo fijn vind. Ik had mijn winterjas nog wel aangedaan, maar in straat nummer 2 maar uitgedaan. Er kwam een mevrouw naar buiten in een topje. Beetje koud, maar ik had zelf ook een topje aan met een vest daarover, dus toch de jas maar uit. Nou, dat ging best. Ik heb hem ook uitgelaten. Niet het vest, wel de winterjas.

Op zich niet zo super veel post. Wel veel van die UWV blaadjes, flinterdun in een soort van plakplastic. En wat zware catalogi, zoals de Cosmopolitan en het blad Wij Jonge Ouders. En uiteraard de blauwe enveloppen en het bankgebeuren.
Wel flink veel kilo's! (Y)

De mensen waren vandaag erg vrolijk. Uiteraard vanwege het zonnetje en de temperatuur van rond de 14 graden. Bij de flat waar altijd rommel op straat ligt, was het deze keer schoon. Maar verderop bij een bejaardenflat, lag de halve vloerbedekking bij de voordeur. Iemand had nog gezellig zijn fiets onder de brievenbussen geparkeerd. En wel zodanig dat ik er net niet bij kon. hahaha

Ook weer de nodige "lokfietsen" gezien in wijk nummer 2. Er staat bij een huis al bijna een jaar een kinderfiets tegen de muur aan. Niemand zit eraan, want iedereen weet inmiddels dat het een lokfiets is, die er door de politie is neergezet. Afblijven dus, anders krijg je bezoek aan de deur. :lol:
Er is nog een herenfiets bijgekomen. Zo eentje met een postrek op het voorwiel. Een oudje, maar ik blijf daar vanaf. Ben benieuwd hoelang hij blijft staan.

In het bezorgersportaal zag ik een melding dat het vergoedingenoverzicht van vorige maand erop staat. Dankzij de invalwijk met de stroopwafels en de twee slagen met super veel post, valt het mij niet tegen. In tegendeel! :mrgreen:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

67
Bezorgdag 12 maart 2013

Tjonge, jonge, het was me het dagje wel zeg! Maar goed, dat later.

Het was veel en zwaar. Vrijwel huis aan huis en dan 3 of 4 enveloppen per adres. Lekker veel dus. Vanwege het gewicht, ben ik zonder post naar de wijken gereden en heeft mijn man de kratten met de auto naar mijn fiets gebracht. Ik kon wel per wijk alles in de tassen en de postkrat voorop kwijt.

Het lopen ging vlot. Ik was alles zo kwijt. Veel Postcodeloterij, Vriendenloterij, Engelbert en Lekker in het Leven met de nodige luiers. Inderdaad, gelukkig niet allemaal. :lol:

Het was wel vreselijk koud. De wind maakte het erg guur. Dus muts op gehad. Ook nog ergens post van nr 22 bij nr. 24 in de bus gedaan. Aangebeld, ik twijfelde nog of de post inderdaad voor 22 was, maar wist het niet zeker. Uiteraard waren deze mensen niet thuis.... Maar even melden bij de coordinator, deze blunder.

Nog zoiets stoms:
Ik was van plan om even na het bezorgen onder de zonnebank te duiken, dus ik had mijn bankpasje in mijn jaszak gedaan. Stom, stom, stom natuurlijk!!! Ik dacht dat ik hem bij mijn mobieltje in mijn linkerjaszak had gedaan thuis. Mijn jas hing toen nog aan de kapstok. Maar waarschijnlijk heb ik mij vergist en heb hem in mijn rechtzak gedaan, daar waar ook mijn zakdoek in zat.

Vanwege de kou moest ik nog wel eens de neus snuiten en waarschijnlijk is mijn pasje toen uit mijn zak gevallen. Ik heb niets gemerkt. Toen ik in het zorgcentrum aankwam en even wat pauze wilde nemen en mijn mobieltje uit de zak haalde, om te kijken of er nog berichten waren, merkte ik dat mijn pasje er niet meer in zat. Ook niet in mijn rechter jaszak. Ik balen! Dat is mij nog nooit overkomen. Nee, natuurlijk niet. Ik heb nooit een pasje zo los in mijn zak zitten. Wat een stommerd ben ik!!

Nou ja, ING gebeld en pasje geblokkeerd. Ben nog wel de wijk door gereden om te zien of hij er nog lag. Nee, natuurlijk niet. Ook niet gezien op weg naar huis. Gelukkig kan het pasje door de vinder niet gebruikt worden. Maar ja.. ze hebben toch je naam, in combinatie met je girorekeningnummer.

Nu maar hopen dat er niets raars met de rekening gebeurt. Ik hou het maar even in de gaten. Geen rare bestellingen op naam van mij voor iemand anders of zo... :o

Over 5 dagen komt er een nieuw pasje. Ik heb gelukkig ook nog een andere rekening, dus omkomen van de honger zullen we niet. :lol:

Soms heb je van die dagen he?

Re: Bloggie van de Slagvaardige

68
Wat een dikke pech voor je vandaag.
Met het pasje kunnen ze volgens mij niks omdat ze de pincode niet erbij hebben.
Dus geen ideal betalingen online.
En voor internet bestellingen moet je een account aanmaken.
Daarin staat ook je geboorte dag en jaar.
Als ze een fake account aanmaken met een bestelling met acceptgiro dan gaat die ook naar het fake adres.
Volgens mij kan je op een account geen 2 adressen invullen.
Alleen kan je kiezen voor thuis bezorgen of ophalen.
Het is wel goed dat je de rekeningen goed controleerd.
Als de vinder van je pasje weet waar je woont kan hij zich voor doen als bankmedewerker die je verloren pas wilt controleren en daarvoor je pincode nodig heeft.
Maar nu dwaal ik af en volgens mij trap je daar nooit in.
Alsnog sterkte en niet te veel gaan piekeren.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

69
Nee, maar er zijn wel bedrijven zoals Greetz en Drogisterij.net waar je een eenmalige, automatische incasso kunt laten uitvoeren. Dan hoef je alleen naam en rekeningnummer door te geven en dan schrijft het bedrijf een bedrag van je rekening af, als de naam bij het nummer klopt. Ik zag net wel dat je het kunt laten storneren, omdat het dan door een 'onbevoegde' is afgegeven.

Maar ik hou het wel goed in de gaten. En anders laat ik het rekeningnummer blokkeren. Het is een en/of rekening waar geen salaris enz. op gestort wordt.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

70
Ga als je tijd hebt even langs de bank om het saldo naar een andere rekening over te boeken.
Een eenmalige machtiging geven gaat dat zo makkelijk?
Als je rekening op 0 staat gaan die fraude machtigingen ook niet want het bedrijf haalt eerst het geld van je rekening en dan sturen ze het pas op.
Met een rekening waar niks op staat is niks mee te beginnen toch?
cron