Re: De avonturen van Cray.

21
Maandag zou ik gaan beginnen met mijn eerste ronde als postbode voor Sannd.

Ik had toevallig geen school op maandag want de leraren moesten op cursus, dus in de ochtend en middag ben ik de voor mijn invalwijk Spotta folders gaan bezorgen.
Dat ging prima behalve dat ik waarschijnlijk een boze bewoner op mijn dak ga krijgen want bij een flat waren op alle brievenbussen boven het gat een JA-NEE en een NEE-NEE sticker geplakt dus daar mag ik niet bezorgen maar bij een adres was de NEE-NEE sticker onder het gat geplakt dus ik ben lekker bezig en een in en dan pas zie ik pas de sticker,
dus ik hou mijn hart vast als ik de bewoner volgende week tijdens het bezorgen tegenkom.

Er was mij verteld dat het Sandd busje in mijn buurt zou zijn tussen 17:00 en 18:00
dus ik was om 16:00 lekker aan het bezorgen en opeens zie ik aan de andere kant van het parkje door de bomen een Sandd busje staan!
Dus ik fiets als een malle naar mijn straat en
ik smijt mijn fiets snel tegen mijn muurtje en dan loop ik rustig naar binnen en daar staat
de bezorger al met mijn moeder te wachten op mij.
ze hadden al alles binnen gezet en mijn moeder vroeg of dit alles was
Ik zei ja dat zal wel koppen.
Toen vroeg ze "Mis je geen tassen elastiekjes plankjes ofzo?"
en verek ik had helemaal NIKS gekregen
de meneer van het busje zei dat hij niks had meegekregen maar hij zou het gaan navragen en dat het verstandig zou zijn om ook mijn coördinator te bellen.

Dus ik ga hem bellen maar hij nam niet op
(later heb ik ontdek dat hij alleen opneemt als je met de telefoon belt die bij jouw naam staat aangemeld.)
ik had geen zin om een voicemail bericht achtergelaten dus ik breng de kratten naar binnen en ga beginnen met sorteren, dan zie ik opeens post voor mijn eigen straat!
Dat klopt dus niet want mijn eigen wijk was bezet dus ik had de wijk waar mijn oma en opa wonen gekregen
Dus dan bel ik hem nogmaals op en gaat weer naar voicemail want ik belde met de huistelefoon niet mijn mobiel ik heb toen een voicemail bericht achtergelaten.
en 3 minuten later kwam de chauffeur voorrijden en zei "Ik heb een fout gemaakt
volgens mij heb jij de verkeerde kratten , en ik kan jouw kratten niet vinden dus messchien start je pas volgende week." Maar ik verzekerde hem dat ik toch echt deze week zou beginnen hij zou kijken wat hij kon regelen maar in principe zou er de volgende dag een busje voor komen rijden met de kratten dus hij stapt in zijn busje en rijd weg.
Op dat moment gaat mijn mobieltje en mijn coördinator belt en zegt je zou deze keer helemaal geen kratten van de chauffeur krijgen ik kom ze wel om 18:30 al gesorteerd brengen.

Om half zeven kwam hij voorrijden in zijn BMW en gaf mij de kratten mer ik moest ook tekenen voor de nieuwe schouder tas en nieuwe sorteer blok maar ik kreeg ook een fietstas of beter gezegd een stukje verrotten hout meet een lap vieze stof eraan [zie dramatische foto's.
Ik wou eigenlijk al beginnen ik had er zoveel zijn in maar ik bleef netjes wachten en om stipt 07:00 stapte ik uit bed en ik was helemaal klaar om 07:10 maar mijn moeder vondt het veelst te vroeg want zij wordt om 8:30 wakker dus ik drink een glaasje water zet de uitzending van PowNews op die ik opgenomen had en wachten op de klok Tik Tak Tik Tak (eigenlijk meer een licht gezoem van de batterij).
Om klokslag 08:00 ben ik met mijn volle Spotta fietstas (die fietstas is gloednieuw en is paars met neon groen strepen, een stuk hipper!) ik til voorzichtig de volle tas op mijn fiets en doe mijn schouder tas met de retour stickers,een pen en reserve elastiekjes om en gaan met die post!

-Fin deel 1.
Laatst gewijzigd door Cray op 10 okt 2014, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)

Re: De avonturen van Cray.

22
Nou Cray.
dat is een spannend begin. :P
Om 8 uur starten = vroeg zat Cray.

heb je een oude fietstas gekregen? Gewoon zelf of je moeder laten bellen
en om een nieuwe vragen. Daar heb je gewoon recht op.
Wel lekker, de eerste keer al gesorteerd aangeleverd!
Heb je een leuke wijk om te doen?

Re: De avonturen van Cray.

23
Carla41 schreef:
heb je een oude fietstas gekregen? Gewoon zelf of je moeder laten bellen
en om een nieuwe vragen. Daar heb je gewoon recht op.
Ik be eigelijk wel blij met mijn stoere/hippe Spotta tas
dus ik laat het wel even zo.
Carla41 schreef: Wel lekker, de eerste keer al gesorteerd aangeleverd!
Heb je een leuke wijk om te doen?
Nou dat weet ik nog net zo niet…[Zie deel 2]
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)

Re: De avonturen van Cray.

25
Cray schreef:
Carla41 schreef:
heb je een oude fietstas gekregen? Gewoon zelf of je moeder laten bellen
en om een nieuwe vragen. Daar heb je gewoon recht op.
Ik be eigelijk wel blij met mijn stoere/hippe Spotta tas
dus ik laat het wel even zo.
Carla41 schreef: Wel lekker, de eerste keer al gesorteerd aangeleverd!
Heb je een leuke wijk om te doen?
Nou dat weet ik nog net zo niet…[Zie deel 2]
Deel 1 was zo mooi uit het leven gegrepen, we wachten in spanning af ;-)
Wat ik nog wilde zeggen: als je nou je inkomsten meteen op een spaarrekening zet (of op die van je moeder)? Heb je misschien minder kans dat het impulsief wordt omgezet in chocola (tijd van de chocolademunten komt er aan).

Re: De avonturen van Cray.

26
opdedeurmat.nl schreef: Deel 1 was zo mooi uit het leven gegrepen, we wachten in spanning af ;-)
Wat ik nog wilde zeggen: als je nou je inkomsten meteen op een spaarrekening zet (of op die van je moeder)? Heb je misschien minder kans dat het impulsief wordt omgezet in chocola (tijd van de chocolademunten komt er aan).
Ik kan zelf niet bij mijn rekening het pasje zit in een kluis ergens in nederland en internet bankieren is gekoppeld met een familie lid dus dat zit wel snor alleen ik kreeg 2 weken geleden €50 uitbetaald omdat ik een boek wou kopen en mijn moeder had niet kleiner ik heb dat boek gekocht (€14) maar er was een Albert Hijn in de buurt met heel veel pepernoten te koop.... :? dus tja maar misschien helpt deze nieuwe rekening wel en mijn moeder kan mij ook nooit uitbetalen want ze wou onze relatie niet door geld laten verpesten dus een familielid regelt al het geld.
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)

Re: De avonturen van Cray.

29
Om 08:00 ging ik de deur uit met een volle fiets post op weg naar mijn eerste bezorg dag!

Als eerste straat wou ik beginnen met de straat waar mijn grootouders wonen want dat is lekker vertrouwd omdat in de rest van de straten kom ik zelden.
Ik stapte op mijn fiets en net buiten mijn straat is een PostNL depot dus ik fiets met een dikke gijns op mijn gezicht erlangs want ik kan lekker vanuit huis werken en ik hoef niet te wachten tot het Postnl busje (dat altijd laat is) komt.

Ik vervolg mijn weg (0,5) km naar mijn eerste straat en ik zet mijn fiets tegen de muur van mijn grootouders en ik pak de post maar omdat de post voorgesorteerd is moest ik helemaal naar de andere kant van de straat lopen
(dat is om de hoek dus uit het zichtveld van mijn fiets) en ik laat ook nog de post uit mijn handen glippen terwijl ik de elastieken eraf haal maar daarna ging ik lekker bezorgen en bij Spotta folders waar de helft van niet in de brievenbus past was het verfrissend dat alles er goed inpaste (al dan niet met wat duwwerk).

Toevallig toen ik bij mijn oma was aanbeland kwam ze net naar buiten om de ochtendkrant te halen en ze zag mijn fiets staan en zei dat is onveilig want de post is heel waardevol!

Toen klikte het in mijn hoofd want ik was ingesteld op huis en huis bladen en reclame wat geen ramp is als iemand dat meeneemt, maar dit is serieuzer en ik heb meer verantwoordelijkheid en op zo'n moment kan het met mij 2 kanten opgaan:

-Ik ga flippen en krijg een onherstelbaar levens vernietigende paniekaanval.

-of ik ga het super stoer en leuk vinden en ik wil dit voor altijd blijven doen.

Ik hoefde niet lang na te denken want ik koos voor het laatste en de rest van de bezorg dag was ik nog een beetje onvoorzichtig met mijn fiets. (ik heb geluk dat ik een "rijke wijk" heb want daar is op een paar hangjongeren na geen criminaliteit)
Om 09:00 moest ik met mijn moeder en oma mee om tegels voor onze verbouwing uit te zoeken en daarna moest ik ook gelijk door naar school, na 2 uur school kwam opeens een mevrouw van de administratie naar mij toe en zei
“Niks ernstigs hoor maar je moeder komt je nu halen”
Dus ik ga vrolijk naar buiten en dan komt De Aannemer samen met mijn mijn moeder in zijn busje aanrijden dus ik stap in en de aannemer is gelukkige aardig genoeg om mij eerst thuis te brengen en dan pas naar de tegel winkel te gaan.

Dus ik herlaad mijn fiets en toen merkte ik dat ik een hele krat met tijdschriften bij de ANWB moest afleveren en daarmee schoot het meteen aardig op.
In totaal 4 uur was ik klaar met mijn allereerste post bezorgdag! Ik had een paar retouren dus die doe ik in mijn schoudertas en ik fiets op mijn gemak naar huis ik rij mijn pad op en voor mijn deur zie ik een gigantische stapel kranten en folders ik was namelijk vergeten mijn tweede kranten wijk aftezeggen!


Maar dat verhaal is voor een andere dag en ik waarschuw jullie het kranten bezorgen ging GRUWELIJK fout.
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)
cron